Hobbyking warehouse in NL?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Begreep dat deze keer de viering van onze al gewaardeerde Meneer Juttemis, viel op 23-09-2087 ?
Of zit ik nu verkeerd Roel ??
 
Het is dus geen HK warehouse. Het is een distributeur waar HK wat voorraad heeft staan.

Afhankelijk van de capaciteiten qua opslag zal daar dus een x voorraadje liggen wat direct verstuurd kan worden maar afhalen kun je dus idd glad vergeten.

Het is overigens wel grappig om te horen dat mensen dus graag hun spulletjes op een bepaalde plek afhalen.....Stel je eens voor....een HK warehouse in NL waar je spulletjes kan afhalen en meteen afrekenen.....dat zou eens vooruitgang zijn....Dat lijkt verrek wel op ......juist ja....een WINKEL

Kringetje weer rond denk??:hammer:
 
Ik stel voor dat je zelf een modelbouw-winkel opent en daar "HK-prijzen" gaat hanteren.
Oh nee, doe maar niet; open eerst een winkel waar je die "overdreven dure prijzen" hanteert. Kijken hoe lang het duurt voordat ook jij, net als die eigenaars van modelbouw-winkels, in die dikke Audi rondrijdt.

Waarschijnlijk zo rond St. Juttemis.

Ik hou me niet bezig met verkopen. Wat ik wil is mijn hobby uitvoeren tegen een laag tarief.

Prijzen zijn hier zijn te verschillend.
 
Tja wat kan je er aan doen als winkelier, ik denk niet veel zoals het nu is.

Men wil tegenwoording nu eenmaal alles zo goedkoop mogelijk, geen garantie en geen kwaliteit, en als het defect is bij aankomt tja jammer dan dat is dan maar het risico vind men.
Het was toch al zo goedkoop en men besteld gewoon weer opnieuw of er meteen maar 2 van voor als er weer eentje het niet doet.

Ik ben toch zeer benieuwd of de klant dit ook accepteerd als dit ook zo wordt gehanteerd vanuit de Nederlande modelbouw winkel.

Dus met andere woorden als men in product in de winkel ziet, liggen neem even als Voorbeeld een Brusless regelaar 25A kost normaal gem 19,50 normale prijs.

Maar er staat een bordje bij OF, 14,50 Zo meenemen zonder garantie en service of uitleg hoe je hem aansluit en programmeerd of de motor de andere kant op moet laten draaien....enz.... motor en prop advies die erbij kunnen....enz.....

Wat doe je liever...

In de goedkope situatie koop je dus zelf je garantie en alles daarmee af...
Dit is een optie.


Verder werkt het MB hier net zo keihard aan mee om het ook steeds moeilijker te maken voor de Nederlandse winkel.

Het is een Nederlands forum voor en door modelbouwers.
Helaas staat er ook een Banner van de bekende site HK nu volop mee te draaien tussen de
Duur betaalde Nederlandse winkeliers banners.

Tja daar doe je het voor hoor, je betaald een boel geld om op een NL forum klanten te kunnen werven en acties te plaatsen,
Om vervolgens tussen de banner van HK ineens te staan. ??????

Na een mailtje te hebben gestuurd naar de beheerder van dit NL forum voor een uitleg....
en nogmaals een mailtje te hebben gestuurd....Helaas tot heden geen reactie ervan.

Toch erg jammer...krijg misschien een lichte indruk dat de NL sponsers moeilijker te vinden zijn tegenwoording en dan kiezen we maar overal voor ???

Bij deze denk ik er dan ook zeer sterk over na, of ik mij terug trek als sponser vanaf 2013.
Zie er geen belang bij zo op deze manier.

Wilde het toch even kwijt en een punt makan..
 
tja, dat is nu precies hetgeen de adverteerders van de Modelbouw-aktueel ook deden toen er een advertentie van hobbyking in verscheen, en het blad was bijna helemaal verdwenen........


