HobbyCity / HobbyKing in Hamburg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hee Marcel,

hoeveel scheelde dat nou vanuit Hamburg ?
Ik bedoel totale kosten Hamburg vs totale kosten Chinapan ?

Grtz,
Menno

Hoi,

ik heb voor mijn 2 regelaars in Hamburg 35,5 dollar betaald en voor verzending 9,99 dollar
Totaal 45,49 dollar uit mijn hoofd snel gezegd was het 35 euro ogv.
Denk dat het uit China net zoveel zou kosten. Alleen nu na 3 nachtjes in huis.

ok, ja ik heb nog geen paypal, en weet ok niet helemaal hoe makkelijk/veilig het is;) binne kort eens kijekn.

Ik heb es wat zitten rekenen. Daar ben ik absoluut niet goed in, maar iemand moet het doen...
En ik kom tot merkwaardige conclusies.

Ik zocht eerst een paar willekeurige producten die zowel uit HongKong als uit Hamburg leverbaar zijn. Ik begon met deze ESC: Turnigy Plush 25A ESC. HK prijs $ 11,81 - Hamburg prijs $ 17,95. Hee... je betaalt 52% meer uit Hamburg! Ja, mag dan snel gaan, maar vinden we dat nog interessant?

Nog een andere Turnigy EXC: Basic 18A. HK $ 12,75 - DE $14,95.
Hee, dat ziet er veel beter uit... hier betaal je 16% meer.

Turnigy is bij mijn weten ook gewoon eigen merk van Hobby King (of Hobby King is van Turnigy) dus heb ik het even bij dit merk gehouden (ik zou me kunnen voorstellen dat de marges verschillen per merk, maar dat er zulke verschillen binnen één merk zouden zijn had ik niet gedacht).

Een dikke LiPo: Turnigy 4S 35C 3000 mah. HK $39,78 - DE $ 49,99
Dat is 25% wat je extra betaalt. Voor die $10,- verschil kan je volgens mij best uit HongKong bestellen, zelfs als de douane erg z'n best doet ben je nog voordeliger uit (nou ja, de verzendkosten heb ik niet meegerekend natuurlijk.)

En nog eentje die weer wél gunstig is, een kleine Lipo: Turnigy 2S 20C 1000 Mah, HK $ 6,31 - DE $ 6,72. Prijsverschil 6,5%. Kijk, als het allemaal in die orde was...

Het wordt dus nog een heel gereken als je een bestelling gaat doen... en of het gunstig is om in Hamburg te bestellen is heel willekeurig, het is mij tenminste nog niet duidelijk waar die grote verschillen in zitten.

Hee Bart,

goed dat je een consumentenonderzoekje hebt gehouden :)

Wat jij stelt was mij ook al opgevallen, daar komt dan nog bij dat ik denk dat de rekensom nog ingewikkelder wordt als je ook de verzendkosten in acht neemt :(

Nou bestel ik meestal meerdere dingen tegelijk, dus ik blijf voorlopig nog wel even in Chinapan winkelen.

Wat me trouwens ook opvalt is dat gedurende het laatst jaar bij Hobbycity de verzendkosten toch ook wel behoorlijk opgelopen zijn. Vergelijk het maar eens met Himodel. Ik heb diverse keren meegemaakt dat ik bij Hobbycity $ 19,99 kwijt was, terwijl ik voor hetzelfde verzendgewicht bij Himodel maar $ 7,90 betaalde :confused:

Toch een aardig verschilletje op een bestellinkje van zo'n 60 dollar :yes:

Nou ja, als je naar de tarieven van TNT (NL -> China) kijkt, sta je gelijk weer met twee beentjes op de grond. Die Chinezen zijn helemaal niet duur met verzenden :)

Grtz,
Menno

Ik denk dat ik mijn rekenwerkje ook eens ga posten op het HobbyKing forum. Daar leest die Jason ook vaak mee - of het nou de baas is of alleen maar een werknemer zal me worst wezen... misschien is er best een verklaring voor die merkwaardige prijsstelling en dan wil ik die wel horen.

ik wil een accu van 6 dollar bestellen, 77 gram.

Enige optie is verzenden voor 10 dollar, met 2922 gram over...

Ik denk dat ik mijn rekenwerkje ook eens ga posten op het HobbyKing forum.
Dat heb ik dus gisteravond gedaan, en nu al een reaktie van Jason...:

German salary
German Tax
German WEEE regulations
German Manual
Freight to Germany

Add all of the above together and you begin to see why.

