Hobbyking Specter 1800

stef stuntpiloot

Forum veteraan
Ik heb dit vliegtuig gekocht en ben positief verrast door wat ik ontvangen heb.

Aangezien ik op dit forum of wat voor forum dan ook nog geen topic heb gezien
over dit toestel of grotere foto's heb gezien dan HK zelf geeft, start ik dit topic even.

Hier alvast een paar eerste foto's:
img0001cbn.jpg

img0003els.jpg

img0005fh.jpg

img0006kd.jpg

Ik ga dit even volgen, zat ook al te kijken naar de Specter, er leuk modelletje.. :)

Kan je nog wat detail foto's maken van in de romp en ailerons en vleugel/stabilo bevestingen?

Ik weet niet waarom imageshack ineens besluit deze portretstand te uploaden maargoed. Hierbij de meegeleverde handleiding 1 zijde A3

img0011ph.jpg

Net de staart vastgemaakt met 30min epoxy. Zo servoheveltjes plaatsen. Overige electronica moet even wachten tot morgen, ik heb namelijk mijn electronica op mijn werk laten liggen.

Wat voor propeller zouden jullie aanraden voor een vliegtuig zoals dit?

Ik heb gekeken naar propellers die passen op een 30mm spinner (dat is de maat die hier op gebruikt kan worden) en ik kom dan op propellers van maximaal 7x6. Is dat voldoende of schiet het dan niet op?

Ik ga nu kopen voor de aandrijving:
- HET-RC EDF-5W - 1800KV (inrunner)
- Aeronaut Klap Prop Spinner 30mm, 4.0mm Wit
- CAM-Carbon Folding Blades 7x6 -6mm

top bedankt voor het meedenken, nu is alleen het punt: die propeller spinners van 30mm ondersteunen propellers tot die 7 inch.

Kan ik bij die motor de motoras ook omdraaien? het motorschot zit nml helemaal voorin dus de basis van de motor zit aan de voorkant.

top bedankt voor het meedenken, nu is alleen het punt: die propeller spinners van 30mm ondersteunen propellers tot die 7 inch.

Vladimir's Models heeft ze wel, tot zeer grote maten bruikbaar

30mm Spinners

Kan ik bij die motor de motoras ook omdraaien? het motorschot zit nml helemaal voorin dus de basis van de motor zit aan de voorkant.

Bij de HET EDF zeker niet, maar bij sommige motoren wel.
Het plaatje van de KDA laat een groef voor de Seegerring op het uiteinde van de as zien en dit duidt er meestal op dat de as om te draaien is.
Rick

Ziet er goed uit man, hobbyking gaat stappen vooruit met hun ARF's.
Ben benieuwd hoe de kwaliteit blijft over langere tijd.

Veel plezier!!

Ik ben er ook benieuwd naar. Ik heb intussen de servo's in de vleugels ingebouwd. Vandaag ga ik ze ook in de romp inbouwen. In de romp is niet gek veel plek dus ik ga het standaard servoplankje vervangen voor een andere oplossing.

Ik ga vandaag overigens ook oneffenheden weghalen met strijkboutje, er zitten namelijk wel wat kleine rimpels in.

img0028pg.jpg

img0029t.jpg

img0034wq.jpg

Hoi Stef, die van mij is gisteren binnen gekomen. Ziet er netjes uit allemaal.

Ik denk dat ik voor de motor ga die 'vw4style' heeft aanbevolen aangezien ik geen inrunner kan vinden met een lage kv en toch een zo'n groot mogelijke prop wil gebruiken: RCtechnics

Ik heb een 3s Turnigy 1600mah 30-40c en de esc heb ik nog in de "rommeldoos" liggen.

Dit betekend nog dat ik:
1) 4 servo's nodig heb, welke heb jij gekozen en passen deze een beetje in het rompje?;
2) een 10x5 (klap)prop nodig heb met 30mm spinner, welke kies jij?

Het is mij opgevallen dat de 'push rods' voor de v-tail wel erg zwaar lopen en (in verhouding met de kist) erg veel wegen. Het lijkt erop dat het bochtje bij de staart iets te scherp is om deze 'push rods' er soepel door te laten lopen. Misschien zijn hier alternatieven voor... Wie heeft de gouden tip?

Alvast bedankt en groeten van Bob

Back