Hobbyking en scs international

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als de winkel je de optie geeft, waarom doe je dat niet?
Er kunnen hier 3 schijnheiligen zijn, die gewoon de volle btw en inklaringskosten graag betaald, maar ik weet zeker dat 90% vd mensen die bij hk besteld ook daadwerkelijk een lager bedrag laat opgeven.

En voor mensen die daar nooit hebben besteld, je krijgt een invoice van hk met de door jou opgegeven bedrag, die je aan de douane kan laten zien als ze er om vragen.

Dit advies is eigenlijk voor de ts bedoelt. Gezien zijn post betaalt hij die btw liever niet en das de enige manier om buiten eu iets te kopen boven 22euro en geen btw.

Het is sws iets heel kroms, je betaalt btw al aan de verkopende land, vervolgens moet je hier nogmaals btw gaan betalen voor een dienst of product die ze niet eens hebben geleverd en dan ben je ook nog eens verplicht die inklaringskosten vd vervoersbedrijf te betalen.

Omdat het nog steeds niet in de haak is. Als iemand jou op straat een gloednieuwe fiets aanbiedt voor een tientje en je koopt hem, ben je net zo goed strafbaar.

Er kunnen hier 3 schijnheiligen zijn, die gewoon de volle btw en inklaringskosten graag betaald, maar ik weet zeker dat 90% vd mensen die bij hk besteld ook daadwerkelijk een lager bedrag laat opgeven.
Dus als je gewoon netjes opgeeft wat je moest betalen ben je schijnheilig? Als ik jou was zou ik het woordenboek er nog maar even bij pakken.

En voor mensen die daar nooit hebben besteld, je krijgt een invoice van hk met de door jou opgegeven bedrag, die je aan de douane kan laten zien als ze er om vragen.
Dat betwijfel ik. Er is een reden voor dat je jou laten invullen welk bedrag je op de bon wilt laten zetten. Zoals eerder gezegd is degene die de spullen importeert verantwoordelijk voor het doen van een (juiste) aangifte. Overigens vraagt de douane voor zover ik weet (ook) om bankafschriften. Als je die vervalst ben je pas echt strafbaar.

Maar we wachten het wel af hoor. Kom alleen niet hier klagen dat het zo oneerlijk is als men van hogerhand maatregelen gaat nemen om dit gedrag tegen te gaan (zie ook wat er met de regelgeving rond FPV aan de hand is)

Het is sws iets heel kroms, je betaalt btw al aan de verkopende land, vervolgens moet je hier nogmaals btw gaan betalen voor een dienst of product die ze niet eens hebben geleverd en dan ben je ook nog eens verplicht die inklaringskosten vd vervoersbedrijf te betalen.
En dat is dus niet waar. Als een bedrijf aan het buitenland levert, wordt geen BTW in rekening gebracht. Dat betaal je pas in het land waar aan geleverd wordt. Dit geldt voor alle producten die uit het buitenland afkomstig zijn. Hetzelfde geldt voor evt. inklaringskosten en kosten die een vervoerder in rekening brengt. Ik snap niet dat mensen het zo moeilijk vinden om in te zien dat dergelijke kosten altijd aan de eindklant in rekening worden gebracht, of je nu zelf spullen van importeert, of dat je deze koopt van een bedrijf in Nederland wat dat voor je heeft gedaan.

Laatst bewerkt:

Dit advies is eigenlijk voor de ts bedoelt. Gezien zijn post betaalt hij die btw liever niet en das de enige manier om buiten eu iets te kopen boven 22euro en geen btw.

Je bent dus niet alleen zéér slecht advies aan het geven, maar ook nog eens fout advies?

Je betaalt géén BTW aan het verkopende land. Als Nederlander betaal je alleen BTW aan Nederland, of andere landen die binnen het EU verdrag (2006/112/EG)
over de BTW richtlijn onder vallen.

Dat betekent dat je buiten de EU géén BTW aan het verkopende land betaalt, die betaal je pas als de waarde hoger is dan €22,- aan de douane hier in Nederland.

Ja, soms slip je daar doorheen, maar vaak ook niet. Daarnaast is het simpelweg niet toegestaan om fraude en belastingontduiking te plegen, ongeacht je (bijzonder slechte) argumentatie.

Dus je betaalt altijd 1x btw, nooit dubbel.

Je bent dus niet alleen zéér slecht advies aan het geven, maar ook nog eens fout advies?

Je betaalt géén BTW aan het verkopende land. Als Nederlander betaal je alleen BTW aan Nederland, of andere landen die binnen het EU verdrag (2006/112/EG)
over de BTW richtlijn onder vallen.

Dat betekent dat je buiten de EU géén BTW aan het verkopende land betaalt, die betaal je pas als de waarde hoger is dan €22,- aan de douane hier in Nederland.

Ja, soms slip je daar doorheen, maar vaak ook niet. Daarnaast is het simpelweg niet toegestaan om fraude en belastingontduiking te plegen, ongeacht je (bijzonder slechte) argumentatie.

Dus je betaalt altijd 1x btw, nooit dubbel.

Dit geldt misschien als iemand uit een niet europees land iets in europa koopt. Maar andersom is het elke land zijn eigen regels. Zo weet ik dat hongkong btw vrij is, dus iets van hobbyking betaal je geen dubbele btw, maar america of andere landen gelden gewoon sales tax. Als consument daar iets koopt, betaal je gewoon die tax ongeacht waar je vandaan komt.
Je moet dit niet verwarren met tax free shoppen op een vliegveld.

Dus het ligt maar net aan uit welke land je iets koopt of je dubbel betaald of niet.

Toch zit er bij bv Hobbyking verschil in de prijzen als hij uit HK komt of uit NL.
Als je dan gaat rekenen zie je dat de prijzen in het NL warehouse de HK prijzen zijn plus BTW.
Je betaald idd geen BTW bij de HK warehouse maar de kans dat je bij de douane er dan uitgelicht word is groot.
Het verschil tussen de HK warehouse en de NL is te verwaarlozen en zorgt voor een stuk minder rompslomp en kans op extra kosten.
Ook zit er op goederen uit HK vaak een extra heffing ivm de tussen haakjes "oneerlijke" concurrentie.
Heb dit zelf in het verleden vaak mee gemaakt.
Tevens heeft de US of A het zelfde.
De prijzen in de web shops zijn vaak zonder btw daar in Amerika iedere staat zijn eigen btw tarief heeft dus deze word pas berekent nadat het aflever adres ingevuld is.

Mvg Roy

[mod]Goh, winkelbesprekingen zijn nog steeds verboden.
Over het aankopen in het buitenland lopen al draadjes waarbij het gewenst (verplicht) is om daar over dit soort onderwerpen te praten.
Adviezen geven om te frauderen is helemaal niet toegestaan ook al biedt de winkel je die optie, en ja, als je gepakt wordt kan je nog flink bijbetalen.

In ieder geval les 1, lees heel goed de voorwaarden op de buitenlandse sites en verwacht extra kosten.[/mod]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back