HobbyKing Kinetic

• Topicstarter Topicstarter MeX101
  • Startdatum Startdatum
M

MeX101

Guest
Gisteren ontving ik een nieuws mail van HobbyKing dat ze een nieuw model op de site hadden gezet. Na het open van de mail toch maar ééntje besteld omdat het model er erg leuk uitziet. Het model lijkt erg veel op de Multiplex Merlin dus qua looks al een plus punt. Maar goed je weet het nooit bij HobbyKing het kan ook troep zijn dat weet ik over een tijdje.

Er komt een 1000mah 3s 20c Turnigy lipo in omdat ik die heb liggen. En een Orange RX Spektrum clone ontvanger.

Specs:
Wing Span: 800mm
Length: 620mm
Weight: 247grams (without battery)
Servos: 4 x 4.3g Servo (Included)
Motor: 2226-1250kv (Included)
ESC: 30A (Included)
Prop: 8x5 (Included)
Battery: 11.1v 500~1000mah 3S1p (Required)
Battery Compartment: 100mm x 27mm x 30mm
Material: EPO

Required:
11.1v 500~1000mah 3S1p
Your own Tx/Rx

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Kinetic 800 Mini Glider (Plug-n-Fly)

HK-Kin800.jpg

HK-Kin800-4.jpg

HK-Kin800-8.jpg

HK-Kin800-3.jpg

HK-Kin800-6.jpg

Hier een foto van de Multiplex Merlin
Multiplex_Merlin_2.jpg

Ziet er leuk uit, het ziet er ook uit alsof ze het niet helemaal zelf bedacht hebben.:p
Hij lijkt heel erg op de Merlin.

Voor 50 euro lach je je toch helemaal in een deuk? :')
Een merlin heb je voor dat geld nog niet eens leeg.
Ben benieuwd wanneer de JoyJet komt, of de Doublestar,
als je begrijpt wat ik bedoel.. ;)

De Kinetic is gisteren verzonden! Nu maar hopen dat de douanen een goede bui heeft want dat kan soms echt een knelpunt worden.

Op rcgroups is natuurlijk ook een topic geopend over de Kinetic dus dat is mooi voor de info.

Hier nog een paar foto's en een betere vergelijking tussen de Kinetic en de Merlin

MULTIPLEX_MERLIN.jpg

163046_166604736716910_116473125063405_365264_4246465_n.jpg

ghgh.jpg

hghgr.jpg

Was ook te mooi om waar te zijn heb een brief mogen ontvangen van onze aards rivalen de TNT post dat ik moet gaan dokken...

Het is 2x goed gegaan en dat was erg lang geleden bij de laatste 3 vliegtuigen uit de Hong Kongse warehouse heb ik moeten dokken dus dit is de laatste keer dat ik een model uit Hong Kong bestel...

Met een model ga je altijd voor de bijl, hoeft je ook niet te proberen. ;)

Nouja het is wat ik zij 2x goed gegaan, de eerste keer was een Floater Jet voor me broer die wel eens wilde RC vliegen toen had ik nog zo van die gozer heeft altijd mazzel toen bestelde ik er ook 1 zodat we samen konden vliegen en ging ook goed maar dit is al weer 1,5 jaar geleden.

'funtime is over'

Nou de Kinetic in binnen gekomen moest €27.- betalen aan invoerrechten...

Het eerste wat me opviel wow die is wel erg klein, kleiner dan ik had verwacht. Meteen de boel gecontroleerd op beschadigingen zoals hier was te lezen RC playground: Review Hobbyking Kinetic 800 mini glider was bij hem de rudder afgebroken. Heb geluk gehad bij mijn model en heb geen schade kunnen vinden!

De bouw is te makkelijk voor woorden op locktite na voor de inbus schroeven word het model met alle gereedschap geleverd die je nodig heb. Niet dat er veel aan gesleuteld moet worden want alles werkt met een klik systeem dus lijm en tape zijn niet nodig. Binnen een uurtje is de Kinetic gebouwd en afgesteld. Heb gekozen om de stekkers van de regelaar (HXT stekkers) te vervangen voor 2mm gold plugs omdat deze op me lipo's zitten.

Het model voelt erg degelijk en solide aan, de stickers moet je er zelf opplakken en maken het model wat stugger omdat de vleugels minder kunnen buigen als er aan 2 kanten stickers opzitten.

