Hobbywing Xtreme Stock Xerun 60A

Hoi allen,

Ik heb een probleem met m'n Hobbywing Xtreme Stock 60A!
De esc heb ik nu ongeveer een maand en alles werkt perfect in
m'n 1/12 (booster en 1cell Lipo). Maar dan...
Ik heb een software and hardware upgrade gedaan met versie
V1.06_100512! Na deze upgrade begon m'n esc raar te doen.
Viel uit tijdens het rijden en ook na een klein tikje (tegen een voorwerp).
De esc geeft continu een 2 keer "beep" toon met het
groene led lampje. In de manual staat dat ie dan een "input valtage is abnormal, too high or too low" heeft. Maar dat is niet zo want dat doet ie ook bij een volle accu (Lipo 3,7V 5600mAh).
Ook vind ik het vreemd dat ik nu niet meer in het programma kan komen
omdat als ik de esc aan doe dan blijf ie "beepen" en dat verhelp je ook
niet door "SET" knopje in te drukken
Wat kan het zijn???

Hoi Ben,

Ik zou eerst de oude versie weer even erin zetten recalibreren en kijken of hij nog steeds kuren heeft. Mocht het daarmee niet zijn opgelost is de snelste wijze naar RC TECH gaan en je probleem in de hobbywing draadje te zetten. Cobraracing kan je wel een oplossing aangeven denk ik. Cobraracing werkt voor hobbywing of iets dergelijks.

Alexander

Hoi allen,

Ik heb een probleem met m'n Hobbywing Xtreme Stock 60A!
De esc heb ik nu ongeveer een maand en alles werkt perfect in
m'n 1/12 (booster en 1cell Lipo). Maar dan...
Ik heb een software and hardware upgrade gedaan met versie
V1.06_100512! Na deze upgrade begon m'n esc raar te doen.
Viel uit tijdens het rijden en ook na een klein tikje (tegen een voorwerp).
De esc geeft continu een 2 keer "beep" toon met het
groene led lampje. In de manual staat dat ie dan een "input valtage is abnormal, too high or too low" heeft. Maar dat is niet zo want dat doet ie ook bij een volle accu (Lipo 3,7V 5600mAh).
Ook vind ik het vreemd dat ik nu niet meer in het programma kan komen
omdat als ik de esc aan doe dan blijf ie "beepen" en dat verhelp je ook
niet door "SET" knopje in te drukken
Wat kan het zijn???

Hee Ben, dat ding is toch ontworpen voor 7,4V,
Ok, hij heeft het gedaan op 3,7V, maar nu misschien niet meer....
Kijk eens of hij het doet op 7.4V, dan weet je of het daardoor komt,
de regelaar geeft immers de melding dat het input voltage niet goed is.

Misschien dat de nieuwe software het niet aan kan?
Dus even de oude software erin laden met 7,4V

Wel gaaf dat je dat ding gekocht hebt, is perfect voor de buitenbaan in je TC>!!!!!!

Die Xtreme 1S is tevens 120A, die had je moeten hebben voor 1/12

De regelaar zorgt ervoor dat ik nu niet meer in het programma kom!
Hij blijft 2keer "beepen" en werkt niet meer op m'n computer.
Ik vind het vreemd Roy, want Robert van Malderen rijdt er ook mee
zonder problemen! En ik heb er ook geen probleem mee gehad.
Maar ik zal morgen wel de 7,2 LiPo erop zetten, misschien dat dat
helpt.
Bedankt voor de tips!

Hij zit nu gewoon in een error.
Denk als je 7,4 erop zet dat hij het meteen weer doet.
Dan even opnieuw de oude software erin zetten via de computer.

Dan weer testen of hij het op 3,7 doet.

Doet hij dit, dan weer via 7,4 de 512 software erin schieten.

Dan weer testen op 3,7...............

Dat die van Robbert het doet zegt niks, de xtreme 60A is niet ontworpen op 3.7V, daar zullen wel bij sommige problemen mee zijn geweest, vanddar de 1S 120A.

