Hobbyking en scs international

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedendag allen

Ik heb woensdag lipo's besteld bij hobbyking.

Deze lipo's zouden verstuurd worden met scs international express!

Vrijdag krijg ik een mail binnen dat als ik niet 27 extra betaal dat de accu's niet verder verzonden kunnen worden.

Ik zou dat via paypal naar hun moeten storten!

Ze verklaren deze kosten voor de import.
Als er import kosten worden geheven zou dat toch alleen in Nederland kunnen zijn ?

Heeft iemand dit ook vaker gehad ?

Mvg Ronald

Is het niet goedkoper om de boel te annuleren & gewoon goede LiPo's in Nederland te bestellen of te halen? Genoeg modelbouwzaken die zondag open zijn, heb je ze morgen nog, of maandag besteld en dinsdag in huis

Als je het buiten de eu heb besteld zou het best weleens kunneen kloppen hoor. Voortaan gewoon bij de EU warehouse bestellen (deze is gevestigd in NL)

Als je het buiten de eu heb besteld zou het best weleens kunneen kloppen hoor. Voortaan gewoon bij de EU warehouse bestellen (deze is gevestigd in NL)

Okee ik dacht dat er pas een heffing was boven de 200 euro ? Correct me if i'm wrong
En als er al een heffing was dat je die dan moet betalen bij het postkantoor.

Ik heb 110 dollar betaald incl. Verzenden voor 3 lipo's 2s2p 5600mah 40c 80c

Dat is ongeveer 85€ dus dat is een 28 euro de accu,
Ikzelf weet niet (of ik heb niet goed gezocht) waar je deze in Nederland voor die prijs kan vinden.

Maar jah met de 27€ extra word het weer aardig duurder :(

Een dergelijke accu van eender welk merk (5600mah 40-80c) gaat al snel naar de 40 euro of een stuk meer in een plaatselijke modelbouwwinkel.Althans hier in Belgie toch...
Dus uiteindelijk ben je nog een stukje goedkoper uit denk ik als je die prijs extra betaald.
Natuurlijk wel een zure appel maar dat is nu het gevaar van buiten EU te bestellen.
Ik houd ook altijd mijn hart vast bij zulke zaken.
Hier in de modelbouwwinkel heb ik voor 100 euro 2 lipo's en dan zijn het nog minder Amp's dus ja...Mocht je je geld kunnen terug krijgen met een annulatie zou ik dit doen en in de EU opnieuw bestellen.

Okee ik dacht dat er pas een heffing was boven de 200 euro ? Correct me if i'm wrong

Buiten de EU ligt de grens op 22 euro. Belachelijk laag, maar het is niet anders. Soms schiet het koeriersbedrijf die kosten voor, en telt ze, voorzien van wat extra kosten voor hun administratieve handelingen, bij de totaalprijs op. Bij ophalen van het pakket moet je dan betalen. Maar het kan ook zijn dat het koeriersbedrijf het niet wil voorschieten, en dan moet er vooraf worden betaald. Ik heb dat zelf nog niet meegemaakt, maar het kan dan wel een duur grapje worden.

Dus bij duurdere dingen kun je 2 dingen doen, gokken dat je pakketje er zonder bijkomende kosten door zal glippen, en als dat niet zo gaat, toch betalen, of alleen kleine dingen bij HK kopen, zodat je onder de limiet blijft, en grotere dingen dichter bij huis, in ieder geval van binnen de EU, om extra kosten te vermijden.

Ik heb 110 dollar betaald incl. Verzenden voor 3 lipo's 2s2p 5600mah 40c 80c

Dat is ongeveer 85€ dus dat is een 28 euro de accu,
Ikzelf weet niet (of ik heb niet goed gezocht) waar je deze in Nederland voor die prijs kan vinden.

Maar jah met de 27€ extra word het weer aardig duurder :(

Het is onder de 22 euro en niet 200 euro. Bij hobbyking tijdens uitchecken kan je zelf bepalen welke bedrag er op de duane formulier opgegeven moet worden. Dat heb je wss niet gedaan en daardoor had hobbyking dus de totaal bedrag erop gezet waardoor je nu btw moet betalen aan de staat.
In nederland kan je nergens zo goedkoop accus kopen. Zulke accus zijn minimaal 40-50 euro per stuk in een hobbywinkel. En dan moet je nog goed zoeken, want bij de meeste winkels zijn ze nog duurder.

Het is onder de 22 euro en niet 200 euro. Bij hobbyking tijdens uitchecken kan je zelf bepalen welke bedrag er op de duane formulier opgegeven moet worden. Dat heb je wss niet gedaan en daardoor had hobbyking dus de totaal bedrag erop gezet waardoor je nu btw moet betalen aan de staat.
In nederland kan je nergens zo goedkoop accus kopen. Zulke accus zijn minimaal 40-50 euro per stuk in een hobbywinkel. En dan moet je nog goed zoeken, want bij de meeste winkels zijn ze nog duurder.

Het is geen Nederlandse heffing!

Het is een Europese heffing wat er dan voor zorgt dat hij in Nederland gevrijwaard is voor de btw en import kosten.
Tenminste dat staat in de mail.

22 euro was de btw en 200 was de invoerings kosten of heb ik dit nou helemaal
Mis

Ik had de Europees warehouse niet gezien dus daar zou ik op letten de volgnde keer!

Het aankoopbedrag wist ik ook nog niet dus bedankt daarvoor !

Annuleren was niet meer mogelijk heb het maar betaald en dan kies voor de volgende keer het andere postorder bedrijf mischien gaat dat beter.