Door je als adverteerder terug te trekken bereik je helemaal niks, of je naam wordt niet zo bekend als je zou willen. Als je de grotere evenementen gaat bekijken dan zie je over de gehele wereld dat Hobbyking steeds meer evenementen sponsord. Dit zorgt ook voor naamsbekendheid. Natuurlijk kun jij als kleine winkelier hier niet in meedoen, maar door er nu zo op in te hakken denk ik dat je jezelf buitenschot zet.
Ik heb jou website bekeken, en vind die incompleet, je hebt een hele lijst staan van opties, maar velen categorieën zijn leeg en is niks te bestellen. Dit is niet alleen bij jou het geval, maar speelt bij meerdere winkeliers/webshops.
Als ik spullen wil bestellen dan zoek ik een winkelier die mij alles kan leveren en niet eentje waar ik bepaalde zaken wel krijg en andere weer niet.
Het garantie en service verhaal vind ik overtrokken. Ik heb bij verschillende leveranciers/winkeliers/webshops spullen besteld en vaak ook gevraagd naar info en service. En ook daar mogen sommige Nederlandse winkeliers ook de hand in eigen boezem steken. Er zijn zelfs winkeliers die totaal geen verstand van modelbouw hebben en je dus geen info kunnen geven over de verkochte spullen en toch kunnen deze om de een of andere reden overleven in deze tijd van internet shoppen.
Wat hobbyking betrefd heb ik zeer goede ervaringen op het gebied van service en informatie geven.

Durf jij het om tegen die beginner nee te zeggen als die perse die dikke P51 Mustang wil kopen om mee te beginnen? Vaak kun je aan de klant merken dat hij een beginner is mits hij in je winkel voor je neus staat. Bij een webshop lukt dat dus niet en die klant koopt een keer iets probeert het uit, het gaat mis en weg klant en gelijk ook negatieve reclame voor de hobby, maar ook voor jou als webshop......

En nee, ondanks dat mijn onderschrift anders doet vermoeden wordt ik door niemand gesponsord. Wel heb ik ooit van Multiplex een goede deal gekregen op spullen. en daar ben ik ze dan ook heel dankbaar voor en zie je mij vaak op de modelvliegvelden met een petje van hun op mijn hoofd.

Ik ben zelf nu al een tijdje kleine zelfstandige en durf mij te onderscheiden van mijn collega's door net iets anders te zijn en anders te werken dan hun. En ja reklame maken helpt, maar de beste reclame is die van mond tot mond. De mensen moeten over je praten en je moet gezien worden en positief opvallen. Als je wil weten hoe ik mij onderscheid van mijn collega's, dan kun je me via PB contacten. ik zit dan wel niet in de modelbouwwereld met mijn bedrijfje, maar misschien heb je er wel iets aan.

Dit is niet om iemand af te branden, maar puur mijn persoonlijke mening. De laatste jaren van internet shoppen zijn er heel veel kleine webshops bijgekomen en velen klagen alleen maar over de buitenlandse webshops. Als je daarmee wil concureren heb je een probleem, en daarvan moet je je bewust zijn voordat je een webshop begint. Vandaar dat een bedrijfsplan maken een eerste vereiste is voordat je een bedrijf begint. Je weet dan van te voren precies wat je kan verwachten aan kosten en inkomsten.........
 
Even mijn 2 centen.

Beide opties (in eigen land, buitenland) hebben hun pro's en con's. Het is maar net waar je voor gaat.

Ik heb met beide opties goede en slechte ervaringen. Je moet gewoon weten waar je op moet letten. Een webwinkel als HK is erg handig voor het kopen van bulk tegen een kleine prijs (als je de douane niet meerekend), nadeel is dat de kwaliteit niet altijd even consistent is en het leveren toch wel lang duurt in mijn ogen.
Maar ik zou de Nederlandse/Duitse webwinkel / gewone winkel absoluut niet willen missen. De keren dat ik gewoon in NL / DTSL besteld heb omdat ik het snel moet hebben zijn inmiddels al ontelbaar. En dat vind ik toch wel erg fijn dat die optie daar is. Zou ze niet willen missen. En als die websites straks weg zijn hang je als je even snel wat nodig hebt. Dan kun je weken wachten voor je weer de lucht in kan.

Moraal van het verhaal: Laat beide opties lekker bestaan en er hun profijt van trekken. Je hebt ze toch beide nodig.
 
