Hobbyking ASK-21 Mi

• Topicstarter Topicstarter willempie
  • Startdatum Startdatum
W

willempie

Guest
Is dit de flop van de eeuw?:confused: :mad:
Dead on arrival:
- servo hoogteroer
- ESC
Oriënteerbaar neuswiel: prima, maar waar de ontvanger en accu te plaatsen is een Chinees misterie. Daar ik vlieg op een grasveld en geen behoefte heb aan deze mogelijkheid ga ik het wiel maar vastlijmen, besturing verwijderen en hopen dat er dan plaats is voor een accu.
Richtingsroer: na een paar bewegingen mbv servotester, afgescheurd. Dus maar echte CA scharnieren aangebracht.
Hoogteroer: geen beweging in te krijgen, dus mes erin + scharnieren. Dit roer is misschien wel op schaal, maar lijkt me te klein om te kunnen vliegen (extra balsa strip?)
Vleugels: bevestiging aan romp lijkt mij een twijfelachtige constructie (een paar pennen en een M2 schroefje)
Klap op de vuurpijl:
KLAPMOTOR
- reuze idee, maar......
- bediening geschiedt via servo en een touwtje
- een paar keer gaat het goed en dan treedt er slip op, dus motor komt op max 45°. Ik dacht zo motor trekt het systeem wel naar boven. Helaas, moet vertikaal staan om propeller blokkering op te heffen.

Deze grap heeft dan nog een bom geld gekost aan transport & douane rechten

Wim

Dat klinkt allemaal niet zo mooi (understatement).. die accu werd meegeleverd / aanbevolen door hun?

Sterkte dermee iig.. En ik ben benieuwd hoe hun klanten-service is...

Geen accu in kit.
Aanbevolen: 2.2 Ah 3 cel
Klantenservice:
"defecte onderdelen terugsturen voor onderzoek"
Ik denk dat het goedkoper is om de miskleum in de vuilnisemmer te deponeren
Wim

Ahh et is modelBouw hè.. Al was dat niet de bedoeling..
Wel een mooi toestel trouwens.. Dus hops! Aan et modificeren dan maar :)

mja, die m2 boutjes gaan het ook zo begeven, en dan komt de vleugel los... (heb een model van jamara, ventus BX, met t zelfde systeem)
er zat ook een 500gr zware ijzeren 6mm staaf in, hopelijk is dit bij jouw niet het geval.

ik had er ook problemen mee met de staart... hoogteroer ging niet ver naar beneden, rudder brak los bij de test worp...
remkleppen schoten open bij de testworp.
kortom , rommel.
nooit nog chinese brol voor mij :D

ik betaal liever 100euro meer, en dat ik weet dat het degelijk is.

ik hoop dat je hem nog vliegende krijgt.
alvast veel succes!

Oei, de rating op de site van HK is ook niet echt super te noemen. Je leest ook dat meerdere mensen met precies dezelfde problemen zitten. Een defecte regelaar en falende scharnieren. Maar dat gaat je nu niet verder helpen. Het is verder een mooie kist en met wat verbeteringen en aanpassingen moet het zeker een mooie en vliegende kist worden. Ik heb zelf de Mustang P-51d van HK en heb daar ook al scharnieren en twee servo's en prop vervangen. Alles ging vrij snel kapot. Met de aanpassingen en een ander type prop + aanpassing, vliegt alles heerlijk!

Even slikken en daarna doorbijten...:D

Succes!

Laatst bewerkt:
Eerste verbetering

Motorklap inrichting:
- het touwtje vervangen door gevlochten staaldraad (geen rek!)
- bevestiging aan servo met "echte" servo kabel klem: het originele plastiek spanwieltje voldoet helemaal niet (boutje veel te kort & schroefdraad niet bestand tegen de krachten)
Het in- en uitklappen motor gaat nu probleemloos. kist heeft nu wel een litteken op de zijde maar een beetje plamuur doet wonderen.
Volgende stappe:
- plaats maken voor accu enz
- scharnieren op roeren
Wim

nooit nog chinese brol voor mij :D

Ik hoor het je graag zeggen, wetende dat 99% van al wat met deze hobby te maken heeft van ginder komt:rolleyes:

Reviews lezen, en een beetje gezond verstand gebruiken :wink:

Idd,

Heb zelf ook wat spullen van Hk, je krijgt wat je ervoor betaald. Weinig kisten die zonder mod recht uit het doosje vliegen, dus RTF kan je vergeten (ook al zeggen ze van wel)

Altijd je huiswerk doen bij HK, ze steken er geen manual bij dus even opsnorren of er één van je kist bestaat enzo...

Start desnoods een draadje met vragen of iemand dergelijke kist heeft.

Customers-service bij HK is prut dus daar zou ik niet op rekenen.

Laat je gezond verstand zegevieren, het lijkt me niet dat je een manual nodig hebt om de positie van een ontvanger en batterij te gaan bepalen. Dat hangt volgens mij nog steeds af van het zwartepunt van het toestel

Stevo

innige deelneming

Is dit de flop van de eeuw?:confused: :mad:
Dead on arrival:
- servo hoogteroer
- ESC
Oriënteerbaar neuswiel: prima, maar waar de ontvanger en accu te plaatsen is een Chinees misterie. Daar ik vlieg op een grasveld en geen behoefte heb aan deze mogelijkheid ga ik het wiel maar vastlijmen, besturing verwijderen en hopen dat er dan plaats is voor een accu.
Richtingsroer: na een paar bewegingen mbv servotester, afgescheurd. Dus maar echte CA scharnieren aangebracht.
Hoogteroer: geen beweging in te krijgen, dus mes erin + scharnieren. Dit roer is misschien wel op schaal, maar lijkt me te klein om te kunnen vliegen (extra balsa strip?)
Vleugels: bevestiging aan romp lijkt mij een twijfelachtige constructie (een paar pennen en een M2 schroefje)
Klap op de vuurpijl:
KLAPMOTOR
- reuze idee, maar......
- bediening geschiedt via servo en een touwtje
- een paar keer gaat het goed en dan treedt er slip op, dus motor komt op max 45°. Ik dacht zo motor trekt het systeem wel naar boven. Helaas, moet vertikaal staan om propeller blokkering op te heffen.

Deze grap heeft dan nog een bom geld gekost aan transport & douane rechten

Wim

Wim,

Tot mijn grote spijt ben je het zoveelste slachtoffer van die Chinese klunstoestellen.
Ze zijn net als bepaalde vrouwen.
Ze ogen mooi maar bezorgen je hopen ellende.
Ze zijn er de oorzaak van dat veel aspirant zweeftoestel liefhebbers er voor eeuwig de brui aan geven.
Ik wil nu niet gezegd hebben dat alles wat uit China komt brol is.
Zelf heb ik in het verleden goede ervaringen met de BMI 555.
Buiten ook enkele constructiefouten (minderwaardig hout) is het een redelijk goed toestel.

[media=youtube]U4EkOnGnuQs[/media]

Mvg,
Aurectar

Laatst bewerkt door een moderator:
zo blij dat balsa niet uit china komt ,maar uit zuid amerika .
zelfbouwen kun je enkelt je zelf de schuld geven .
of als je arf wilt kopen gebruik eerst google voor recensies op diverse fora .
of wees slim en ga de fouten herstellen (wat je nu doet ,top),nu nog hopen dat ze wel het juiste profiel hebben gekozen .

Back