Hobby weer opgepakt, hulp nodig!?

Weet niet waar je spulletjes bewaard zijn.
Maar vocht kan invloed uitoefenen op contactjes, misschien kan een contact spray helpen.
Ondervind hetzelfde probleem bij het heropstarten van mijn modelbaan, na 2 jaar niet meer gebruikt te zijn, gouden en zilveren contacten zijn zodanig aangeslagen dat ze gewoon geen verbinding meer maken, dan spreek ik nog niet over aanslag op het spoor, waardoor mijn locjes helemaal niet rijden.
De kamer heeft eigenlijk niet te leiden onder kamer temperaturen.
Maar omgeving heeft veel te maken met wat een tijdje niet meer is gebruikt.
En de contactjes zitten nog in elkaar, is dus inwendig gebeurd dat ze geen contact meer maken.

Johan.

Nee rood is plus..

JA ja , dat ik mijn twee keer vergis ben je wel echt in de bonen.
Morgen die fles wiskey maar laten staan.

Dus uit de regelaar komt geen spanning?

Accu heeft wel spanning.

Dan vraag ik mij af of bij de ingang van de regelaar wel spanning komt?
en dan vooral onder de krimpkous waar de draden zijn gesoldeerd op de regelaar.
Zou je daar ook kunnen meten?

Als daar wel spanning staat en achter de BEC niet ( dus de rode ( +ja) en de zwarte van de servostekkertje van de regelaar) dan is dus de regelaar overleden.

Vind ik zelf een beetje raar van alleen het liggen op zolder, maar ja alles kan.

Of zal het servostekkerdraadje vanuit de regelaar ergens nog onderbroken zijn??

Of de kabels van de lipo zelf. Het soldeerwerk van de pluggen... Had je nog gecheckt of er spanning was op de polen van de accu?

Henk, geef even aan in je profiel waar je ongeveer woont.
Ik denk dat je beter even naar een club in de buurt kan gaan, je raakt nu alleen maar in de war van de antwoorden.
Een bec moet altijd werken, ook al is je lipo zo leeg dat de motor afschakeld.
De pennetjes van een ontvangerstekker zijn lastig te meten met een multimeter.
Het kan ook nog zijn dat je je multimeter verkeerd ingesteld hebt (het is gelijkspanning he!).
Contacten door vocht aangetast, lijkt me heel sterk.
Draadbreuk of niet goed aangekrompen stekkertje lijkt me plausibeler.

Dus zoek gewoon even 1 op 1 contact met iemand die je gericht kan helpen!

Scheelt een hoop gedoe en misschien schade..

Gert-Jan

Multiple choice bedradings schema's:
The Script Asylum
-> RC calculations
full

-> electrical
-> System wiring
en
-> LiPo pack wiring

(zeer handige site voor e-volk, loop maar eens door de diverse menu-items, toevoegen aan favorieten?)

full

full

Henk, geef even aan in je profiel waar je ongeveer woont. ...
Forumtipjes:
  • Indien je leeftijdsweergave activeert in jouw profiel, is die ook altijd zichtbaar naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, wiskunde, natuurkunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt.
  • Geef ook je woonplaats of regio in je profiel op, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Is handig voor verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties, drinkgelagen en wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek. En leeftijd kan een (zeer) ruwe indicatie geven van de 'kwaliteit' van jouw antwoorden.
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou gewoon voor een nieuwe regelaar gaan, voor die 12 dollar die ze kosten ga ik niet lopen klooien met het risico dat m'n toestel ineens onbestuurbaar is..

Ik zou gewoon voor een nieuwe regelaar gaan, voor die 12 dollar die ze kosten ga ik niet lopen klooien met het risico dat m'n toestel ineens onbestuurbaar is..

Je hebt helemaal gelijk, maar kan je met zekerheid zeggen dat het wel de regelaar is?
Als het de regelaar is dan inderdaad gewoon een andere aanschaffen.

Back