Hobbyking Specter 1800

Ik heb nu die motor besteld en een 10x6 propeller.

Het model is intussen klaar voor motor installatie, de rest werkt goed. Ik krijg de motor morgen binnen denk ik.

Pushrods heb ik gesmeerd, nu lopen ze wel soepel ( buisje zit vol olie maar dat is uiteraard niet erg)

Laatst bewerkt door een moderator:
Erg mooie zwever! Loopt er nu een carbon staaf door de hele vleugel of alleen in het midden?

Ziet er goed uit Stef, erg leuk zo'n filmpje!

Welke servo's heb jij gebruikt en waar heb je ze gekocht?

Ik ben ook heel benieuwd hoe goed je '2217/08 Brushless Outrunner 1100KV' past. Welke spiner en klapprop heb je voor deze motor besteld? Je schrijft een 10x6 prop maar die schijnt niet zomaar op elke 30mm spinner te passen.

Ik ben heel benieuwd!

Groeten,

Bob

Het is een mooi kistje maar ik zou persoonlijk die busjes voor de aansturing weg doen en gewoon een Z-bend ik heb te vaak crashes meegemaakt met als oorzaak dat de stangetjes verschuiven ook na plat vijlen.

Zbends breken bij mij altijd. Wat ik nu doe steeds is afstellen en dan de stangetjes vastschroeven me locktite en daarna borgen met epoxyhars. Ik zal nog even kijken naar zbends, bedankt voor je advies!

een ander nadeel is dat de aanstuur stang een stukje van de servohevel zit en dit de servo als het roer belast wordt extra druk geeft op je servo door dat het wat tordeert

Geen tijd nog voor gehad, heb motor en propeller binnen gekregen, past op elkaar maar ik kan de as niet omdraaien op deze motor dus ik ben druk op zoek naar een passende motor maar kan deze nergens vinden.

Omdraaien is niet gelukt, ik heb wel met wat brute kracht de as kunnen verplaatsen in de bel ( deze zit nu ver genoeg om op een veilge manier de propeller te kunnen plaatsen)

motor zit en propeller/spinner ook. Helaas is mijn spinner net iets te groot, ik koop wel even een nieuwe welke beter past maar dit kan in principe ook al zo.

Spinner die je nodig hebt is 33mm, ik zie net dat ik een 36mm besteld heb, vandaar dat hij dus niet helemaal goed past (steekt net iets buiten de romp)

Alles is nu klaar morgen ga ik de maiden doen. Het toestel lijkt erg veel vermogen te hebben, dit vind ik eigenlijk niet zo heel erg. Liever heb ik iets over dan dat ik tekort kom. Ik heb net getest met het volle gewicht en dan gas geven en bij 80% hangt hij aan zijn propeller.

Ze heeft na wat tegenslagen ( zendmodule in zender defect) vandaag de eerste vlucht gehad. Het toestel vliegt mooi en strak. Is voor de prijs zeker aan te raden!

Hier een eenvoudig filmpje:

Laatst bewerkt door een moderator:
Back