Ik heb es wat zitten rekenen. Daar ben ik absoluut niet goed in, maar iemand moet het doen...
En ik kom tot merkwaardige conclusies.
Ik zocht eerst een paar willekeurige producten die zowel uit HongKong als uit Hamburg leverbaar zijn. Ik begon met deze ESC: Turnigy Plush 25A ESC. HK prijs $ 11,81 - Hamburg prijs $ 17,95. Hee... je betaalt 52% meer uit Hamburg! Ja, mag dan snel gaan, maar vinden we dat nog interessant?
Nog een andere Turnigy EXC: Basic 18A. HK $ 12,75 - DE $14,95.
Hee, dat ziet er veel beter uit... hier betaal je 16% meer.
Turnigy is bij mijn weten ook gewoon eigen merk van Hobby King (of Hobby King is van Turnigy) dus heb ik het even bij dit merk gehouden (ik zou me kunnen voorstellen dat de marges verschillen per merk, maar dat er zulke verschillen binnen één merk zouden zijn had ik niet gedacht).
Een dikke LiPo: Turnigy 4S 35C 3000 mah. HK $39,78 - DE $ 49,99
Dat is 25% wat je extra betaalt. Voor die $10,- verschil kan je volgens mij best uit HongKong bestellen, zelfs als de douane erg z'n best doet ben je nog voordeliger uit (nou ja, de verzendkosten heb ik niet meegerekend natuurlijk.)
En nog eentje die weer wél gunstig is, een kleine Lipo: Turnigy 2S 20C 1000 Mah, HK $ 6,31 - DE $ 6,72. Prijsverschil 6,5%. Kijk, als het allemaal in die orde was...
Het wordt dus nog een heel gereken als je een bestelling gaat doen... en of het gunstig is om in Hamburg te bestellen is heel willekeurig, het is mij tenminste nog niet duidelijk waar die grote verschillen in zitten.