Hoe buitenste delen van een vleugel bevestigen?

ik heb die mpx multilocks in mijn Last Down zitten. Je moet goed opletten dat ze goed uitgelijnd zijn, want anders sloop je je vleugel om ze los te krijgen (je moet een ruk geven om ze los te krijgen. Ze houden wel goed vast!

Ik denk dat tesaplakband de beste oplossing is .

Buiten aan elkaar lijmen als je auto groot genoeg is . :mrgreen:

De locks zitten nogal vast (wat ook zijn moet) en zijn dan niet geschikt voor zulke vleugels.

Maar als je ze zelf gaat bouwen (de vleugels) zou je een 3mm multiplex lipje mee inlijmen (horizontaal) die dan in de buitenvleugel word geschoven en met een klein breekboutje (bijna) onzichbaar word gehouden .

Mvg Johan

Hallo Bertus

Op mijn Paragon met een spanweidte van 3 M is het op deze wijze gedaan.

Met vriendelijke groet

Ko

m_DSC08454.jpg

Dat kliksysteem van multiplex is juist erg handig. Als je een magneet gebruikt betekent loskomen eraf vallen. Het systeem van multiplex zit erg goed vast, in tegenstelling tot iets met magneten.
Als je het systeem van Multiplex koopt krijgt je een sleuteltje erbij die je tussen de vleugel in kan steken, op die manier haal je de boel zonder enig probleem los.

Dat rode plasticje is inderdaad een wigje. Werkt prima. Anders moet je een ruk aan je vleugels geven en dat gaat niet goed omdat ze echt muurvast zitten.
Inbouw is niks bijzonders aan te zien. Aan de ene kant een plastic buisje wat helemaal verzinkt in de wortelrib; aan de andere kant een uitstekend pennetje wat in het buisje klikt.

Maar ik snap niet zo goed wat je tegen een stukje tape hebt? Ik gebruik van die zachte isolatieband. Kost bij de Enorm 80 cent per rolletje, is sterk en makkelijk los te trekken. Tevens een aerodynamisch perfecte afdichting. De echte zwevers gebruiken ook tape om kieren af te dichten.
Er komen op je vleugels geen krachten die de tips van de vleugel af willen trekken dus die Multilocks zijn nogal overkill.

ik erger mij ook aan die tape maar alleen op de grond ,en vanaf 10 meter hoogte merk je niets meer van de tape , loop maar eens rond op een F3J wedstrijd

Het feit dat je na iedere vlucht 80 tot 100cm tape moet weggooien vindt ik ook altijd jammer. Daarnaast heb ik zelf altijd dat na verloop van tijd de folie ter plaatse gaat loslaten met alle gevolgen van dien.

Tape blijft een goede optie, maar na verloop van tijd trek je inderdaad je folie los.

Klopt inderdaad.

De remedie daartegen zou zunnen zijn dat je een iets breder stuk "plak"band aan weerszijden van de knik aanbrengt over de folie heen die kan blijven zitten.
Als je de tape daarop vastzet heeft de folie niet zoveel te lijden.
Het gewicht is het niet en werkt perfekt. Heb het afgekeken van F3J vliegers.

Groeten, JH

Klopt inderdaad.

De remedie daartegen zou zunnen zijn dat je een iets breder stuk "plak"band aan weerszijden van de knik aanbrengt over de folie heen die kan blijven zitten.
Als je de tape daarop vastzet heeft de folie niet zoveel te lijden.
Het gewicht is het niet en werkt perfekt. Heb het afgekeken van F3J vliegers.

Groeten, JH

Goed idee!

ik doe een seizoen met 1 rolletje.........

om te voorkomen dat de folie loslaat, trek je de tape onder 45 graden en plat (dus niet omhoog, maar naar achteren) eraf.. je zult 1 a 2 keer per seizoen dan mischien even het boutje erlangs moeten halen..

Back