Hobby Bulletin bouwplannen

ArthurP

Vriend van modelbouwforum.nl
PH-SAM
Op Marktplaats staat een Skyrider van een HB bouwplan, van deze had ik nog nooit gehoord. Na wat zoeken op Outerzone blijkt deze gebaseerd te zijn op een gelijknamige tekening uit de RCME. Uiteraard is er de bekende HB1 maar er zullen waarschijnlijk meer HB bouwplannen geweest zijn, al dan niet vertaald. Het lijkt mij leuk een draadje te maken van welke HB plannen er zijn en welke toestellen er nu nog van rondvliegen.

SR1.jpg

SR2.jpg

Heeft niks met David Boddington te maken?

Jawel, zoals Arthur al schreef:

Na wat zoeken op Outerzone blijkt deze gebaseerd te zijn op een gelijknamige tekening uit de RCME

Sky Rider
By David Boddington
RCME August 1973

.

Het lijkt mij leuk een draadje te maken van welke HB plannen er zijn en welke toestellen er nu nog van rondvliegen.

De Rodeo
(beelden uit een ander topic door Max geplaatst)

full

full

Groeten, Ramses

.

Laatst bewerkt:
Tyro Mayor
Oz : Tyro Major plan - free download (outerzone.co.uk)

Gevonden in eigen archief:
De Serval van Dennis van der Tooren.

Bekijk bijlage 564240
De Serval heb ik eind jaren tachtig gebouwd. Dat was mijn eerste rolroertrainer na de Charter. Samen met mijn zwager kocht ik een Dremel figuurzaag en hebben we beide de Serval gebouwd en heel veel gevlogen. Later heb ik nog eens de tekening uitgeleend aan een paar jeugdleden die er ook heel veel plezier aan hebben beleefd

De Tyro Mayor stond als bouwbwschrijving ook in het blad, de HB van juni 1975
Bestelnummer 3000, de Skyrider is #3001

Tyro Mayor.jpg

Heb de Tyro Major en de Skyrider altijd wel soort van hoog op de nog te bouwen lijst gehad, want ontwerpen van DB vliegen altijd goed.
Leuk een Tyro M met een 3,5cc OS of Veco en dan heerlijk rond fladderen.

Ergens in de jaren zeventig was er een tekening van een delta in de Hobby Builletin opgenomen als lijnmodel.
Deze heb ik toen gebouwd en voorzien van een Cox motortje.
In mijn herinnering was dat een PeeWee en deze heb ik nog steeds.

Dat zou dan 0,3 cc (0.020 cu in.) moeten zijn.
Dat lijkt mij rijkelijk klein voor LB.

Ik heb ook een LB delta uit de Hobby Bulletin gebouwd eind jaren zeventig, maar die was voor de Cox Babe Bee (0.8cc).
Was mijn eerste LB model :-)

Dan moet het een 0,8cc zijn geweest.
Was ook mijn eerste lijnmodel.
Maar nu de cruciale vraag: wie heeft deze tekening (nog)?

Niet te vergeten, Ton's eigen sublieme artikel over de SeaMaster II ! :thumbsup:

Deze dus, nu aan het maken in electro versie voor een goede vliegvriend (Jacques Verburg) van mij die binnenkort 70 word. In de jaren '90 gevlogen op de Noord-A te Ztm gezamelijk met hem en Ronald van Aken, die de orginele van Ton had gekocht en nog steeds heeft.
7CCE8236-04EC-4F39-A3C7-0E2E6A81CD63.jpg

Back