Met die computerregelaars moet je gewoon even kloten en meerdere malen software erin schieten als er problemen zijn.

De regelaar zorgt ervoor dat ik nu niet meer in het programma kom!
Hij blijft 2keer "beepen" en werkt niet meer op m'n computer.
Ik vind het vreemd Roy, want Robert van Malderen rijdt er ook mee
zonder problemen! En ik heb er ook geen probleem mee gehad.
Maar ik zal morgen wel de 7,2 LiPo erop zetten, misschien dat dat
helpt.
Bedankt voor de tips!

Roy, ik heb je advies opgevolgd en het werkt...mijn held!!!
Toen ik die 7,4v accu erop zetten was het beep toontje weg,
heb toen het de oude software erop gezet, de v422 en 3,7v accu
erop en ging weer beepen. Daarna nieuwe software er op, die
versie van 512 en 3,7v accu en hij beepte gelukkig niet meer.
Maaaarrrrr, vandaag (zondag) was ik op de MACH indoor met
m'n 1/12 met die nieuwe software (512), toen viel m'n auto stil
na een klein tikkie tegen de zijkant van de baan!
Dus dat wordt woensdag weer ff testen :-)!
Alexander, ook bedankt voor het advies

Roy, held!!!
Maaaarrrrr, vandaag (zondag) was ik op de MACH indoor met
m'n 1/12 met die nieuwe software (512), toen viel m'n auto stil
na een klein tikkie tegen de zijkant van de baan!

dat klinkt goed...had niet anders verwacht....lol:D
Dat ding is gewoon niet gemaakt voor 3,7V, de kans bestaat dat hij het weer zal doen. Gewoon niet meer botsen Ben, doe ik toch ook niet....lol

Maar ga je ook met die regelaar rijden in de Buitenklasse?????????????????????????????????????, ga je met je T3 een stuk sneller qua rondetijd, weet ik zeker, is veel beter met de snelle turbo software. Rijdt echt veel soepeler.

Hahaha!
Ja, ik denk het wel dat ik met deze regelaar buiten ga rijden samen met de T3 2011!!! Het is echt een super regelaar, gaat net zo hard, dan wel harder dan de Tekin. Met m'n 1/12 reed ik met een snelheid van 60km/h met 1cell lipo, gaat als een kanon!

We hebben dit echt vaak getest op de mach, als je een paar snelle rijders hebt en je gaat in een treintje rijden dan gaan de Hobbywing en de Tekin precies even hard, Hobbywing iets meer onderin, Tekin in het middengebied.

Omdat die Hobbywing veel meer gevoel geeft, rijdt men daar gewoon snellere rondetijden mee. Als je na een paar weken van de Hobbywing terug gaat naar de Tekin, dan merk je pas echt hoe week dat ding aanvoelt..Echt een turbo motor uit de jaren 80.....(turbogat...)

Heb vandaag mijn tekin vernield en zon hobbywing extreme regelaar besteld. hoop dat die voor het weekend binnen is zodat ik de wedstrijd kan rijden. Hopelijk doet ie het met de hongkong booster van een paar dollar. Ook de smc batterij is kaduuk geeft 21 volt aan, das niet goed volgens mij. Heb maar de 6000mah IP besteld uit hongkong de 5600 was uitverkocht. Hopelijk kan je ook met een lipo de wedstrijd rijden dan.
Was een duur dagje rijden maar was mijn schuld . Haastige spoed is zelden goed.

Die is er zeker niet op tijd, rond deze tijd van het jaar duurt het veel langer uit HK, Duurt en weekje langer als normaal...

