Hobao Hyper 10SC-e

Die motor is te zwaar voor deze auto.
Je zegt het zelf al, hij is voor een 1/8, en dit is een 1/10!
Die motor die jij noemt komt tot zn recht als je em op 4 cellen lipo rijdt!
En daar is de Hyper 10sc weer niet voor gemaakt, 4s past niet eens in de accubak!!
Het zal wel werken maar je zult de auto snel stuk rijden, naar mijn mening.
Lagers, aandrijfassen etc. etc. zijn gemaakt om te rijden op 2 cellen lipo (hooguit 3).
Je snapt wel wat ik bedoel.

hazoo dat wist ik niet
ik ga dan de x12l short course 550 5t lrp motor nemen
die kan ik gewoon op een 1/10 regelaar aansluiten dacht ik, ik heb nog een 100a sensored regelaar liggen

De LRP X12 motoren staan er helaas om bekend dat ze gauw te warm worden.
Ik zag er laatst op een wedstrijd ook 1 waarvan de magneten hadden losgelaten, en die dus niet meer werkte.
Dan kan je em op laten sturen en krijg je weer een nieuwe, want de garantie van LRP is wel erg goed.
Maar je zult denk ik liever in 1 x een goeie motor kopen.

b_79691.jpg

Deze bijvoorbeeld kan veel hebben en wordt niet gauw warm.
Ik heb em bij verschillende mensen in de SC-truck gezien, nooit problemen!!

heb ook de hobbywing sd3656 (de zwarte motor) tegen gekomen op een site, deze schijnt nog beter te zijn?
zou ik deze motor op een 100A hobbyking 1/10 regelaar kunnen aansluiten?
ik heb deze regelaar toch liggen.

Je kan het proberen, maar HW adviseerd niet voor niks de 120a regelaar.
Het kan zijn dat je met je 100a regelaar last krijgt van "dipjes", dat effe je stroom helemaal wegvalt!!

Ja, dat werkt, dat heb ik al es iemand zien doen in een Hongnor SCRT10, alleen nemen die een hoop plaats in beslag.
Er zijn verschillende regelaars van 120a, die een stuk kleiner zijn en het ook goed zouden doen!!

ja maar ik heb wel nog een paar 1/8 buggy's, dus kan ik hem ook eens in een buggy steken
daarom zou ik voor een 1/8 regelaar gaan

ik heb wiel banden sets zien staan van jc concept voor nog geen 22 euro per set goose bumps en sub cultuurs welke zijn het beste voor op klei
ook waren er kogellagersets voor maar 12,50 en jc concept bodys voor weinig geld op local hop ups
zit in veldhoven

Ik heb net met een pinion 24t gereden, maar de snelheid wordt nog steeds maar geklokt op 47.3km/u. Pinion 20t gaf 41km/u. Ik had wel wat meer verwacht. Overigens is dit op 2S.

1415 mamba monster, 2400kv.

2

Laatst bewerkt door een moderator:
Qua tandjes ben je 20% omhoog gegaan dus theoretisch zou je topsnelheid 20% hoger moeten liggen. Dat houdt in dat het rond de 49 km per uur zou moeten liggen. Waarschijnlijk haalt je motor echter niet meer het maximale toerental wat hij voorheen haalde, omdat hij het zwaarder krijgt met de grotere pinion. Daardoor lever je weer iets in. 47 km/h is daarom helemaal nog niet zo onrealistisch...

Daar zit wel een logica in inderdaad! Wellicht maar eens terug gaan naar 22t. Zeker aangezien ik ofroad moet gaan rijden.

Bedankt voor de uitleg.

Maar kan je ook nog iets zeggen over de topsnelheid in het algemeen? Niet de relatieve stijging, maar 47km/u bij een 24t pinion lijkt wat mager?

2

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ligt natuurlijk ook nog aan de tandwielverhouding van je differentielen je bandomtrek en nog een aantal zaken. 47 km/h op een circuit is overigens hard zat over het algemeen.

hobywing set

gisteren een nieuweset ingebouwd xerun 3656sd motor met 120 amper regelaar alles zit vast van morgen uitgeprobeerd
rijd goed meer snelheid en lijkt gecontroleerder dat is denkm om dat dit natuurlijk gesensort is ik rij met een 12 tands en 42 spur nu nog een andere servo besteld had er maar een van 7kg heb nu de 1258 savox gekocht van 12 kg zijn er dingen waar ik nu op moet letten draait alles veel sneller los of kapot en gaan accus sneller leeg groetjes erwin

Back