Hobao Hyper 8SC-e

Nieuw kappie. De kleur komt niet echt mooi over op de foto, in werkelijkheid is het een stuk beter.

1310298749.jpg

Mijn ESC had wat zand gehapt.... Ik kwam erachter doordat hij niet meer lekker functioneerde. Wilde niet achteruit rijden, hield in of starte soms helemaal niet op.

Dit verklaart een hoop!

6004967224_f819796922_z.jpg

6004967448_e2a66793c7_z.jpg

6004421961_6ea23690df_z.jpg

Ik zal eens een kapje maken wat de airflow niet te veel belemmert, maar waardoor het zand minder makkelijk door de fan naar binnen wordt gezogen.

Valt gelukkig onder de garantie! Bedankt Rob!

Ja, maar het kan nog erger...

Vanavond voor het eerst weer gereden met de nieuwe ESC...

Na 1 minuut rijden, reageerde de auto niet meer, hij was een meter of 150 van me vandaan..en binnen een paar seconden vatte hij vlam! Ben er nog snel naartoe gerend en heb de Hobao nog kunnen redden..... Maar dat had letterlijk geen 10 seconden langer moeten duren!

Echter de ESC is volledige uit gebrand, de stroomkabels zijn er 'uitgeklapt', Lipo hardcase is beschadigd met een brandvlek (gelukkig waren we er op tijd bij..). Maar daar was iets serieus mis met die ESC.

Zie bijgevoegde foto's die ter plekke zijn gemaakt.

6022793349_e895e5ef55_z.jpg

6022793855_85fc3ce303_z.jpg

6022794631_56ff75bded_z.jpg

Prachtige auto en een super openingspost! Mijn complimenten, zo zie je ze nog zelden. Wel erg jammer van de schade...

Bedankt voor je compliment, maar op de forums waar ik rondhang niets bijzonders hoor. Persoonlijk vind ik de kwaliteit van de posts hier schrikbarend. En dan heb ik het over:
-Openingspost, informatie op het onderwerp. Vaak zie je ook dat als er een 'deel 2' komt de openingspost niet wordt meegenomen, laat staan geupdate...
-Taal en spelling. Ik ben zeker geen taalpurist, maar een punt, komma en hoofdletter in een zin kan prettig zijn om te lezen.

Maar goed, dit heeft alles te maken met modereren en het hebben van genoeg capaciteit. Wat dat betreft heb ik overigens alle respect voor de moderators en is dit zeker geen rant naar dit forum.

Ik ben blij dat dit forum er is, zeker gezien het feit dat er zoveel informatie te vinden is. Daarnaast probeert iedereen je altijd te helpen! Hoop er nog lang te mogen verblijven!

Tsja en die ESC, ik weet het ook niet. Even afwachten, mail is de deur uit.

lekker he die geur van verbrande esc? Dat ruik je voorlopig nog wel even in je auto.
Wel balen, ben wel benieuwd wat de reaktie op je mail word.

Ja, inderdaad een flinke lucht en hij staat nu in mijn zelfbouw kist voor mijn auto en gereedschap.. Misschien niet zo slim :P.

The smell of burning rubber, euhhh ESC!

Ik durf bijna zeker te zeggen dat je een probleem met je motor hebt en daardoor dus je esc molde.
Kijk je lagers even na en haal de rotor even uit do motor voordat de volgende esc er ook aan gaat.

Ik durf bijna zeker te zeggen dat je een probleem met je motor hebt en daardoor dus je esc molde.
Kijk je lagers even na en haal de rotor even uit do motor voordat de volgende esc er ook aan gaat.

Bedankt voor het meedenken. Echter hij is zit nog in de garantie en de winkel (Rob) gaat hem zelf dus even bekijken en wil met de volgende ESC even een paar accu's rijden...

Komt goed!

Zand in de motor!

Klopt helemaal, zoals al werd verteld lag het niet aan de ESC.
Maar zand in de motor was de boosdoener.

De Ho-Bao SC8 E doet het weer prima. Zondag even testen in het zand.

Groeten Rob Coenraad

Bij de volgende motor de overige bevestigingsgaten die je niet gebruikt dichtsmeren met siliconekit of een beetje plastidip.
Dit moet je ook even doen bij je ESC als er ergens bij je aansluitingen nog openingen zijn. Echter beter voor het behoud van je regelaar en motor!

dat kan harder ofniet?
het is teminste 4 cell lipo!

hier een filmpje van mijn wagen op 2 cell lipo.
[URL="
- ‪hongnor 010.AVI‬‏[/URL]
volgens mij gaat die bijna net zo hard ook al rij ik op gras.

Dat kan zeker en vast harder.... te laag gegeared... volgens mij krijg jij bij vrijwel elke snelheid nog wheelspin wanneer je vol gas gaat. 4s lipo is een BOM power... ff ter demonstratie, mijn Bullet Mt met Gm genius90a, een leopard 3650 4.5t en een LRP 3S 4600mAh 40c lipo.

RzFRGO8XGGo[/media] fast Rc Car - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
Back