HobbyKing Basher BSR 1/8 Rally ervaringen

• Topicstarter Topicstarter DutchRC
  • Startdatum Startdatum
Ik snap niet helemaal wat het 'el cheapo auto' vandaan komt. De straatprijs van de Team-C wagen is +/- $ 600
Niet heel anders dan bv een Kyosho Interno GT (vergelijkbare wagen lijkt mij).. Of is Kyosho ook een el cheapo merk?

Paulie's vraag lezend lijkt hij me nou niet 1-2-3 een wedstijd rijder.. Voorlopig een basher?

Een team C auto ? ,waar ?, en wat is het vergelijk met een Kyosho ?

De auto is redelijk goedkoop in vergelijk met andere auto's in dezelfde schaal of range , nu is niet altijd duurkoop beter , maar je moet ook kijken naar de kwaliteit van de materialen en beschikbaarheid spare parts , helaas is de V1 versie , daar praten we over , alleen nog als een uitlopende stock in het european ware house of australian ware house te verkrijgen .Dit gebeurd met de meeste " goedkopere modellen" aan de onderkant van de markt , die goedkoop worden uitgebracht voor een korte tijd , en waar geen aftermarkt voor is. De gebruikte materialen zijn vrij zwak , en helemaal als je dit met 4 of 6s gaat misbruiken , eigen ervaring , neem bv de kap is van hard lexaan, en scheurt ilv buigt en is met 1 ritje al kapot en moet de nodige tape hebben om nog een beetje fatsoenlijk te blijven , de diffcup's en dogbones waren al aan het slijten na 3 Á 4S lijpoladingen , en waren na 8 Lipo ladingen al aan vervanging toen, denk aan uitgelubberde gaten, platte kanten aan de dogbones ect .De Diff's hadden al behoorlijke speling op de tandwielen .
Dit alles op 4S laat staan op 6S .

Helaas de slechte ervaringen ,met dit model en als recreant (mis) bruikt .....

En ja het is en blijft een HobbyKing Auto , en geen A-merk .De meeste HK artikelen zoals boten en auto's zijn leuk maar verwacht geen kwaliteit .
Maar goed ik schrijf ook geen review's voor " een sponsor" en ben neutraal......

Hobbyking Verkoopt die wagens hè.. Ze maken ze niet zelf. Het is een Team C GT8LE-RA met wat hobbyking stickers op de kap.
En ik heb em ook gewoon zelf gekocht.
Dus tja.. een 1/8 onroad wagen. Lijkt me redelijk op een Kyosho Inferno GT te lijken? Beide afgeleid van een 1/8 buggy chassis.

De kap is inderdaad snel kapot als je hem niet versterkt met tape. Verder is het een erg leuke auto welke onderhuids inderdaad een team c wagen is. Met 4S heb ik tot nu toe geen problemen met de auto.

Afgelopen dagen lekker wezen rijden met de Basher BSR Rally en mijn zoontje met zijn 1/16 Brushless 4WD Mini Rally - Extreme Edition. Net wat al eerder gezegd was eerst alles controleren. Heb in de afgelopen 3 dagen toch wel wat dingen nog vast moeten zetten. Eerst verloor ik mijn rechter achterwiel en Ik verloor mijn 4 wd door dat de koppeling op de andrijving niet meer vast zat na deze goed aangedraaid te hebben was dat verholpen.

Moet zeggen met de 2 X2S 4200MAH rij ik echt behoorlijk lang maar rij nog niet continue topsnelheid. De auto van mijn zoon bevalt ook goed alleen vervang ik daar wel de servo van want die geeft hoofdpijn. Mijn vrouw vond het zo leuk dat ze ook een auto gekocht heeft de Turnigy 1/16 4 x 4 Mini Trooper. Deze komt morgen of maandag binnen samen met de low voltage alarmen en de 2 nieuwe servo's voor beide auto's.

Beide zijn voor het geld erg fijne auto's om mee te rijden en we hebben er veel lol mee en dat is waar het om gaat. Merk wel dat ik mijn achterbandjes al behoorlijk aan het verslijten ben rij hoofdzakelijk op asfalt van een grote parkeer plaats om samen goed te kunnen oefenen met rijden. Van het weekend maar is een parcour uitzetten met plastic flessen.

Ik heb een aantal vragen, vandaag op Blijburg strand geweest en door mul en los zand gereden. Daarbij ben ik toch mijn center connection cup kwijt geraakt dus die moet ik bestellen. We rijden eigenlijk heel divers dan op het zand en dan op asfalt en ik wil mijn wagen zoveel mogelijk ingericht hebben dat ik op beide redelijk goed kan rijden.

Nu heb ik de volgende vragen:

- Welke onderdelen zijn handig om op voorraad te hebben?
- Hoe vaak moet je de diversen onderdelen olien/greasen (diffs., asjes, etc)?
- Heeft er iemand de pinion gewijzigd groter of kleiner ( 14T of 19T ipv 16T) en vond hij of zij dat een groot verschil?

Ik heb nu de volgende banden gekocht want gaat wel hard qua slijtage op asfalt:

http://www.ebay.nl/itm/322117142764?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

http://www.ebay.nl/itm/322117143191?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Los zand en asfalt zijn 2 uitersten. Asfalt wil je een strakke auto, hardere demper olie en veren, los zand wil je alles zachter. Zal je toch een gulden middenweg moeten zoeken denk ik, en bij wisselen ondergrond bandjes wisselen. Offroad banden slijten gigantisch op asfalt, dus hoe duur je de banden ook neemt, opvreten zal je ze doen. Je pinion gear is ook zoiets :p offroad vraagt veel meer van de motor dus tandwiel kleiner, op asfalt mag het groter en wil je wat meer snelheid dus ik zou die 16t gewoon houden tenzij je echt een koele motor hebt offroad, dan mag er wel wat bij. Maar je lipo zal dan weer sneller leeg zijn. Zoals je vast al merkt is dit dus zeer lastig, een auto voor alles kan nu eenmaal niet echt. Daarom hebben er zoveel mensen ook zoveel verschillende auto's.

Back