Hobby King Pitts Special

heeft met de omvang van het pakket te maken, doos is groot, dus word dat gewicht berekend...

,,, heb ff een vraag over het gewicht. Bij het model in de posting van de Op staat een gewicht van 540 gram, wat me heel reëel lijkt. Iets daaronder echter staat een balkje (met voorraad e.d. waarin vooraan staat "Weight 3190 gr. ...

Die 3190 gram is het gewicht inclusief verpakking, het verzendgewicht dus ... waarover je de (dure) porto moet betalen ... (voor zulke "zware" paketten zijn de verzendkosten ca. $ 40,-- tot $ 70.--)

Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik zou graag willen bestellen bij HK maar ik weet niet wat ik moet aanduiden bij declatation.Kan iemand mij helpen? Ik heb voor een bedrag van 90USD.

Gewoon iets invullen.
Maakt niet veel uit voor de douane. Als er geen bonnetje bij zit en ze pikken je eruit moet je toch de rekening op sturen.

Meestal houdt ik tegenwoordig á 40% aan van de waarde Hobby parts / Gift.

Laatst bewerkt:
Nee het is belangrijk dat er een goede factuur bij zit.
Niet de standaard factuur met 'hobby parts".

Van Hobby king zijn mijn laatste 4 zendingen eruitgepikt door de douane (ook klein pakje).
Zendingen van andere winkels niet, dus ik denk dat Hobby king bij de Douane automatisch een belletje laat rinkelen :(

Zit er geen goede factuur bij dan moet je die per post opsturen etc, ben je zo 3 weken verder.
Zit er wel en goede factuur bij met alle artikelen een aparte prijs (zeg 70% van de waarde) dan zal de douane alvast de rekening maken en kun je gewoon de BTW aan de postbode betalen.
Scheelt echt een paar weken levertijd.
Stuur een aparte e-mail naar de hobby king klantenservice waarin je dit goed uitlegt.

Tel dus alvast bij de prijzen op:
Verzendkosten.
circa 15 euro?? inklaringskosten (laatste keer had ik een vreemd bedrag, voorheen 12 euro).
19% BTW
zit je bijna op het dubbele van de netto prijs maar nog steeds voordelig, zeker met de lage dollar.

Succes Willem

Laatst bewerkt:
Zijn er nog andere shops waar ik eventueel goedkoop stukken kan bestellen of is HK de beste?
Ik heb ook gelezen dat als je onder een bedrag van 150 eur zit je dan een vrijstelling krijgt van invoerrechten en je alleen de BTW moet betalen. Heeft iemand dit al ondervonden?

Back