Hobao Hyper 7 start weer goed, Vraag ontvanger accu (6v)

Dat is precies wat ik gedaan heb. Heb hem een halve slag naar binnen gedraait en toen stond hij op de flush fabriek instelling . Duurde ff maar liep wel weer. door de andere servo stond de gas schuif erg ver open. met een hoog stationair als gevolg.

starten duurde nadat hij bijan 10p min gelopen had wel korter maar op het toerental van de accuboor doet hij het echt niet.....?

hoe veel compressie moet hij eigenlijk hebben en hoe test je dat met eenrotorstar

Hij starte vandaag iig wel.

@ Bart_Banaan, Is 2 weken voor nitro in blik dicht te oud? En kan ik met mijn 3.5 cc ook gewoon van 16 naar 25% nitro?
Is een r5 beter voor mijn auto? Gloeiplug driver zal ik morgen een andere proberen van een vriend van me. Misschien heeft die ook een r4 of r5 plug.
Ik probeer alles, dus ook dit als jij zegt dat dit (een van) de manier is om hem weer goed startend te krijgen....

Ik zorg ook even dat ik een afspraak maken met een mede rc rijder met meer ervaring om er naar te kijken.

Ja, voor een 3,5cc motortje is 25% de 'normale' brandstof, de 16% is eigenlijk wedstrijd brandstof voor de 1:10 klasse met 2,11cc (.12ci) motoren.
25% brandstof is ontwikkeld voor 3,5cc (.21ci) motoren.

Een R3 zegt niks zonder het merk er bij te noemen. Elke fabrikant gebruikt een eigen R-nummer. Vandaar dat ik zeg: neem een R5 Iridium van HPI of LRP; die zijn zeker geschikt voopr jouw 3,5cc motor.

Een andere gloeiplug steker proberen is eigenlijk het eerste wat je doet als de auto niet wil starten. Die dingen zijn nu eenmaal erg storings gevoelig.

Brandstof teruggooien vanuit de tank in de kan is erg slecht; daarmee meng je goede brandstof met slechte brandstof en maak je van goede brandstof slechte. De brandstof in je tank heeft bloot gestaan aan de uitlaat gassen (via de drukslang) en daardoor is condens (water) in de brandstoftank gekomen. Ook gecondenseerde dampen van zuren welke bij de verbranding ontstaan blijven achter in de brandstof in het tankje. Daarom altijd het tankje leeg rijden of het restant weggooien, maar NOOIT terug gooien bij goede/verse brandstof!

De gloeiplug die er nu is zit is een Reely R3 platinum daar staat Hot bij op. Heb ook nog 2 nieuwe R3 van AXE Rossi. Daar staat achterop:
R3 med. From 3.5cc to 6cc

Andere gloeiplug driver zal ik morgen gelijk proberen. Zal er ook een reserve bestellen voor erbij. De 25% branstof zal ik van de week een keer halen. Kijken of dat wat helpt. Brandstof terug het blik in dat dat niet goed was wist ik niet, weer iets geleerd.

Wat zou ik het beste met de 16% kunnen doen dan?

De gloeiplug die er nu is zit is een Reely R3 platinum daar staat Hot bij op.

Daar zit de fout waarschijnlijk. Deze plug is te vergelijken met een rossi R2. Die is veel te warm voor jouw motor.
Gebruik een Rossi R5 of een HPI R5. Dat zal een stuk beter gaan.

M.v.g. Mark

Oke de reely is no good voor mij motor. De rossi r3 kunnen dus ook beter ingeruild worden voor r5? Die zijn nog nieuw dus kan ik bij de winkel waar ik ze gekocht heb wel ruilen.

Wat betekend dat een plug te warm is voor een motor? Hoe moet ik dat zien?

Daar zit de fout waarschijnlijk. Deze plug is te vergelijken met een rossi R2. Die is veel te warm voor jouw motor.
Gebruik een Rossi R5 of een HPI R5. Dat zal een stuk beter gaan.

M.v.g. Mark

Als ik achterop mijn AXE Rossi plug kijk staat daar wel dat de R3 van 3.5cc tot 6 is.

En dat 4 van 6 tot 10 cc en is r5 voor 6 tot 10 cc nitro or RC. What ever dat ook beteken mag.

Ik ga van de week andere brandstof halen. En ook gaat deze week de bestelling de deur uit voor de pullstarter. Zijn er nog andere dingen die ik dan beter gelijk kan vervangen?

Iemand nog een manier om te controleren dat er genoeg brandstof in de cilinder komt om te kunnen ontsteken?