German products will come down in price soon because we are now shipping by container and this will reduce the customs and freight costs greatly.
In your example, the Plush 25A which is now $17.95 will be around $15.20 in the new round of pricing changes which will take place early next month.

Dat verklaart eigenlijk niet de merkwaardige verschillen (alleen de 50% van de Plush 25A regelaar) en daar heb ik 'm op gewezen. Die vent zit er wel bovenop... leuk is dat. Kortom, de prijzen in Hamburg zullen mettertijd dus nog zakken.

Ik denk dat ik in de toekomst per item grofweg ga kijken of het uit HongKong of Hamburg moet komen. De snelle verzending kan een sterk argument zijn dat je niet in cijfertjes kan vatten... en als het kennelijk mogelijk is dat het prijsverschil maar zo'n 6-10% bedraagt, tja dan is het alleen maar gunstiger.

Laatst bewerkt:
Hoi,

ik las gisteravond ook een stukje op het Hobbyking forum over Lipo's.

Hobbyking had een belang van 30 % in de fabriek waar de Turnigy Lipo's gemaakt worden, dit belang wordt uitgebreid naar 100 %, ofwel ze worden (of zijn inmiddels ? ) eigenaar van die fabriek.

Jason noemde als een van de speerpunten dat ze de Turnigy Lipo's nog verder in prijs gaan verlagen. Zo gaf hij als voorbeeld een populaire Lipo als de Turnigy 3S/2200 mAh. Wordt nu verkocht voor $ 9,99, zal vermoedelijk zakken naar $ 6.99 :shock: Nee, is geen typefout :hammer:

Way to go Hobbyking !!! :mrgreen:

Grtz,
Menno

Jasons recente antwoord:
Hi Bart.
It depends on the tax paid for that shipment and most importantly the size of the shipment.
Currently we're shipping by pallet through UPS, this is expensive!
Soon the goods will arrive by container, which make the shipping costs very low.

Dus die maffe prijsverschillen zijn maar tijdelijk.

Ja goedkope Turnigy lipo's bij de vleet... nou nog de Turnigy motors graag... maar bestellen uit Hamburg zal mettertijd wel erg aantrekkelijk worden lijkt me. Je betaalt dan wel Europese belasting, maar de verzendkosten van HK naar Hamburg zullen wel stevig omlaag gaan zodat er niet veel ruimte meer tussen zit.

Hobbicity Probleem met Paypal / Creditcardmaatschappy ?!

HOBBYCITY

Heel vreemd verhaal: ik koop al anderhalf jaar bij Hobbycity, en betaal met Paypal. Sinds anderhalve week krijg ik een foutmelding van Paypal dat de betaling niet gedaan kan worden.

Mastercard gebeld of er een probleem is met mijn CC. Dit is niet het geval, ik heb ook enkele hotels en restaurants betaald.

Paypal gemaild via hun website. Geen reaktlie.
Ondertussen paar keer geprobeerd om te betalen. Lukt niet.

Zojuist Paypal maar gebeld. Daaruit blijt dat hun veiligheidssysteem betaling aan Hobbicity tegenhoudt omdat dit te risikovol zou zijn... ?!?!?! Als ik mijn bankrekening aan Paypal zou koppelen dan zou het misschien wel mogelijk zijn (maar dan duurt de transaktie een paar dagen). Of iemand met een paypal account zou geld moeten storten op mijn rekening en dan kan ik een balansbetaling doen.

Erg vreemd verhaal en als dit zou kloppen zou ik niet de enige moeten zijn!?!?!?

Iemand een idee wat hier aan de hand is??? Ik heb een paar kleine lipo's nodig en al die flauwekul daar kan ik niet op wachten.

Gr
Dennis

Laatst bewerkt:
Moeilijk verhaal...
Je kan je Paypal account ook rechtstreeks aan je bankrekening hangen. Zo werkt het bij mij en ik heb dan ook geen probleem. Heeft bovendien het voordeel dat ik het saldo van mijn CC niet hoef aan te vullen...

Laatst bewerkt:
ik heb hem ook rechtstreeks aan mn rekening hangen. Vorige week nog 2 Paypal betalingen gedaan bij Hobbycity zonder problemen.

Hier ook alles in orde, zit aan mijn cc vast, of aan bank, ligt eraan wat ik kies, op het moment van betaling...

Doe momenteel veel van mijn bank.. Is overzichtelijker voor mezelf, omdat het er direct af is.

Precies, word direct betaald, en een dag of 2 dagen later is het van mijn bank af.
Creditcard doet het pas 1x in de maand...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back