Dat klopt en ik beweer ook niet anders.Met de "C -waarde" wordt een belasting (1C = 1A (ampere) bedoeld om te kunnen laden of ontladen in één uur.
Wat betekend dat een accu die een specificatie van 1C heeft een een capaciteit van 1Ah (1000mAH) kunt opladen gedurende een uur met 1A (1000mAh) en ook gedurende een uur kunt ontladen met 1A gedurende een uur.
Je zegt het hier zelf al, met een belasting van 75C haal je zeker geen minuut.. Wat mijn punt dus bevestigt.Voor 60C geldt dan 1 minuut, 30C 2 minuten etc,
Met 374A, trek je een 5Ah, op 48s 100% leeg. Aangezien men tot 20% ontlaadt, blijven er maar 40s over.De opgegeven/aanbevolen maximale "C"waarde voor ontladen wordt de fabrikant opgegeven/verkocht en ook voor het laden.
(Per definitie geldt: met hoe minder stroom je laad en met hoe minder stroom je ontlaadt; hoe langer je accu meegaat.
en dan nog de temperatuur tijdens gebruik, de spanning enkel tijdens bewaren etc)
Als een Fabrikant opgeeft dat hun accu continue mag worden ontladen met 60C, dan zou je er van uit mogen gaan dat je die accu in 1 minuut leeg mag kunnen trekken.
"Een 75C accu van 5000mAh (5Ah) zou gewoon 75x5 = 374A gedurende een minuut moeten kunnen leveren.
Of 374 / 4 = 93,4 A voor 4 minuten.
Wat op zich best redelijk overeenkomt."
Deze accu's lade ik op het veld met 15A (3C) en dan waren ze na ongeveer na 20 minuten weer vol.
Je spreekt jezelf tegen, hierboven zeg je dat je een minuut aan 60C kunt belasten, en nu zou je opeens een minuut aan 75C kunnen belasten.
Los daarvan, zeggen de C-ratings op accu's eigenlijk helemaal niets aangezien deze waardes niet genormeerd zijn. Maar dat is hier al meermaals aangehaald.