hobbywing exrun 4168 2250KV

Hallo allen

Vanmiddag liep er een lager uit de moter,na hem losgehaald te hebben ,zag ik dat er zwart plastic op de rotor zat ,hier is wat van losgelaten,is dit erg ?en waarvoor dient dit?
ten tweede moet er binnen in ook gesmeerd worden? was erg droog.
en ten derde hoe moet alles weer in elkaar gezet worden want er kwam van alles uit rollen,wat ringetjes en een busje,en hoe dat zat weet ik niet ondanks dat ik wel een beetje opgelet had .
Heb zitten zoeken naar een bouwbeschrijving ,maar volgens mij bestaat die niet ,of wel?
Alle hulp is welkom,en ook raad ,want van de electra moters heb ik weinig kaas van gegeten.

Hmm

Vermoedelijk weggooien en voor een verse gaan.

Qua zwart plastic, geen idee waar je het over hebt. De motoren die ik open heb gehad, hadden geen zwartnplastig intern..
Misschien ff foto plaatsen?
Scheelt een hoop

Een borstelloze motor heeft niets nodig intern.
Niets raakt elkaar, dus ook geen smering nodig. Alleen de lagers, maar als het goed is hebben die ook geen of weinig nodig.

Hoe het met je ringetjes etc zit weet ik niet.
Normaal gesproken als je iets uit elkaar haalt waarvan je echt niet weet hoe het in elkaar steekt, moet je daar echt erg goed op letten :mrgreen:
Nu is een brushless niet echt kritisch qua hoogte in de motor.
Sterker, dat maakt voor de loop geen fluit uit, wel proberen de stator en de magneten recht voor elkaar te krijgen
Waarschijnlijk hebben de ringetjes daar gezeten?

weggooien doe ik zeker nog niet ,is nog bijna een nieuwe:( heb nieuwe lagers besteld en ga zeker weer proberen hem aan de praat te krijgen,weggooien kan altyd nog ,toch:rolleyes:

Back