Hoe bouw ik een grote B1 bommenwerper?

Ik snap eerlijkgezecht al die moeite niet
Ik ben gisteren eve wezen googolen en heb van de b 1 b bomewerper Gewoon een complete maatschets met doorsnedes en alles er bij gevonden
uitprinten en je hebd de beste basis om vanaf te werken
en das veel acuraten dan een bouwpaketje en veel minder gekloot met gips epoxsie of schuim
kan je het bouwpaketje goed gebruiken voor detais
zoals beplating

De mal die hij gebruikt, is een CNC gesneden foam mal. Hij heeft hem dus niet van dat kitje afgebouwd. Dat was oorspronkelijk wel de bedoeling, maar hij kon die foam mal kopen.

Die kan dus best wel eens behoorlijk kloppen.

Qua bouwwijze; houtbouw is in deze maat ook geen sinecure hoor, je zult het toch glad moeten maken aan de buitenkant, dus uiteindelijk zal je dan ook met glas en epoxy aan het 'klooien' moeten.. een kist als deze in de folie zetten, dat kan natuurlijk niet :)

Komt bij; hij heeft nu mallen. Als het toestel straks sneuvelt, om wat voor reden dan ook, kan hij met relatief weinig werk en kosten, een nieuwe maken. Bij een houtbouwkit is het 'weg is weg'.

Wat betreft het vliegen.. je hebt modelvliegers en modelbouwers. Mensen die beide kunnen, zijn in de minderheid.

mijn hurigane is op die manier getekend
de d21 die ik heb en die door 1 van de forumleden gebouwd word
is ook vanaf een maatschets getekend
de spitfire mk2b die ik aan het bouwen ben ook
maar die tekeningen heb ik niet gemaakt
dat heeft yke gedaan
en die tekent dus vanaf maatschetsen
ik heb zelf in het verleden de maatschetsen van de supermarine s6 gehad
en een bouwtekening gemaakt maar dat project is verloren gegaan tijdens de verhuizing 10 jaar geleden
alles kwijt
ik heb nog wel een schaal 1/12 mk14 spitfire
die heb ik ook van maatschetsen af
maar dat gaat een epoxi kisje worden
dus gewoon het zijaanzicht vergroot tot de juiste maat en de doorsnedes ook vergroot
op hout gelijmd opgevuld met stiro
en daarna met plamuur glad gemaakt
daar kan ik dan negatieve mallen uit trekken

Laatst bewerkt:
De vraag blijft: hoe weet je of je maatschets klopt? :confused:

Er zijn meer foute dan goed in omloop. :yes:

Vraag maar eens aan Ton (Ton van M.). :cool:

Eindeloos checken met foto's: dan weet je of het deugt . . .

maar dat project is verloren gegaan tijdens de verhuizing 10 jaar geleden alles kwijt

Dat is dan natuurlijk wel weer sneu. :?

jan.

Dat is waar het hier op vastloopt. Je zegt, zonder echte onderbouwing daarvoor, dat een statisch bouwdoosje, niet klopt. Daarentegen zeg je dat tekeningen van internet 'wel kloppen'.. maar wederom zonder onderbouwing.

Dat is een beetje raar. Waarom zouden die statische bouwdoosjes niet kloppen, maar die tekeningen wel? Misschien is het wel andersom!

_Het_ grote voordeel van werken van bestaande tekeningen, is dat er vaak al meerdere mensen zijn die het toestel gebouwd hebben, en je dus ook een beetje zicht hebt op hoe het zal vliegen. Als je van scratch zelf iets gaat ontwerpen, kun je natuurlijk wel overal rekening mee houden, maar zullen de vliegeigenschappen pas blijken als het in de lucht is.

heb ik gevonden op het internet ziet er goed uit
maarja dat moet ook anders mag het geen maatschets heten
ik heb al geprobeert hem op de site te zetten maar dat lukt niet
ik stuur je wel een pb tje met mijn email
dan kun je me een mailtje sturen en dan mail ik hem wel door

Beetje onzinopmerking. Ik kan ook een vliegtuig schetsen en het dan een maatschets noemen, dat betekent 0,0 niets. Of het er goed uitziet, zegt ook niets.

Wat wel wat zegt, is die schetsen overlayen op foto's van een echte..

(het kan natuurljik best zijn dat het hele goede tekeningen zijn, maar de redenatie die je nu gebruikt, zegt niet zoveel)

natuurlijk kan je zomar iets gaan schetsen en roepen dat het een maatschets is
en het dan proberen te publiceren
maar dat word je dan niet in dank afgenomen

Er is weer een nieuw deeltje.. de mal voor de vleugel is klaar.. kun je zeggen wat je wilt, maar het ziet er toch wel netjes uit..

Back