Heb vandaag mijn tekin vernield en zon hobbywing extreme regelaar besteld. hoop dat die voor het weekend binnen is zodat ik de wedstrijd kan rijden. Hopelijk doet ie het met de hongkong booster van een paar dollar. Ook de smc batterij is kaduuk geeft 21 volt aan, das niet goed volgens mij. Heb maar de 6000mah IP besteld uit hongkong de 5600 was uitverkocht. Hopelijk kan je ook met een lipo de wedstrijd rijden dan.
Was een duur dagje rijden maar was mijn schuld . Haastige spoed is zelden goed.

Heb de 60A regelaar in engeland besteld, maar had ik nou de 120A moeten hebben dan?

wil hem in de 1/12 hebben . Zal de oude software er in hoeden want toen had Ben geen problemen. Overigens is de tekin ook voor 7,4 volt maar die deed het super op 1s. Jammer dat die stuk is.

gevalletje + en - verkeerd, knipperd nu alleen nog met de leds en geeft volle leds met volgas en rem maar de moter reageerd niet meer, de stuurservo doet het gewoon.

gevalletje + en - verkeerd, knipperd nu alleen nog met de leds en geeft volle leds met volgas en rem maar de moter reageerd niet meer, de stuurservo doet het gewoon.

Ze hebben een 1S uitgebracht die speciaal voor 3,7V is gemaakt, dus 1/12.

Maar die Xtreme 2S (7,4V) werkte ook goed, Ben had er nu voor het eerst gezeur mee...

Roy, ik heb er wel een booster/life packetje tussen zitten dus dan moet de regelaar het toch gewoon doen? En die 120A regelaar die heeft er een ingebouwde booster in zitten.

Heb de 60A regelaar in engeland besteld, maar had ik nou de 120A moeten hebben dan?

Die 1S 120A is handig voor in de 1/12 aangezien er al een booster is ingebouwd. Je kunt er ook 2s mee rijden maar heeft even uit mijn hoofd een wat mindere spec dan de 120A v2.1. (alleen van toepassing als je modified met 2s gaat rijden)

Laatst bewerkt:
We hebben dit echt vaak getest op de mach, als je een paar snelle rijders hebt en je gaat in een treintje rijden dan gaan de Hobbywing en de Tekin precies even hard, Hobbywing iets meer onderin, Tekin in het middengebied.

Omdat die Hobbywing veel meer gevoel geeft, rijdt men daar gewoon snellere rondetijden mee. Als je na een paar weken van de Hobbywing terug gaat naar de Tekin, dan merk je pas echt hoe week dat ding aanvoelt..Echt een turbo motor uit de jaren 80.....(turbogat...)

Zou dat gevoel niet te maken kunnen hebben dat met de tekin er over het algemeen meer timing wordt gereden? Om het een en ander in balans te houden en de motor niet op te blazen wordt er een stuk minder hoog en verplaatst. Hierdoor zou het gevoel ook anders kunnen zijn tussen de hobbywing en de tekin.

Mijn gevoel is namelijk wel dat door de hogere vertiming de softheid onderin toeneemt door de lagere rollout die je moet hanteren. Is er al eens met de tekin getest met een lage timing en hogere verplaatsing zoals die met de hobbywing wordt gereden? (de hobbywing en tekin zullen wel ieder hun eigen wijze hebben om de vertiming erin te zetten maar wellicht is er een overeenkomst).

Door de lagere verplaatsing zal de motor bij van het gas af meer dragbrake veroorzaken dan met een hogere verplaatsing (grotere pinion). Al met al krijg je een soort on-off switch waar vrij veel rijders over klagen.

Dit jaar heb ik buiten met de tekin minder timing gereden (45 met 7 turbo, motor bijna op 0) met een iets hogere rollout en dit beviel ook prima. Snelheid en rondetijden was er niet minder om maar het gevoel leek wel wat gebalanceerder. De motor temperatuur bleef ook ontzettend laag. (55 graden na 7-8 minuten poken op de Mach).

Op zich erg interessant om volgend jaar eens verder te testen met nog lagere timing and hogere verplaatsing icm met het toerental bereik.

Laatst bewerkt:
Back