Hobby King Pitts Special

Mooi !
Ik zie wel da de stock op 0 staat.
Bij hobbyking kan je altijd zo mooie koopjes doen ! Ik heb er zelf nog niets besteld, dus ik weet de kwaliteiten van HK nog niet zo goed..
Heb je al iets besteld daar? En wat vind je van de kwaliteit?

Greetz
Jonas

PS: Vlieg je op de DMC want ik zie op je foto een vliegtuig van HAROFLY

Bij hobbyking kan je altijd zo mooie koopjes doen ! Ik heb er zelf nog niets besteld, dus ik weet de kwaliteiten van HK nog niet zo goed..
Heb je al iets besteld daar? En wat vind je van de kwaliteit?
Accu's zijn uitstekend, zeker de Zippy Flightmax en Turnigy (eigen merk van HC voor de Zippy's) LiPo's. Ook de Turnigy Plush/Sentry regelaars zijn perfect. Motoren zijn redelijk, beetje lawaaiig maar alle waar naar zijn geld. ;) Servo's van de diverse merken anders dan Hitec en Futaba zijn niet echt super. En tot nu toe één vliegtuig laten overkomen: De GeeBee R2 .25. Handleiding laat te wensen over en her en der ben je overgeleerd aan je creativiteit. Maar op zich een nette kist voor een schappelijke prijs.

Accu's zijn uitstekend, zeker de Zippy Flightmax en Turnigy (eigen merk van HC voor de Zippy's) LiPo's. Ook de Turnigy Plush/Sentry regelaars zijn perfect. Motoren zijn redelijk, beetje lawaaiig maar alle waar naar zijn geld. ;) Servo's van de diverse merken anders dan Hitec en Futaba zijn niet echt super. En tot nu toe één vliegtuig laten overkomen: De GeeBee R2 .25. Handleiding laat te wensen over en her en der ben je overgeleerd aan je creativiteit. Maar op zich een nette kist voor een schappelijke prijs.

Ja dat heb ik ook gehoord in m'n club, bijna iedereen heeft batterijen van daar.
Zo een Turnigy inrunnertje voor op m'n easystar zie ik ook wel zitten, maar zijn die $10 regelaars van HK goed daarvoor?

Greetz

Ja dat heb ik ook gehoord in m'n club, bijna iedereen heeft batterijen van daar.
Zo een Turnigy inrunnertje voor op m'n easystar zie ik ook wel zitten, maar zijn die $10 regelaars van HK goed daarvoor?
De Hobby King regelaars zijn wel goed maar kennen een maximum toerental. Als je een 2700kV Inrunner op een 3S LiPo zet dan kom je boven die 20.000 toeren en gaat het niet goed. Dan kun je beter een Turnigy 40A Plush nemen. Die zijn iets duurder maar hebben die limiet niet. Ook is het zo dat de 40A en hogere Hobby King regelaars heen BEC hebben. Dus je moet de ontvanger en servo's apart voeden met een losse BEC. :? ;)

de kwaliteit is wel goed ik heb zelf al eerder 2 andere kisten bestelt
en een beetje passen en steken en het vliegt alleen mijn laattse vliegtuig is kapot vleugel in tweeén in de vlucht
alleen de bezorging 3 weken!!

ps.Jonasz<SCRIPT type=text/javascript> vbmenu_register("postmenu_1407832", true); </SCRIPT> nee zomaar een plaatje ik vlieg zelf bij bvl in steenbergen

Laatst bewerkt:
de kwaliteit is wel goed ik heb zelf al eerder 2 andere kisten best
en een beetje passen en steken en het vliegt alleen mijn laattse vliegtuig is kapot vleugel in tweeén in de vlucht
alleen de bezorging 3 weken!!
Mwja, ik had een Graupner kistje (houtbouw/folie) en bij de eerst vlucht vouwde de vleugel dubbel omdat de legger niet gelijmd was. Omdat het een ARF kistje was, kon je dat ook niet zo zien. Dus dat zegt ook niet veel. :?

Drie weken voor een flinke doos is nog redelijk snel. Mijn GeeBee heeft er in totaal 6 weken over gedaan omdat-ie van Amsterdam naar Zwolle ging voor distributie en in Zwolle ergens zoek is geraakt. :evil: Na veel bellen en klagen vonden ze hem kennelijk toch (twee dagen voor officiële melding van vermissing).

douane he
het is elke keer al binnen een week in nederland alleen de douane zorgt voor vertraging en TNT is ook erg vervelend altijd
problemen met hun; zoals het vorige pakket werdt bij de volgende straat bezordg zelf opgelost zonder ook maar excuus
of sorry van TNT

en SLEURHUTJE met die vluegel bedoelde ik niks met kwaliteit
alleen om even te laten weten

Ik heb geen vergelijk met "duur" spul, maar voor mij voldoet het prima.
De zwaarste motor die ik gebruik is een turnigy 1100kv van 162gr, die werkt prima op een Calmato met een hobbyking SS regelaar van 60A.

Levering is wisselend meestal een week of 3. Service is zeer goed.
Heb pas een pakje laten komen naar een verkeerde postcode. De post in NL heeft het pakje retour afzender gestuurd. Hobbyking heeft het tegen de zelfde verzendkosten nog een keer naar het juiste adres gestuurd. En 1,5 maand na bestellen heb ik het pakje gister als nog ontvangen, na dat het 2x heen en terug is gestuurd. :)

Servo's van de diverse merken anders dan Hitec en Futaba zijn niet echt super.

Niet mee eens, ik heb ongeveer 25 servo's van HC in gebruik en ben zeer tevreden.
Op mijn club vliegen er ook best veel met o.a. de HXT 900, nooit problemen gehoord of gezien.
Ikzelf heb wel alleen HXT's en Vigor servo's op dit moment, dus de rest weet ik het niet van.
In de 2 jaar dat ik deze servo's in gebruik heb nooit problemen gehad alleen 2 keer een setje tandwielen van 0,94 $ nodig gehad na een crash.
De HXT 900 kun je heel makkelijk zelf de tandwielen vervangen, je kunt natuurlijk ook duurdere MG servo's kopen maar dat is echt niet altijd nodig.
Bij mij zijn ze alleen door crashen kapot gegaan.

En voor minder dan 3 euro p/s kun je nog eens een handje vol op voorraad hebben.

Ik heb een aantal HXT900's toch wel stuk gekregen door te hoge snelheden en dan hard de rolroeren omgooien. 8O ;) De HXT500's en HXT900's zijn wel bij uitstek de servo's voor leuke kleine vliegertjes. Daar zal je mij geen kwaad woord over horen zeggen. Maar ook hier geldt: Alle waar naar zijn geld. :lol:

*heeft zelf ook vele HXT500's en HXT900's op voorraad* 8)

gewicht

Nog nooit besteld bij deze winkel en heb ff een vraag over het gewicht. Bij het model in de posting van de Op staat een gewicht van 540 gram, wat me heel reëel lijkt. Iets daaronder echter staat een balkje (met voorraad e.d. waarin vooraan staat "Weight 3190 gr.

Weet iemand waar dát gewicht op slaat?

Back