hobbyking heli

hallo iedereen,
ik wil beginnen met heli's, en omdat ik er meestal thuis mee wil vliegen is het niet echt aangeraden om een nitro heli te gebruiken. Daarom heb ik besloten een elektro HK 450GT heli te bestellen, maar nu had ik mij afgevraagt wat jullie ervaringen zijn met die heli, en of jullie mij eventueel eens kunnen uitleggen wat het verschil is tussen de hk450GT pro belt en de torque tube.
En qua servo's zijn hxt 9gram servo's goed of zuden het beter mg's zijn?
Grtjs sam

Als je had gegoogled had je het al geweten. Pro belt het woord zegt het al is een aandrijving van de staart rotor met een belt(snaar,riem) Torque is een vaste as tussen de staart en hoofd rotor.

Torque is sneller kapot als je even met de tail een tik maakt. Als beginnend heli vlieger is een belt denk ik verstandiger.

Mijn inziens is de Tarot 450 kwalitatief beter dan de HK versie. Ik heb er zelf al 3 Pro's van gebouwd en ben daar super tevreden over.
Als beginnend helivlieger zou ik ook de belt versie aanraden om minder tandwieltjes te strippen als je met de tail ff de grond raakt.

De gewone HK is inderdaad echt super low budget. De GT versie valt erg mee. Ik heb beiden..

ok, bedankt. En mijn vraag is ook nog, ze zeggen dat er een 2200 3s lipo in moet, ik heb namelijk 2450 mA 3s liggen, passen die ook in de heli of niet?

kijk naar de afmetingen...

ik heb ooit 2500 mah 3s erin gehad, en dat was echt heel erg strak
daarnaast is niet ieder 2200 mah pakket even groot...

dus gewoon ff naar de aangeraden afmetingen kijken..

Hey iedereen .
Hier even mijn ervaringen :-) Ben ook nog niet lang bezig met heli's maar heb zowel een HK450pro ( belt ) en een tarot 450 ( torque tube ) .
Ik zelf moet zeggen dat bij de HK alles wel veel soepeler gaat , betere schroefjes en hij vliegt ook heviger en ja geef mij inderdaad nu nog maar die belt aandrijving .
Wel zeker zeggen het servosteuntje van de tailservo op de HK is echt prul en breekt zeker is af , dus zeker vervangen kan zeer lastig zijn als tijdens het vliegen of hooveren je servo ineens hangt te bengelen onder een draaiende tol .
De Tarot heb ik inderdaad al wel paar tandwieltjes gestript gewoon door te landen in het gras .
Ik heb als oplossing momenteel onder deze heli 2 nep vlotters gezet zodat hij veel hoger staat en onder de achtervin een simpele verlenging in staaldraad van een mm zodat de tailrotor ook meer van de grond blijft en yep vlieg er nu toch al een 2 weken zonder prblms mee .
Bekijk is hoe ik hier fotoke kan zetten .

Grtjs Erwin

hallo,
bedankt voor de info, zal vanavond dan maar eens zo'n heli bestellen, zal best wel duitsland bestellen zeker voor de doane? En qua die servotjes voor erin, een hxt9 gr servo zijn die goed genoeg of raden jullie dat af? En in hk wat raden jullie mij aan als gyro? En hoeveel servos zitten er in zo'n heli?

Ja, ik zou Duitsland doen voor de kit. De electronica kun je wel via China laten komen.
De HXT900 servo's zijn prima voor de swash (drie stuks dus). En een wat vlottere digitale servo op de tail. In totaal 4 servo's dus. Een HK401B gyro verder. Die voldoet voorlopig wel..

Duitsland staan ze allemaal op backorder, heb mijne zelf in China gekocht, zal wel zien wat de douane gaat geven, hopelijk niks. Was een pakje van 90 dollar totaal, dus erg hoog zullen de kosten niet oplopen.

fotoke proberen

Hier is even zien of een foto plaatsen lukt ??
Kan iemand me even weg wijs maken over het uploaden ?

Grtjs

Je kunt gokken en alles in 1 doos laten stoppen. Wat je ook kunt doen is 2 pakketjes laten komen. Eentje met de kit en 1 met de electronica. Dan heb je dikke kans dat het wel goed gaat. Kost je wel twee keer verzendkosten..

Ik heb tegenwoordig de ondervinding dat het versturen van uit china zeer snel gaat , heb vorige week nog beetje besteld en begin deze week was het er al ! ( Belgie )

grtjs

Beetje geduld, zijn tamelijk snel terug in stock.

Mijn 27 dollar HK 450 ccpm vliegt ook gewoon netjes, Bij mij is alles gewoon lowbudget prut (tot en met de HXT900 op de staart in combinatie met een HK401 gyrootje).

Vliegt gewoon goed voor wat ik ermee doe (hooveren en wat rondvliegen).

Heb ook nog een TT Pro staan met alle toeters en bellen voor als ik er echt aan toe ben.

Als je besteld, de Turnigy 2.2 Ah 3S (de standaard blauwe) past perfect onder de motorkap

Succes

Stevo

@harrishawk
Hangt af van de kosten. Je moet een aangifte doen bij de douane. Dus paypal overschrijving laten zien. Maar nogmaals. Tís een gok. Onder de 2 kg gaat het vaak goed. Ik laat meestal meerdere pakketjes komen. Is een rekensommetje die je kunt maken. Verzendkosten vs douanekosten en de nodige vertraging..

**Edit**

Laatste tijd heb ik meeste spul van HK binnen 10 dagen binnen..

Back