Toch wel raar dat het niet vermeld word op de site zelf voor deze dergelijke kosten.

Het is geen Nederlandse heffing!
Het is een Europese heffing wat er dan voor zorgt dat hij in Nederland gevrijwaard is voor de btw en import kosten.
Tenminste dat staat in de mail.
Waarschijnlijk stond er zoiets:
We are glad to inform you that your parcel order from Hobby King had arrived at our Europe hub station. Your parcel had been cleared from EU region by bulk declaration under one consolidated shipment in order to minimize the clearance costs. Now the Parcel is ready for dispatch to you and waiting for your payment settle by Paypal as follows :
The total sum of amount of EUR xx,xx which is inclusive of any duty and VAT charge if applicable. (Attached file for the AWB copy and the receipt for your reference)
You have no need to pay more VAT or duties in your own countries as your parcel was finished custom clearance in EU region.
Daar staat dus dat je pakketje bij de Europese vestiging van SCS is binnengekomen (in welk land deze is gevestigd kon ik zo snel niet vinden) en dat de inklaringskosten door hen zijn voldaan. Ze vragen je nu om dit bedrag naar hun over te maken, waarna zij je bestelling zullen doorsturen naar Nederland (= verzending binnen Europa, dus je hoeft dan niet nog een keer BTW etc te betalen.)

22 euro was de btw en 200 was de invoerings kosten of heb ik dit nou helemaal mis
pakketje-uit-het-buitenland-douane
Moet ik belastingen bij invoer betalen? Zo ja, hoe bereken ik dat?

Toch wel raar dat het niet vermeld word op de site zelf voor deze dergelijke kosten.
Nee?
Do your listing prices include tax? None of our product pricing includes tax and we do not charge taxes or extra fees on top of our advertised product price and shipping/handling.
However, it is your responsibility to pay any fees charged by your local customs or postal office, should they be incurred.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/FAQ.asp

Volgende keer even Google of de zoekfunctie gebruiken scheelt ook weer een topic:
https://www.google.nl/search?q=scs+...ress+hobbyking&rls=org.mozilla:en-US:official
scs - Google zoeken

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja je hebt helemaal gelijk zo mail heb ik gekregen.

Ik heb dat ook gelezen dat hun daar niet verantwoordelijk/aansprakelijk voor zijn, maar als jij een dienst levert (scs) kan je daar toch bij vermelden dat er hoogstwaarschijnlijk een heffing op komt om Europa binnen te komen.
Ik bedoel ze weten welk land het naar toe gaat aangezien je dat net hebt ingevuld.
En ze weten dat je voor scs gekozen hebt dus die kosten zijn van te voren bekend.

Andere kant kan je ook verwachten dat je klant dat al weet maar toch!

Mvg ronald

Sterker nog; officieel ben jij (als importeur) verantwoordelijk voor het doen van de aangifte bij de douane. Zo werkte het tenminste vóórdat consumenten zelf hun spullen rechtstreeks in het buitenland begonnen te bestellen. Tegenwoordig wordt dit je meestal automatisch uit handen genomen door het vervoersbedrijf (en daar betaal je dan uiteraard weer voor)

Ik heb dit ook een keer gehad bij HK (ook met lipo's). Dit is tegenwoordig inderdaad 'normaal'.
Na betaling had ik de lipo's toen trouwens wel enorm snel in huis. (1 week +/-)

Dus voortaan altijd bij hobbyking de totaal bedrag op de douane formulier verlagen naar 22 euro of lager! Zo doe ik altijd en nooit een keer btw hoeven te betalen daar.

Dus voortaan altijd bij hobbyking de totaal bedrag op de douane formulier verlagen naar 22 euro of lager! Zo doe ik altijd en nooit een keer btw hoeven te betalen daar.
En dan maar wachten tot het moment daar is dat ze niet alleen maar vragen om een betalingsbewijs om de daadwerkelijk verschuldigde BTW etc. te kunnen berekenen, maar ook boetes gaan uitdelen voor belastingontduiking.

Kun je met het verlagen van het totaal bedrag geen problemen krijgen? Dit is eigenlijk frauderen wat je aan het doen bent..

Bovendien zet je hier in het openbaar anderen aan tot belasting-ontduiking.

Ik bedank iedereen voor de hulp en hoop dat deze topic niet aangezien word als vervuiling of niet nodig dan dat er mensen geïnformeerd/ gewaarschuwd zijn over mijn ervaring!

Ik heb expres Google niet als hulp opgezocht omdat ik meer vertrouwen had in jullie ervaringen dan dat wat er allemaal wel niet op internet staat!

Mvg Ronald

Laat dit een wijze les wezen om niet zomaar uit de VS of dergelijke te bestellen, maar laat het je ook niet afschrikken! Kijk eerst op Invoercalculator | Bereken invoerrechten en inklaringskosten bij het importeren hoeveel je in totaal kwijt zou zijn buiten de EU en vergelijk dat met de prijzen binnen de EU. In sommige gevallen ben je nogsteeds veel goedkoper uit!

Een voorbeeld is een Tekno elektro conversie voor mijn D8T. Binnen de EU zou ik bijna €200 kwijt zijn, terwijl ik hem uit de VS kon halen voor maar €160 met verzenden en invoerkosten. Dat scheelt toch weer €40!

Maar het zou een goed idee zijn om een topic te maken over het invoeren en bestellen van producten buiten de EU.

Dus je advies is om aan fraude en belastingontduiking te doen?
Verstandig! Ga vooral zo door.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back