HobbyKing Jetiger

Hoi,

Ik heb sinds vorige week een Jetiger van Hobbyking, deze:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobbyking Jetiger Plug-n-Fly Brushless EDF Park Jet (DE Warehouse) $99.99)
Jetiger(1).jpg


De Maiden was even spannend maar nu al zo'n 10 vluchten gemaakt, het ding vliegt fantastisch, lekker snel en goed op koers.

Nu heb ik er ook 2 lipo's bij van 3s en 1300mah. Deze zijn echter al na 4 minuten vliegen leeg. Ik heb nog zat 3s 2200 mah lipo's liggen. Ik lees in de comments bij HK dat de ene persoon het afraad omdat hij dan te zwaar wordt en anderen vliegen er gewoon mee.

Zijn er mensen die ook een Jetiger hebben? Met welke accu's vliegen jullie?

Filmpje:
1bA8LMjrnKc[/media] - Hobbyking Jetiger EDF Park Jet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Stephan,

Ik vlieg ook met een Jettiger. Ik gebruik 3s 1500mAh lipos. Ik vraag me af of er wel voldoende ruimte overblijft voor je ontvanger, regelaar ed. als je met 2200mAh wil gaan vliegen.

Groet,
Bas.
 
Heeft iemand hier ervaring met een vervangende motor?

Gisteren weer wezen vliegen, in de lucht viel de motor plotseling uit, nog net kunnen landen zonder schade. na wat testen blijkt de motor overleden te zijn. Bij gas wordt de motor direct erg heet, gaat stinken, en trilt een beetje. Met een andere esc hetzelfde. Een andere motor op de huidige esc werkt wel.

Nu heb ik wat stats van het motortje gezocht:
Motor:
2cm dia
B2025-14 Art Tech
4000kv

EDF: 64MM

30a esc

Ik heb niet echt heel veel verstand/ervaring met EDF's. Wat voor vervangingsmotor raden jullie aan? Of kan ik het beste een set kopen van motor + EDF?

Nu er toch een vervangings motor in moet heb ik er het liefst een waarmee hij een stuk sneller vliegt of eventueel een langere vliegtijd. Want dat is nu met een 3s 1300mah lipo maar 3 minuten.
 
Antwoord op de eerste vraag ja een 2200mah 3s kan prima daar vliegen we ook mee. Je moet inderdaad wat weg snijden maar 'who cares' er is genoeg vlees over om de romp stevig te houden.


De B2030-8T lijkt me geschikt, ik lees dat de motor die erop zit het zelfde is als die van de SU-27 en levert 100watt de B2030-8T is 120watt en een hoger kv dus zal meer power en snelheid geven. De 30a regelaar die erop zit kan je ook gebruiken.
 
Hier een filmpje van de Hobby King Jetiger op een 2200 3s zippy

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verdorie, net m'n nieuwe JETiger even vakkundig beschadigd. Ik gooide hem waarschijnlijk iets te stijl omhoog en hij draaide mooi op z'n kop en landde vol op de punt (die dus afbrak).

Onder welke hoek gooien jullie hem op en hoeveel gas geven jullie?
 
Jetiger met zelf gemaakt landingsgestel



Ook meteen een oplossing voor je Douwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is idd een idee ja, alleen het veld waar ik vlieg heeft niet zulk kort gras dus ik kan zeker niet opstijgen.

Stijg je altijd met vol gas op? Ik ga vandaag nog eens een poging wagen...
 
Ik heb iets raars met de uitslagen op de roeren. Als ik de aileron gebruik dan komen de roeren veel hoger dan wanneer ik de elevator gebruik. Ik heb geen dual rates oid voor de elevator aanstaan, iemand een idee of dit normaal is bij elevon mixing? (mijn zender is een Spektrum DX6i).
 
Laatst bewerkt:
Antwoord op de eerste vraag ja een 2200mah 3s kan prima daar vliegen we ook mee. Je moet inderdaad wat weg snijden maar 'who cares' er is genoeg vlees over om de romp stevig te houden.


De B2030-8T lijkt me geschikt, ik lees dat de motor die erop zit het zelfde is als die van de SU-27 en levert 100watt de B2030-8T is 120watt en een hoger kv dus zal meer power en snelheid geven. De 30a regelaar die erop zit kan je ook gebruiken.


motor is niet geschikt voor de jetiger
de b2030-8t motor is 9a en piek 14a ,

heb hem op de jetiger gezet en gemeten,dan trekt ie 24a dus dat gaat fout,
 
Ik heb er een, vlieg hem met 1800mAh 3S Turnigy Lipo's.
Een heerlijk scheurijzer, heb er in een duikvlucht 161 km/h mee gehaald. (Heb een Eagletree airspeed expander pitotbuis hoog op 1 kielvlak gemonteerd.
In level flight haalt ie 135 km/h.
Dit alles met de standaard setup van 99$...

Hobby King=GOUD!
 
Ik vlieg ook met 2200mah, er moet zeker gesneden worden en het zit intern (zeker met een grotere ontvanger) wel enigzins opgepropt om het zwaartepunt goed te krijgen. Verder geen problemen er mee.
 
mijn standaard motortje is doorgefikt,

heb nu deze in de bestelling liggen van hobbyking [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]ED[/FONT]EDF64 with ADH300 Motor Assembled 252W
en deze motor
Turnigy 2615 EDF Outrunner 4800kv for 55/64mm

ben benieuwt wat dat gaat doen


[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]F64 with ADH300 Motor Assembled 252W(4300kv)[/FONT]
 
Back
Top