Als je de plug eruit haalt en je zet je carb helemaal open dan doe je je vinger op de uitlaat en dan de rotostarter erop. Er komt vanzelf nitro uit je koelkop spetteren dan weet je in ieder geval dat er genoeg brandstof in je motor zit. Plug er weer in en starten die handel.
Wel ff op letten hoelang het duurde voordat de brandstof uit de koelkop komt kan je het de volgende keer doen met plug erin, anders wordt het zo'n zooitje op den duur.

Ik heb het hele topic nog es gelezen maar ik denk dat de rossi r3 in combi met dit weer en de lage percentage nitro die je gebruikt wel een goeie combi kan zijn. In ieder geval zou hij daar wel op moeten kunnen draaien. Wel wordt het allemaal een beetje makkelijker als je 25% nitro gebruikt. Met de lagere temp kan het in mijn ogen ook dan nog steeds met een R3.
Komen de temp. ronde de 15gr zou ik een R5 gaan gebruiken. Wordt het nog warmer nog een hoger nummer.

De aanduidingen achter op het kaartje van de plug, omdat ze ook voor bv. vliegtuig motoren gemaakt worden. Daarvan is de werking weer iets anders inverbandt met oa. andere toeren tallen enz. Vandaar dat ze ook voor een hoger cc staan aangeduid

Dat is ook duidelijk. De 25% nitro komt er. Ik heb de motor nu van de auto want ga er een pullstart van maken. Ik heb nog 2 R3 pluggen van rossi, nieuw. Denk dat ik 1 daarvan inruil voor een r5, dat moet lukken.

Zodra alles binnen is zal ik dat hier ook allemaal ff posten.

Zo,

Zaterdag zijn alle spullen binnen gekomen, nieuwe one-way lager en nieuwe hex-as, en een trekstarten. Zaterdag alles gemonteerd op de motor zelf, en vandaag alles op de auto gezet.

Daarna even testen. Brandstof erin, primen, niewe plug nog maar is. Alles lekker opgeladen. Dus zender aan auto aan en trek, lopen :D:cool::D ikke blij.
Spullen ingepakt en heb in de stad naar een parkeergarage gegaan, was het ook nog is een graadje of 7 a 8 en ff lekker rijden. Liep prima.

Verder vandaag nog ff naar een 1:5 wedstijd geweest in Noord-sleen, was leuk om te zien. Maar nitro is toch meer mijn ding

Is er in noord-sleen ook een parcour? Ik ga straks weer naar Schoonebeek verhuizen, dus als er wat in de buurt zit is dat wel leuk.

M.v.g. Mark

Is er in noord-sleen ook een parcour? Ik ga straks weer naar Schoonebeek verhuizen, dus als er wat in de buurt zit is dat wel leuk.

M.v.g. Mark

Nope geen parkour, een voor de wedstrijd omgebouwde manege bak. Dus hellaas niet een baan daar. Denk wel dat je bij de kibbelkoele goed kan rijden, bij sleen/'t haantje....

Toevallig was er dit weekend de WES-bokaal van ORCD in Noord-Sleen.
ORCD heeft ook elk jaar een aantal clubwedstrijden die het bekijken wel waard zijn.

Weet niet of de BMC in Klazienaveen weer doorgaat dit jaar.

Laatst bewerkt:
@Sdemon:

Heeft het ORCD ook een agenda? Wanneer en waar er wedstrijden zijn? En weet jij toevallig ook wanneer er in de buurt van Emmen iets is met 1:8?

Hey Niek agenda staat op ORCD.nl.
Misschien gaat de BMC weer los dit jaar. Dat is in Klazienaveen.
Anders check even de xceedcup en truggycup. Wedstrijden zijn er in Almelo en Appingedam.
ORCD ir nu bezig met een baan net over de grens en daar kun je ook zelf gaan rijden met je 1:8.
Trouwens jammer dat ik je niet gesproken heb afgelopen weekend. Was zaterdag en zondag aanwezig om baanonderhoud te doen....

Ik ben ook beide dagen geweest. Heb je vast en zeker gezien. Maar ik zou niet eens weten of er meer mensen van het forum waren.
Volgens mij heb ik de advertentie of briefjes van een (kunstgras?) baan net over de grens wel gezien. Ben benieuwd naar, is daar al meer info over.

Ik had al iemand anders zijn topic gekaapt maar nu maar gewoon in mijn eigen. Over gaan op 6v als ontvager batt, wat moet ik daar allemaal voor doen. Is alleen een 6v accu dan genoeg (met lader) of moet ik ook een volt limiter hebben?

Back