HobbyKing Quadcopter Frame V1

• Topicstarter Topicstarter MeX101
  • Startdatum Startdatum
M

MeX101

Guest
Nieuw van Hobbyking een Quadcopter frame van hout, er komt ook een glasvezel frame aan. Heb het frame net besteld omdat ik ze altijd leuk heb gevonden ik weet nog niet wat ik er van kan verwachten omdat ik er de ballen verstand van heb... Dus dat zal wel een hoop lezen worden om de juiste elektronica erin te plaatsen.

Built from strong yet light weight Ply wood and glass fiber materials the HobbyKing Quadcopter frame provides the perfect test bed or starting point for any Quadcopter enthusiast. The HobbyKing Quadcopter frame comes with the main components pre-assembled right out of the box. The interlocking parts make assembling the entire frame easy. Light weight nylon nuts, bolts and spacers have been included to keep the flying weight down. The Camera tilt mechanism also includes a vibration dampening system to combat rolling shutter effects.

Height: 200mm
Witdh: 550mm
Weight: 195gram (No electonics)
Skid width: 256mm
Ply Wood: 3mm

Clearance:
Underside of main frame: 115mm
Underside of Camera support: 35mm

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=16583

Quadcopter.jpg

Quadcopter-2(1).jpg

Quadcopter-3(1).jpg

Quadcopter-4(1).jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Het frame interesseert mij niet zo (omdat het van houd is enz), maar als ze ook nog een cheapo controller maken....:cool:

Wat een blok hout zeg! 8O
Krijg je dr een kettingzaag bij om reserve onderdelen te maken?

En dat voor 14 dollar... snappen jullie dat nou?

Een huis/tuin/keuken quad bordje voor 50 euro zou ook niet verkeerd smaken inderdaad.
Dan gaat het hier helemaal fout aflopen met mijn budget. :lol:

Laatst bewerkt:
De Verzendkosten waren wel 10$ het frame kosten me 12$ na de SWARM i.p.v. de 14$ paypal gaf me een totaal van €16.60 incl. verzendkosten. Dus mocht het niks zijn is dat geen ramp

Precies. :p Et lijkt me wel een stevige rakker, die krijgt rustig een kilotje of 5 mee.
Maak je dr een post van als je hem hebt? Ben wel benieuwd. :yes:

Daar zat ik ook al aan te denken, tot ik me bedacht wat dat spul per plaatje kost. :lol:
Ik denk dat zon quad dan kaal al dicht bij de 100 dollar gaat zitten.

Carbon blokeerd ook radiosignalen. Dus 2.4ghz ontvangers en ook fpv fanaten zullen dat niet geweldig vinden.

G10 mooi spul en betaalbaar.
dan wil ik er nog wel eens naar kijken.
ik vermoet dat ze straks ook wel met motoren en regelaars komen als een kompleete set.
wat me ook wel intreseert is een 4 in 1 regelaar.

Eigenlijk vind ik hem geweldig, zo van hout. Ik ben toch niet de enige? Mag wel een slagje groter, maar ook dit formaat is echt al super!!
Juist het hout, licht, sterk voldoende. Combinatie van "nieuwe soort toestel" uitgevoerd met nieuwe electronica, in een traditioneel houtbouw jasje. Echt super!

Ik begrijp nog steeds niet wat er nou tegen is op deze houtbouw?

Vriendelijke groeten,
Aldert

Ik ben benieuwd wat et ding doet als hij een keer rottig neer komt. Splinters en ellende volgens mij.
Daarom houd ik meer van "Pod & Boom" stijl. Als er wat breekt is et een buisje of een houdertje.

Voor mij hoeft dit soort frame's ook niet meer, het G10 frame wat ik van Jakub heb zit vol met kraken na een in mijn ogen een licht crashje, hij verkoopt ze geloof ik ook niet meer.

Eigenlijk vind ik hem geweldig, zo van hout. Ik ben toch niet de enige? Mag wel een slagje groter, maar ook dit formaat is echt al super!!
Juist het hout, licht, sterk voldoende. Combinatie van "nieuwe soort toestel" uitgevoerd met nieuwe electronica, in een traditioneel houtbouw jasje. Echt super!

Ik begrijp nog steeds niet wat er nou tegen is op deze houtbouw?

Vriendelijke groeten,
Aldert

Op rc groups zijn de testen niet echt hoopvol, van een vergelijkbaar model. (exact hetzelfde, wellicht ander minder dik hout) Te zwabberig, en breekt gauw. Erger nog waren de berichten over dat het te flexibel is, nu weet ik niet hoe dik die versie van hun waren, dus ik kan er geen zinnig woord over zeggen, heb het ook alleen maar van horen zeggen/lezen....
Daar hadden ze als oplossing hem te kitten , met een soort siliconen kit, op ALLE raakpunten. Polymax, zal een goede kit zijn, welke in NL verkrijgbaar is.

Wel lijkt het me een ideaal testplatform, om wat te knutsleen, en proberen en aan te passen, en daarna pas de "echte versie" te modificeren, aan de prijs ligt het iig niet...:cool:

Hhmmm, dat is wel jammer.
Zelf vind ik veel houtbouw erg mooi. En ook nog eens als je alle constructies goed kan zien (bijvoorbeeld ribben in de vleugels, met doorzichtige bespanning).
En dan zijn dit soort frame's natuurlijk helemaal super!

En voor het geld is het helemaal een leuk "ding"?
Ook leuk voor iedereen met een CNC frees machine, vliegende puzzle's bouwen, mooie constructies bedenken!

Vriendelijke groeten,
Aldert

Ik heb de terminator frame van flying hobby, en die lijkt er echt als 2 druppels water op.

Hoewel ik moet toegeven dat hij snel breekt vliegt het perfect.

des te meer 'onderdeeltjes' het frame bestaat, des te vlugger breekt het.

Achja las dat ze er al -300 in backorder hebben staan :D Bizzar! Ik heb me er toch in vergist toen ik het frame kocht dacht 4 motoren en 4 regelaars en 2 gyro's en je bent klaar, maar dat is dus niet het geval... Er staat nog zoveel op het lijstje dus deze gaat mooi op de kast :rolleyes: Best wel dom had er beter meteen 10 kunnen kopen maar goed dan is het weer handel hé

Back