Hobbyking 2.4Ghz Micro Coax Helicopter

Hmm, het fenomeen doet zich ook voor als ik full forwardleft cyclic geef.

Ook bij het draaien gaat hij naar beneden of omhoog. Dat komt omdat één van de motoren de flybar (geloof ik) en een rotor moet aandrijven. =zwaarder, langzamer

Een andere reden zou kunnen zijn dat zodra je de staartmotor inschakelt, je heli de stroom over 3 ipv 2 motoren moet verdelen. Vandaar dus een 'powerfall'

Hmm, het fenomeen doet zich ook voor als ik full forwardleft cyclic geef.

Je bladen raken in die situatie overtrokken, en daardoor "valt" hij ineens een stukje, totdat er weer voldoende lift is.

@steef: Deze heli heeft geen staartmotor, maar een servo die de bladhoek aanpast, waardoor de heli naar voren gaat. Geen "powerfall" dus.

Alleen als het de originele van hetzelfde merk als de heli zijn wel, je kan het zien aan het zwarte gedeelte, dat is een stuk langer dan bij bijv. de Nanotech lipo's.

Inderdaad, ik zie het. Je merkt het volgens mij ook als je de Nano's met bv de TX wilt laden. Bij de orginele Lipo gaat het TX-ledje groen knipperen, bij de Nano's doet ie niks.

Toch is het een erg tof dingetje, hij gaat sneller dan een S107 ook.

Ik zeg, voor dat geld, doen. Hij is degelijk en zoals Stef al zei, het is een kloon dus parts genoeg. Maar je moet wel hele rare dingen doen wil je dit grappige vogeltje mollen.

Portable easy fun om overal mee naar toe te nemen samen met de mCPx, uberyay !:D

Is inderdaad waanzinnig dat ze dat voor dat geld kunnen maken.

Ben ook shoppingcartje aan het vullen en ga deze er denk ik ook maar eens bijgooien. Voor dat geld kan je niet sukkelen. Lijkt me leuk om op men bureau beetje rond te zoemen ;)

Back