HobbyKing B-Grade Lipo's

Geen ervaring ermee maar het lijkt mij dat als je eenzelfde lipo van de gewone turnigy kwaliteit kan kopen voor 2 dollar meer, dat het niet zo aantrekkelijk is om dan toch de b-grade te gaan kopen...

Hoi Roaldo,
ik weet ook wel dat turnigy en zippy beter zijn, ik ben gewoon nieuwsgierig naar de kwaliteit van de b-grade ;)

Zet je ervaringen hier maar neer dan ;)

Niet direct natuurlijk, wel eerst een tijdje gebruiken.:D

Ze geven goed aan wat het verschil is, ik zou ze iig niet kopen. Ja een 3s 2200 voor in de zender. een afgekeurde 20c of zo....

Verders zou ik me er niet aan wagen...

B-Grade Lithium Polymer packs are great for those not-so-important models or testing. They have a high internal resistance (thats bad), normally wont last past 60 full high-discharge cycles and may become puffy over time.
Tja, zegt wel genoeg lijkt me zo.

ik ga er een 4S pakket van maken, kan ik ook nog wel gebruiken :)
maar je hoort met niet klagen, als ik allemaal bionic pakketten had gekocht, dan had ik veel meer geld kwijt geweest, en dan mag er wel eens een slechte cel tussen zitten.. (maar wel niet om de 2 pakketten ;))

Beide accu's zijn nu ongeveer 5 keer opgeladen en weer leeggevlogen, tijdens het vliegen merk ik geen verschil met mijn zippy's. Hopen dat het zo blijft :D

Heb een vraagje mbt de B-Grades. Gaan deze een beetje fatsoenlijk lang mee (elke week 1 à 2 keer opladen) als ik ze voor een versterker gebruik. De versterker zal vooral met 50-100W gebruikt worden en bij ''speciale gelegenheden'' 200W. Dus zal max 10A trekken.

B-Grade Lithium Polymer packs are great for those not-so-important models or testing. They have a high internal resistance (thats bad), normally wont last past 60 full high-discharge cycles and may become puffy over time.
B-Grade packs are structurally sound, but lack the performance of our A-Grade packs such as Flightmax, Rhino and TURNIGY.
hexTronik usually sells B-grade batteries to smaller vendors who in turn sell online at a discount. However we're now offering them to you at discounted prices, for those not-so-serious applications.

Ik gok dat beide accu's nu ongeveer 25 keer opgeladen zijn en weer leeggevlogen, ze functioneren allebeide nog steeds precies hetzelfde als in het begin en zijn nog helemaal niet bol :D

heb er ook 2 4000mah 3s 1 is goed (tot nu toe) en de andere zijn 2 cellen niet helemaal lekker meer .. komen niet boven de 4.08 volt bij het laden

Back