HobbyKing Canadair CL-415

Discussie in 'Watervliegen' gestart door Cropduster, 26 mrt 2011.

  1. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    2.970
    Locatie:
    evergem
    wie kan er helpen bij aankoop van 2 motoren , ik bedoel het type enz.
     
  2. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Gezien de bouwtraagheid van Ben, gaat t deze decade niet meer lukken ;)
     
  3. JOSKEWATT

    JOSKEWATT

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Brugge
  4. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    2.970
    Locatie:
    evergem
    ondertussen heeft hij een zusje erbij, eentje van BEILI MODEL
    Canadair met een wingspan van 1190 mm
    deze heeft wel een kunstofromp, en vleugels met ribben
     
  5. danny.act

    danny.act

    Lid geworden:
    28 jun 2007
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Putte (B)
    Zat al lang te twijfelen om er eentje aan te schaffen gezien de dure verzendingkosten. Had gehoopt op een levering vanuit het Euro warehouse Germany van HK, maar daar duikt hij nog steeds niet op.
    Heb uiteindelijk dan maar 2 stuks Canadair 415-CL besteld bij HK, helaas valt de verzendingkost naar het peperdure België duurder uit dan het totaalbedrag voor de 2 modellen samen.
    Goedkoopste optie verzending: $ 77.03 US.dollar. (voor 2 stuks)
    Prijs voor verzending van 1 stuk was $ 55+ dollar.
    Zit momenteel aan een voorlopig totaal bedrag van ongev. €120 euro inclusief verzending.
    Ben benieuwd wat onze vrienden van de douane nog voor extra in petto hebben.

    Het model is ondertussen ook leverbaar in onze modelbouw winkels via Pichler,
    wel in kompleet uitvoering inclusief servo's, regelaars, en motoren. Prijs variéért tussen €139 en 145euro.
     
  6. Johaver

    Johaver

    Lid geworden:
    19 aug 2011
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    Aarschot.
    Hoi Danny.

    Meestal betaal je 10€ aan de postbode, in jouw geval dus 20€.

    Succes met je toestellen.

    Johan.
     
  7. danny.act

    danny.act

    Lid geworden:
    28 jun 2007
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Putte (B)
    Johan,

    Alvast bedankt!

    Heb helaas vorige keer (enkele weken geleden) € 25,80 euro extra aan de postbode betaald voor een pakketje met Flymentor 3D van HK en een waarde van $ 66 dollar.
    Cash te betalen en met gepast geld of ze nam het pakketje mee terug!
    Vrees dat het bij deze ook minimaal zoveel zal zijn.

    Mvg,
    Danny
     
  8. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Had ik laatst ook, die 10 euro betaal je altijd, dan nog eens transactie kosten, en btw op die 66 dollar. Totaal 37 euro moeten betalen op iets van 90 euro!
     
  9. danny.act

    danny.act

    Lid geworden:
    28 jun 2007
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Putte (B)
    Helaas, tegen dat iedere instantie zijn graantje heeft meegepikt is het koopje allang geen koopje meer.

    Kan ondertussen al wat beginnen uitzoeken welke motoren ik zou monteren, heb enkele sets in voorraad welke ik denk die geknipt zijn voor dit model:
    -HET Typhoon 6/20
    -Axi 2212/20
    -Axi 2212/26
    -AHM TS versies
    -BMI Spitz (Hyperion) 2205-38 voor als het echt licht moet zijn.
    -Mega 15/16/7 zal wellicht moeilijker in te bouwen zijn vanwege lengte en net iets te
    zwaar.
     
  10. mrparadox

    mrparadox

    Lid geworden:
    30 mrt 2009
    Berichten:
    53
    Locatie:
    Tilburg
    Mijn CL-415 van hobbyking deze week binnen gehad. Versturen ging vrij snel, duurde ongeveer een week. Hele spul zat keurig ingepakt. Maar oh oh wat een ander level is dit vergeleken met helikopters:) Maar dat mag de pret niet drukken, en dat wist ik natuurlijk van te voren. Dit is een leuk projectie voor erbij, voor op windstille zomer avonden om het vliegen met een vliegtuigje eens te proberen.

    Ik heb hem besteld met 2 setjes motoren:
    AX 2308N 1100kv brushless Micro Motor
    en
    Turnigy L2205-1350 Brushless Motor

    Op dit moment de AX2308 erin geschoven aangezien ik deze meteen op het houtje kon vast schroeven. De andere turnigy zien er wat beter uit maar ik moet iets verzinnen om ze bevestigen, dus probeer ik het eerst maar eens met de 2308 (volgens de Hk site moet je de 2306 hebben maar die waren op, en deze schijnen het ook wel te houden al worden ze iets heter)

    Ik twijfel nog of ik het houten balkje waar de motoren aanwast zitten geschroefd in de piepschuim motor-behuizing ga lijmen, dat gaat natuurlijk nooit meer los als het nodig is. Ik denk aan 2 lange schroeven van boven naar beneé door het piepschuim en het balkje heen of 2 dunne draadenden met aan beide kant moertjes en een ringetje.

    Ben benieuwd hoe andere deze kit hebben gebouwd en wat ze ervan vinden.
    Is een dergelijk model als deze nu ook sterk genoeg om uit de hand weg te gooien, of zakt hij dan meteen richting grond wegens te weinig kracht en snelheid (in de motoren)? Alles bij elkaar zonder accu's is toch best nog wel een gewicht.

    Ik vind het een leuk ding om te proberen, en kwa looks is dit toch best leuk:)
    Nu verder kijken hoe deze het best in elkaar gezet kan worden en natuurlijk vast stiekem googlen naar de echte modellen van de cl-415 die niet van piepschuim zijn.
     
  11. danny.act

    danny.act

    Lid geworden:
    28 jun 2007
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Putte (B)
    Heb ze beiden ook afgelopen vrijdag met TNT thuisbezorgd gekregen.
    Gelukking niets aan Douane kosten moeten betalen!

    Na eerste snelle inspectie ziet het er op eerste zicht wel compleet uit.
    Wel waren er kleine verschillen tussen beide dozen waarop de inhoud was verpakt.
    Bij de ene doos zag het er heel verzorgd uit, en zat er in de ene doos nog een extra karton ter bescherming tussen romp en vleugeldelen, bij de andere niet. Maar dat is natuurlijk bijzaak, zolang de inhoud maar ok en onbeschadigd is.

    Nu nog even gaan vergelijken welke motors er het beste op kunnen.
     
  12. Cropduster

    Cropduster

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    582
    Locatie:
    MVA Almere
    Bouwtraagheid is in full swing :hammer::sleeping::sleepy:
    Heb ondertussen wel wat 4-blads props gevonden, net een tandje te groot, dus moet een keer inkorten en balanceren. En ja, beginnen met bouwen :cool:
     

Deel Deze Pagina