HobbyKing Decathlon Brushless Plug-n-Fly

Hallo allemaal,

Ik heb een Decathlon Brushless Plug-n-Fly van Hobby King in bestelling staan:D
Het gaat om dit vliegtuig:

Specification:
Length: 770mm
WingSpan: 970mm
Weight: 580g
Motor: DST-1200 Brushless outrunner 1200kv
ESC: 20A brushless
Prop: 8x6
Battery: 11.1v 1300mAh 3S1P
Servos: 9g x 3

Decathlon(1).jpg

Hoop hem over ongeveer 3 weken te hebben.. maar accu's zijn nog niet op voorraad. Die verwachten ze over 2 a 3 weken.

Nu heb ik hier al op het forum gezocht, maar kon niks over dit vliegtuig vinden...
Zijn er mensen die dit vliegtuig hebben en hun ervaringen hier willen delen?! :D

Heb op buitenlands forums gelezen dat de accu ruimte aardig klein is en dat je dat aan moet passen... Ervaringen?

Alvast bedankt! :cool:

Mwa weet niet.. Heb een filmpje gezien waar mee veel wind vliegen.
Viel niet tegen vond ik zelf;)

Verder kan september ook nog een hele mooie maand worden en 's winters heb je ook wel mooie rustige dagen.

Zijn er mensen die dit vliegtuig hebben?

.. ik heb deze korte tijd gehad. Heb 'm een paar keer tegen een boom gevlogen, dus veel lol heb ik er niet van gehad.
Hij is goed en makkelijk te repareren in elk geval.

Het batterij-vakje is inderdaad veel te klein. Dus ik heb het mandje open gesneden en zelf een accuruimte gemaakt voor een 2200mah batterij.
Ik had de batterij diagonaal: schuin naar voren gericht, zo dus: (neus) \ (staart)
Daarvoor had ik in de fuselage wat extra schuin aangebracht, zodat er een soort 'compartiment' ontstond. Dat werkte prima.

Er is overigens een draadje elders over dit vliegtuig:
HobbyKing Decathlon Brushless Plug-n-Fly Tips And Tricks? - Page 10 - RC Groups

Oee das minder.. Dat was ik niet van plan :p
Staan bij de vliegclub geen bomen gelukkig.

Heb je toevallig nog foto's van de verbouwing?

Dat forum had ik al ontdekt! In ieder geval bedankt.

Helaas heb ik geen foto's. Wellicht dat er op dat forum nog wel foto's staan van creaties van andere mensen.

De crux is: er moet zoveel mogelijk gewicht naar vóren. Dus met dat in het achterhoofd, zal je automatisch de juiste beslissing nemen t.a.v. batterij plaatsing.

Ik weet ook niet of ik het een 2e keer hetzelfde zou maken, want ik moest nog extra gewicht in de neus plaatsen om het CG goed te krijgen.

Niet bang zijn: een mes pakken en gewoon beginnen met snijden in het foam! Je kan eigenlijk niets doen wat niet hersteld kan worden.

Ik heb deze ook overwogen. Heb een P-47 800mm WS van dezelfde fabrikant en is echt stevig EPO.

Wou een decathlon als trainer maar ben uiteindelijk voor dezelfde prijs voor een ARF balsa gegaan die net iets groter is (1250mm). Heb nog altijd liever balsa omdat het eenvoudiger te herstellen is en je er met wat nieuw bespan werk niets meer van ziet (ik vlieg nog niet lang).

Ondertussen al een 2de balsa decathlon van zelfde formaat klaar liggen, die moet ik nog wel afbouwen.

Die van mij is afgelopen week aangekomen. Was alleen op vakantie;)
Vandaag thuis gekomen en begonnen met bouwen.

Heb het gat voor de accu inmiddels klaar. Nu nog even klitterband erin en dan afbouwen :D:D

Back