IMG_8630.jpg

Op locktite na word het model geleverd met al het gereedschap wat nodig is. Tijdens de bouw heb ik alleen de 2mm inbus hoeven te gebruiken voor de control rods.
IMG_8636.jpg

De stickers zijn al voor gesneden en hoef je alleen maar af te pielen en erop te plakken. Het zijn super dunnen stickers en plakken erg goed!
IMG_8631.jpg

Het rompje voelde nogal zwaar aan, maar nadat het model in elkaar zit valt het geheel wel mee qua gewicht.
IMG_8635.jpg

De servo's zijn sterk genoeg en de ailerons hebben grote uitslagen (leuk voor super snelle rolls)
IMG_8641.jpg

De control horns hebben veel weg van multiplex
IMG_8642.jpg

Heb gekozen voor een mini spektrum clone ontvanger. Deze word geleverd zonder krimpkous dus heb deze meteen mee laten komen.
IMG_8658.jpg

IMG_8660.jpg

De vleugels klik je in de romp vast mooi systeem de passing is erg strak
IMG_8640.jpg

Zonder lipo
IMG_8671.jpg

Met 1000mah 3s lipo
IMG_8674.jpg

Stickers erop en klaar
IMG_8668.jpg

En wat een power zit erin! Moet op zich ook wel want het model voelt toch wel wat zwaar aan met de lipo erin. Ik hoop morgen tijd te kunnen vinden voor de maiden wil ook nog een ander model invliegen dus zou goed uit komen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb de maiden gisteren gemaakt

Kleine review (niet HD)

720p HD versie

Heb er gisteren ook één besteld, mede door je review.
Lijkt me geweldig kistje, ik ben van plan met de 3 cell te vliegen.
Ben zeer benieuwd naar zijn snelheid, en vliegvermogen.

Super ik weet zeker dat je het een leuk model gaat vinden, en snel is deze zeker! Ik kreeg een reactie op het youtube filmpje dat er ook een 2s lipo in kan en dan nog genoeg power heeft voor als je echt wilt gaan zweefvliegen. Een 500mah 2s of zoiets voor het betere zweef werk. Op 3s kan je echt lekker raggen met dit ding!

Ik kan niet wachten tot ik hem kan proberen, ik ga zeker ook een 750 2 cell proberen, want die heb ik toch liggen.
Kijken wat het zweefvermogen dan is........... al met al........ van mij mag ie komen.
Ik laat hier zeker meer over weten va het moment dat ie binnen is, en zal zeker een verslagje van mijn maiden achterlaten.

Hehe eindelijk issie binnen, pakket is goed aangekomen en er zijn geen beschadigingen (superrr).

Hij ziet er gewoon uit zoals op alle eerder geposte foto's, ondanks dat er geen handleiding ingesloten zat, was het een kwestie van in elkaar klikken van delen en stickers plakken.
Het bijgevoegde inbussleuteltje is idd het enigste gereedschap wat nodig is voor het afstellen van de roeren.

Nu maar hopen dat het snel een beetje rustig weer is voor de maidenflight, ik hoop dat het CG goed uitpakt want veel ruimte om te schuiven met de lipo is er niet.
Hier dan toch een paar foto's van de mijne::wink:

full

full

En de 3 cel accu past er perfect in.
full

Ontvanger (R700 van Graupner) ligt voor in de neus
full

full

full

full

Uiteraard volgt er nog een verslagje (met of zonder video) van de maidenflight.

Nee de staart staat er recht op hoor, zal de hoek van fotograveren zijn.
Anders zou ik heel wat weg te trimmen hebben :rolleyes:

Gisteren rond half zeven 's avonds de maiden gemaakt, het was nog licht en de wind was gaan liggen. Tijd dus om de Kinetic maar eens te proberen.

Vanaf de start een klein beetje bij moeten trimmen met de aileron en elevator. En vanaf dat moment alleen maar strak vlieggedrag. De kinetic is echt een supersnel (klein) kistje, mijn vrouw heeft na een paar pogingen om een filmpje te maken de moed opgegeven omdat ze het niet echt kon bijhouden. Het filmpje zou met een gsm worden opgenomen maar zonder zoom is er weinig van te zien.

Na mijn eerste ervaring...... een super aanwinst in mijn collectie, en kan hem iedereen aanbevelen.

Nog een pluspuntje is dat ik geen invoerrechten heb hoeven betalen, ik was totaal $91,- (dollar) kwijt voor de Kinetic 800 van Hobby King.

Wellicht komt er binnenkort nog wel een filmpje .......... dan zal ik deze zekers alsnog plaatsen:wink:

Jongens, flinke accus gebruiken jullie allemaal, ik heb zelf ook een Kinetic 800 besteld. Momenteel is hij onderweg, maar heb thuis de accu al liggen, een Nano-tech 3s met 370 mAh, ook komt er een 850 mAh 3s achteraan welke ook een nano-tech is.
Ik heb hoge verwachtingen van de nano-tech aangezien de hobbyking folder er nogal veel goeds over te vertellen heeft.

Bedankt voor de reviews,
Ik moet nog een weekje geduld hebben, maar daarna zal ik ook een foto'tje plaatsen.

Max

Laatst bewerkt:
Back