Heeft niks te maken met of het legaal is of niet, het is zowieso niet verstandig om in de GSM band te gaan zitten.
Waar het om gaat is dat er naast de bedoelde carrier (pakweg 900MHz) ook allerlei harmonischen geproduceerd worden die onvoldoende worden onderdrukt en dat de bandbreedte van het RF signaal breder is dan nodig is voor doorgifte van 't videosignaal.
Daarmee heb je dus een zender die heel breedbandig uitzendt, zowel op de eigen carrier als naast de band en dus ook storing veroorzaakt op frequenties die een veelvoud zijn van de carrier (1800MHz, 2400MHz, etc.) Dit allemaal omdat de Chinees gewoon z'n huiswerk niet doet en iets in elkaar knutselt wat wel functioneert maar voor problemen zorgt voor andere gebruikers.
Hetzelfde had je tientallen jaren terug toen er nog radio piraten in de ether waren. Die gebruikten soms ook apparatuur waar wel 't één en ander aan mankeerde (vaak zelfbouw). Met als resultaat dat men vaak de halve FM band gewoon wegdrukte in plaats van één frequentie en niemand in de buurt normaal naar de radio kon luisteren. Dit is net zoiets.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
Ja dat ben ik met je eens.
met al die jingjang producten die vrij gemakkelijk verkrijgbaar zijn word de vervuiling in de lucht groot.
ik wacht dan ook maar even af tot dat de verkrijgbaarheid wat beter word in Nederland. 2.4 ghz is voor mij ook geen optie daar je ook daarmee niet echt welkom bent op de club.
Ps wat zijn dan wel de betere opties op dit moment?
Gr Richard
Laatst bewerkt door een moderator: