HobbyKing Extreme 3D

• Topicstarter Topicstarter DutchRC
  • Startdatum Startdatum
D

DutchRC

Guest
Halloa :)

vandaag kreeg ik deze Extreme 3D binnen van HobbyKing. Zoals de meeste producten wordt deze niet door HK zelf gemaakt.. Deze kopen ze van Zeta Science..
Hoewel het een flaot-foamy lijkt, zit alle electronica toch in de romp.. Ziet er best aardig uit! :)

Bij deze mijn unboxing ervan:

Specs:
Wingspan: 1100mm
Length: 1200mm
Weight: 900g
Servos: 4x 12g digital metal gear
Speed Control: 40A
Motor: 2814 1100kv Outrunner

Required:
4CH transmitter and receiver
3S 11.1V 1500~2200mAh LiPoly Battery

Thanks Dylan :)
En uiteraard ben ik ook benieuwd.. Hopelijk kan ik em dit weekend de lucht in jagen :)

mvg
Roeland

Zelf vlieg ik veel met een E-flite Visionair.
Heerlijk toestel maar ietwat fors in formaat.
Ben daarom erg benieuwd wat dat 3D toestel van jou gaat doen.
Het kan nog wel eens voorkomen dat de fabrieksafzijnde stock motor net genoeg vermogen levert om vlot mee rond te vliegen maar tekort komt om lekker mee te kunnen prophangen.
Hoop dat jij je revieuw gauw laat zien.
Vr Gr E

We gaan het beleven.. In eerste instantie ga ik em proberen met een 2200mah 3S 45-70C ... Dat is wellicht een beetje aan de zware kant.. Maar dan weten we daarna een beetje de grens van het vermogen enzo ;) Wellicht flap ik er later een 1600mah 3S in..

Dat past qua lengte makkelijk.. qua breedte is het krap.. maar ik had een kleinere ontvanger kunnen gebruiken.. Dan zou het makkelijk passen..

Nope.. ik moet nog vanalles testen, maarja.. lekker weer de laatste dagen :)
Afgelopen Zondag had ik em mee naar et vlieg-veld.. Maar de wind stond verkeerd..

Hij verschimmelt niet ;) Al wil ik uiteraard ook graag weten hoe hij vliegt :)

Halloa :)

door het weer was ik er nog niet aan toegekomen dit vliegtuig aan een maiden te onderwerpen, maar bij deze! :)
zoals op andere fora al werd gezegd: met de standaard prop is hij een beetje underpowered, maar vliegt verder Goed! :)

Ik heb eens wat gerekend aan dit vliegtuig en heb even aangenomen dat er een 10x4.7 prop op zit.
Met een 1100kv motor op 3S zou deze ongeveer 9768 rpm/min draaien.
Static thrust is dan 1904 gram.
Rendement 79%
De maximum stroom 30A en het opgenomen vermogen is dan 333 watt.
Dan moeten de prestatie op een behoorlijk niveau liggen met een thrust/ gewicht verhouding van 1904/900=2.11
Maar het is mogelijk dat de mee geleverde props kleiner zijn.
Klopt dit?
Zo ja dan zou een 10x4.7 prop de oplossing zijn als de motor die stroom tenminste ook makkelijk kan hebben.;)
Ik zelf vind deze kisten altijd erg zwaar en dat moet dan met bruut vermogen allemaal overwonnen worden.
Ik heb een kist van deze maat al eens onder 400gram gebouwd en dat vliegt echt beter.;)

Laatst bewerkt:
Dat moet wel lukken met zo een grote prop kleine spoed.
Een 12x5 zou voldoende prestaties geven.
Een 40A regelaar is ook geen overdaad denk ik.
De stroom zal wat hoger pieken bij hooveren maar zal vaak met niet veel meer als half gas gevlogen worden.
Als je een watt meter hebt meet dan eens de stroom bij vol gas dan weet je meteen in hoe verre mijn berekening nauwkeurig is met deze calculator.

http://adamone.rchomepage.com/calc_thrust.htm

Laatst bewerkt:
Klopt.. 40A zal geen overdaad zijn. De HobbyWing ESC kunnen wel wat hebben echter :)
Ik heb wel een watt meter, maar die stamt nog uit de tijd dat ik overal Deans connectoren op had zitten :O (nu XT60).. Als ik tijd heb zal ik eens meten :)

Back