Hobby King Soar 40 Sport

Vliegen is er niet van gekomen (er bleek een harde wind te staan, maar bezwaarlijker nog was dat ik... de vleugel vergeten bleek te zijn... :neutral:)
Maar dit is de nieuwe deksel voor het accuvak, plus motorkap; nog in kaal balsa:

full

Oracover:
full

Het is nu een stuk gemakkelijker om er een accu in te stoppen.
full

De laag hard schuimplastic onderin maakt dat er nu een vlakke bodem is, met het losse stuk schuim zet ik de accu dan klem tegen de rompspant.
Achteraf was het eigenlijk handiger geweest om de voorste rompspant een beetje af te zagen en dan één lange klep te maken... misschien doe ik dat ook nog wel eens...

Laatst bewerkt door een moderator:
Set up

Gisterenavond een info avond gehad over de set up van een electro vliegtuig.
Alles over regelaars, lipo's, motoren, propellors e.d.
Ik denk dat ik weet met wat voor set up ik dit model ga vliegen.

Voor een ieder die er belang bij heeft het is te lezen op de site
van modelvliegclub ikarus tubbergen.

Het is een eenvoudige en duidelijke handleiding:rolleyes:

Linkje? Ik heb op de site gekeken maar kon het niet vinden...

Set up

Ga even naar de website van modelvliegclub ikarus tubbergen
Klik op nieuws, dit staat in het linker rijtje en dan kom je vanzelf bij
het verslag van de electro avond.
Het is als PDF bestand te downloaden

Veel leesplezier:p

Set up

Ik denk dat ik dit model met de volgende set up ga vliegen

Motor 1250 kv en 500 wat

Regelaar 55 amp ( met bec )

Nanotech lipo 2200 mah 3s - 35/70

Prop 10 x 6

Ik denk dat ik met deze set up lekker kan gaan vliegen

Ik heb wel vanmiddag de neuspoot er onderuit gevlogen. Gewoon afgebroken onder de bevestiging... bij nader onderzoek blijken de hoofdpoten ook al ietwat naar achteren gebogen te zijn. Jammer dat HobbyKing geen voorwiel poot verkoopt... maar je mag aannemen dat een Calmato poot ook past.
Wel slecht staal hoor, ga maar na, normaal zou je denken, de firewall breekt, of dde mount. Nee, de voorwielpoot breekt af! En mijn landingen zijn over het algemeen helemaal niet zo beroerd (en die laatste ook niet, een beetje harde driepuntslanding).

Laatst bewerkt:
Pfff , staat nog in backorder daar .
We wilden er 2 compleet met alle benodigdheden bestellen , maar t vliegtuig was er nog niet , dus we konden wel de overige spullen bestellen , maar wel apart kosten betalen voor t verzenden zodra t vliegtuig weer leverbaar is .
Dan maar wachten tot ie er is.

Zijn er al verdere tips of ervaringen met dit tuigie ??

Ik ben dit model nu aan het bouwen en ga deze met een electromotor vliegen.
Ik heb al geschreven met wat voor set up ik dit model ga vliegen.
Misschien dat ik daar later nog wat aan wijzig maar dat zal ik dan melden.
Ik ga dit model lekker op mijn gemak vliegen, ik maak er geen racemonster van.

Mocht je willen weten met wat set ups je dit model kan vliegen kijk dan even op de site van mijn clubje

De website is modelvliegclub ikarus tubbergen en dan naar de rubriek ikarus nieuws daar vind je een overzicht van hoe je een electro set up kan samenstellen.

Veel succes en nog even geduld hebben:(

Ik heb de calmato gevlogen met een 46 os erin , dat was zat kwa power .
Electro gaan die van ons ook worden , wel een iets meer power dan de 46er os maar niet te gek .
Zijn prima vliegende kisten , en na 3 jaar niet meer gevlogen te hebben is t een prima opstapmodel .
We kijken er naar uit dat ie weer binnen is .

Motortype word zo goed als zeker deze .
-merk en type: Turnigy TR-35-48-A
-type BLO
-kV (1100)

Regelaar word een 70 amp minimaal .
3 of 4 s lipo`s van rond de 3000 m amp .

Een paar weken terug heb ik mijn Soar 40 Sport nogal grondig in mekaar gevlogen. Romp in twee stukken, vleugel zag er nog redelijk uit MAAR de houten verbinder bleek gekraakt. Omdat die met epoxy is ingelijmd en je daar dus nooit meer bij komt is ook de vleugel in de kliko gegaan.

Toen heb ik maar een nieuwe Soar40 besteld... en inmiddels heb ik alle electronica overgezet. Het toestel staat weer klaar voor een nieuwe maiden.
Grappig is dat, hoewel ik precies hetzelfde blok lood op precies dezelfde plek heb bevestigd, de accu nu zo´n 10 cm verder naar achteren moet om het CG goed te krijgen! Snap ik niks van. Eerst mee vliegen, misschien daarna minder lood er in. Maar het toestel is extreem licht, dus ik heb daar niet zo´n haast mee.

Ik heb trouwens wat onderdelen overkompleet.... iemand een stabilo of een cockpitkapje voor een soar40 nodig...

Mijn soar 40 is vliegklaar
Alleen nog even een paar lipo's bestellen en dan kan hij
zijn "maiden" maken en natuurlijk even laten keuren
Ik gebruik de set up die ik hier al heb omschreven maar
alleen de lipo's worden anders

Begin volgend jaar is het zover :D

Mooi han! Ik heb m nog steeds in de doos zitten. Inmiddels wel mijn originele electro calmato opnieuw opgebouwd. Die is wat kleiner dan deze soar40, namelijk 1,4m ipv 1,6m.

y9a8ezud.jpg

yvyjazy6.jpg

Eerst deze maar weer eens rond laten raggen. Wel vliegen de grotere versies wat beter. Deze kleinere zijn wat nerveuzer... Maar ach, deze zal t ook wel weer doen!

Hallo Jaap,

Als het weer beter is als nu dan zal ik wat foto's maken en je deze even mailen
Ik denk dat je dan snel gaat beginnen met het bouwen

Prettige feestdagen

Han

Back