Ik ben het met de voorganger eens
Ik denk dat het voor de modelbouwer niet eens zo slecht is dat hk hier na toe komt
Dit zal een seintje aan de hobby zaken moeten zijn dat ze zich moeten gaan onderschijden van de webwinkels en na mijn idee kan dit alleen door service en verstand van zaken
De hele discusie over wat dit betekend voor de nederlandse winkels is eigenlijk een beetje onzin omdat dit al veel langer speelt
Ik denk dat bijna iedereen wel eens wat uit het buitenland besteld
En nu kunnen we wel roepen dat onze nederlandse winkelier het moeilijk krijgt maar je kan het ook anders zien
Als je bijvoorbeeld naar het hk magazijn kijkt hier werken een aantal x personen de vervoerder heeft hier een aantal menssen op zitten dus minimaal 10 man in nl heeft nu weer een baan
Ach zo kan je wel blijven heen en weer lopen dus wat ik hier mee wil zeggen is dat ze wat mij betreft welkom zijn
Mijn normalen dingen zal ik zeker bij hk halen maar zoals zoveel zijn er dingen zoals zenders enz die ik zeker bij de locale dealer haal

Just my 2cents
 
Blijft allemaal lastig natuurlijk. Er staan al sinds jaar en dag buitenlandse webshops als adverteerder op de site. Het vermogen om je te onderscheiden is hetgeen je bestaansrecht geeft. Kan zijn door snelle levering, goede service (after sales), goed advies, volledigheid van je shop en meer van dat soort zaken. Ik denk dat het voor de Nederlanders niet veel uitmaakt of de leverancier hier zit of niet, zal hooguit wat verzendkosten schelen en als de leverancier verder weg zit kan het ook tijd schelen. Ik heb in het verleden vaker dingen in Engeland gekocht, maakt niets uit met Hong Kong of America. Bestellen en verzenden blijft hetzelfde.

Verder denk ik dat je als NL shop je juist niet terug moet trekken, dan verdwijn je uit beeld. Je moet ook niet de illusie hebben om te concurreren met een dergelijk grote leverancier. Zorg dat je niet in elkaars vaarwater zit. Leuke acties zetten je juist op de kaart. Alleen een webshop openen levert geen klanten op, je moet reclame maken en je op positieve manier op de kaart zetten.

Overigens gaan we helemaal offtopic met dit draadje. Ik ga vandaag of morgen dan ook een slotje plaatsen zodat we weeer tot de orde van de dag kunnen over gaan.
 
Niks mis met producten van Hobbyking. Met ruim 1000 Dollar aan bestellingen nooit problemen gehad. Had ik dit in Nederland besteld dan was ik 3x zoveel kwijt. Kocht dit weekend bij een hobbyshop in Groningen nog een servo verleng kabel van 10cm voor €3,95...
 
Ik ga vandaag of morgen dan ook een slotje plaatsen zodat we weeer tot de orde van de dag kunnen over gaan.
Waarom niet meteen? We weten inmiddels allemaal dat HK nu ook wat spullen op voorraad heeft staan in Nederland. Aan de hand van de laatst geplaatste posts kun je wel voorspellen hoe dit draadje zich verder zal ontwikkelen.
 
Waarom niet meteen? We weten inmiddels allemaal dat HK nu ook wat spullen op voorraad heeft staan in Nederland. Aan de hand van de laatst geplaatste posts kun je wel voorspellen hoe dit draadje zich verder zal ontwikkelen.

Ben nog nooit een forum tegen gekomen waar zoveel slotjes worden aangevraagd:(
Nog erger 'users' die wel ff willen denken te weten wat goed voor dit forum is. :???:
 
Niks mis met producten van Hobbyking. Met ruim 1000 Dollar aan bestellingen nooit problemen gehad. Had ik dit in Nederland besteld dan was ik 3x zoveel kwijt. Kocht dit weekend bij een hobbyshop in Groningen nog een servo verleng kabel van 10cm voor €3,95...
Ik weet hoe jij je voelt ;)

Ik vind het ook belachelijk, ik vroeg een keer waarom ik zo'n groot bedrag voor een kabeltje moest betalen. De winkelier melde mij dat het een merkt kabeltje is :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top