HobbyKing EPO ParkJet

• Topicstarter Topicstarter MeX101
  • Startdatum Startdatum
ik kan wel wat fototjes schieten maar naar mijn idee stelt het niet veel voor, een beetje lijm en dan alles inelkaar drukken

gebruikelijk van de tnt om er zo lang niks mee te doen :nosmile:.

die van mij is gister pas vertrokken vanuit hongkong,dus zal ook nog wel een maandje duren voordat ie binnen is.

(heb ook een HK mini edf f35 besteld, maar deze komt uit duitsland = geen gezeur met inklaring en lang wachten :))

ga je de parkjet trouwens met de standaard setup vliegen?

Ik weet het nog niet, ik ga proberen op 3s 1300 maar weet nog niet of de regelaar dat aan kan , anders zet ik er een ander op.

Hallo,

Heb hem vandaag binnen gekregen, en hier volgt een klein bouwverslagje.

De losse onderdelen

full

Ondekant met vleugels gelijmt met uhu-por

full

Links en recht wel een beetje moeten bijsnijden om het goed passend te krijgen
De servo`s zaten al op plek, maar kan ze wel beter vast zetten en de roeren ook goed soepel maken

Bovenaanzicht

full

De verticale fins vast gezet en even getest of alles het deed, en alles doet het, op 2s en 3s.

Motor

full

Alle boutjes wel controleren, want alles zit los.
De propsaver die er bijzit werkt niet lekker met de bijgeleverde prop, dus maar een ander gepakt.

Voor zover ziet het er wel grappig uit, zal straks nog wat stikkers gaan plakken

Laatst bewerkt door een moderator:
Ah super Pino999 voor de foto's! Voelt het geheel een beetje degelijk aan? En de motor mount is dat wat? Want zag in een filmpje dat ze er niet helemaal weg van waren.

De motormount zit wel wat beweging in maar wil wel denk ik, als je een dikkere motor erop gaat zetten zou ik hem wel verstevigen.

mijn oog viel ook al op zoon foam jet! lijkt me wel leuk en ook nog wel te doen als een wat ervarener(dit is geen correct nederlands:confused:) beginner? of valt dat dan vies tegen.

maar is dit een beetje een goed kistje? op de motor en esc na?

offtopic:

die f35 zit prima in elkaar, motor is ok, regelaar is ok, fan is waardeloos, deze moet heel fijn gebalanceerd worden of vervangen voor een hardere.
ook is het jammer dat er geen cg aangegeven is!.
heb nog niet gevlogen ff op beter weer wachten.

ontopic:
Mijn epo parkjet ligt te verstoffen bij de afd.inklaring van tnt.

Gaat een s3 1000mAh lipo ook werken, of is dat te zwaar?

Ik heb ondertussen 2 pogingen gedaan om te maiden maar dat ging niet goed, tot 2 keer de motorsteun afgebroken en die is nou zo gelijmt dat hij niet meer kan breken of alles is aan gort:)

De oorzaak was denk ik teveel gas met gooien en het zwaartepunt want ik had hem na 2 meter al onder de zoden liggen, maar met 3s heeft hij power genoeg

hij is binnen!

vandaag mijn epo jet binnen gekregen, heb er gelijk al mazzel mee, ik hoefde namelijk helemaal geen inklaring te betalen (had wel de inklarings brief thuis ontvangen en netjes terug gestuurd). maar er zat een grote stempel op de doos BTW vrij :D.

ik ga hem vliegen met een turnigy 2215 3550kv heli motor met een 25 amp plush esc en een +- 1300mah 3s lipo en om te beginnen met een 4.1x4.1 propje.

om ervoor te zorgen dat de motor netjes op zijn plaats blijft zitten heb ik een alu motor mount, een gedeeltje van de orginele mount een een stukje koolstof gebruikt.
full

het geheel heb ik verlijmd met 5 min epoxy.
full

het geheel voelt nu vrij sterk aan.

morgen ga ik hem verder afmaken, zal er dan nog een fototje bij plaatsen.

vandaag de parkjet afgemaakt, heb er alleen een andere motor opgezet omdat ik met de turnigy 2215 iets te veel stroom trok. (zelfs al met een 4,1x4,1 prop!)

had nog een hxt 2845 2700kv liggen die is er nu op gekomen.

met een 4,75x4,75 prop trekt ie max 23 amp en zit op ongeveer 275 watt
met een 5 x 5 prop gaat ie naar de 340 watt toe maar trekt dan ook weer te veel stroom voor mijn 25amp regelaar.

vliegklaar incl turnigy 1300 mah 3s 30/40c weegt ie nu wel 435,5 gram dus echt goed glijden zal ie niet meer doen denk ik.

full

ook heb ik de ailevons verstevigt met een stukje koolstof
full

nu wachten op goed weer!

Ik heb die 2700Kv op een Funjet Ultra zitten, die ging loeihard op 4s met een 6x4 APC propje en bijna 80A.........enige nadeel was dat het maar 4 vluchten heel bleef, toen fikte de motor uit:mrgreen:

Ik heb zo'n zelfde motor nieuw besteld, en nu met een 4.7x4.7 prop trekt hij ongeveer 56A, dit zal waarschijnlijk langer heel blijven.

Op 3s met een 6x4 trok hij rond de 46A.

De stromen op 3s lijken mij wat laag, al gebruik ik wel sterkere accu's van 2650Mah....

@ Alexzzz,

das wel erg veel stroom voor zo'n klein motortje, ik heb die van mij met 2 verschillende meters gemeten en met een 4,75x4,75 prop kom ik niet boven de 23 amp uit (motor blijft dan ook wel lekker koel) en dit is met een 1300 lipotje wel een 30/40c.
met een 1300 20c presteerd hij ook gelijk een stuk minder met maar 220 watt max.
maarja met flinke lipo's zal je dit motortje zeker goed kunnen laten zweten!

@ Areon

Als het zondag goed weer is (en mijn niersteentje het toelaat) denk ik dat ik richting madestein ga (vroondaal)
dat laat ik dan zeker nog even weten.

Back