Hoe diff inelkaar??

• Topicstarter Topicstarter Giela
  • Startdatum Startdatum
G

Giela

Guest
Hoe krijg ik mijn kleine tandwieltjes terug in het diff??
Ik heb ze overgezet mijn alu maar kleine tandwielen krijg ik er niet meer in.

Kan iemand mij helpen??

Groetjes
Michiel

Diff zit inelkaar maar kan je er vasaline voor gebruiken om hem in te vetten???

Groetjes

Volgens mij moet je ander vet gebruiken. Vaseline wordt vloeibaar als het warmer wordt als ik me niet vergis.

vaseline gaat inderdaad niet omdat dit inderdaad vloeibaar wordt als het warm word en dus door het draaien van je tandwielen er af zal lopen.

Er is speciaal vet voor dat niet dunner wordt tot een bepaalde temperatuur

die kleine tandwielen er terug in krijgen is even een rot karweitje, ik heb toevallig mijn diff pas ook uit elkaar gehad en ze op de volgende manier er terug in gekregen : als je het diff huis zo vasthoud dat je precies op het gaatje kijkt waar het asje voor de kleine tandwielen in moet, en dan met de grote tandwielen naar boven en beneden, moet je het ene kleine tandwiel aan de linker kant en tegelijkertijd het andere aan de rechterkant tussen de grote tandwielen naar binnen schuiven. ( de kijkrichting is om het duidelijk te maken , het kan ook overdwars of andersom) de truuk is om ze tegelijk erin te krijgen zodat ze meteen goed zitten en niet een tandje verschoven ten opzichte van elkaar want dan past het niet........
ik hoop dat je hier wat aan hebt

Om je tandwielen in te smeeren gebruik je het best kopersmeer (kopervet) is hiervoor het best omdat het blijft kleeven ook bij draaiebewegingen daar waar je het hebt aangebracht en het is bestand van - 40° tot + 1000°. :D Kost iets van een 15 € voor een pot waar je de rest van je leven mee toekomt. :D.

In de 1:1 autotechniek woden diff's met pignonolie gesmeerd, homokineten worden gesmeerd met molycote vet, dit vet is ook zeer temperatuurbestendig.

Ik weet niet hoe dicht zo'n diff is en of je een sperrende werking wil of niet, dus ik weet niet of je olie kan gebruiken.

in het algemeen kun je door de dikte (en hoeveelheid) van het smeermiddel een meer- of minder sperrende werking in je diff brengen.

Dikker en/of meer zorgt voor meer sperrende werking

normaal kan je toch geen olie gebruiken

omdat de diff niet dicht is

Nee het is een standaard aludiff dus er is geen olie te gebruiken.
Ik heb er nu kopervet inzitten en hoop dat het goed werkt :) hij staat namelijk alweer deels opgebouwd :)

Groetjes
Michiel

hallo je kan beter dif vet kopen voor 4.90
andere vetten sperd de dif en de L32 niet want als je en andere
vet soort neemt kan dat plakken aan de tandwielen dus kan
spereend werken

ik zou zeker geen koper slip/pasta gebruiken das alleen geschikt voor bouten!!!!

ik gebruik het liefst speciaal vet of molykote m111 siliconen vet

dan heb je nl absoluut geen slijtage aan tand wielen, en het heeft een beetje sperrende werking! doordat het zo dik is

bij komend voordeel mocht er toch vuil in het dif komen dringt het niet echt ver door.

groetjes de kale

Er zit dus wel kopervet en en zover ik weet is er niks mis mee ... heb ik gehoord dan.. :)

Naar mijn weten is er totaal niets mis met kopervet,maar ja ik gebruik het hiervoor altijd + lagers + voor het tegen gaan van het vastlopen va de remschijf enz.......
Kijk even hier Giela en dan denk ik dat je best zelf een besluit neemt wat te doen wat de eene zegt het zo de andere zo.
http://users.pandora.be/aerosols.belgium.bvba1/ab/products/kopervet/kopervetnederlands.htm

http://www.m-gineering.nl/olie.htm

http://members.lycos.nl/marcel1st/tuning1.htm
Op deze links vind je wat info over kopervet en nog andere soorten. :lol:

In kopervet zit zoals de naam al zegt KOPER deeltjes!

Kopervet is bedoeld om bouten los te krijgen wanneer de tap compleet gecorrodeerd is. Het is dus NIET bedoelt als smeermiddel!

Tussen je lagers stoppen is wel het stomste wat je kan doen. De koperdeeltjes slijten alles uit. :|

Er zit bij mij toch kopervet in en heb het bij een autozaak gekocht. Ze gebruikte het daar voor smeren van lagers.

Ik neem aan dat het ook in een diff kan en omdat het hittebestendig is lijkt het mij gewoon goed.

Groetjes

Nou ik ben het toch met Xander eens, kopervet is zeker NIET bedoeld als smeermiddel. Kopervet is voor onderdelen die niet vast mogen roesten, zoals bijvoorbeeld de remblokken in een 1/1 auto daar smeren ze altijd aan de bijtenkant van de remblokken een beetje kopervet zodat die niet bij lang stil staan aan de remklauw vast roest. Voor het smeren van de diff kan je het beste green smile gebruiken dat is speciaal voor de diffs van modelauto's gemaakt. Het savage-centrum in blaricum verkoopt dat bijvoorbeeld.

Xander zei:
In kopervet zit zoals de naam al zegt KOPER deeltjes!

Kopervet is bedoeld om bouten los te krijgen wanneer de tap compleet gecorrodeerd is. Het is dus NIET bedoelt als smeermiddel!

Tussen je lagers stoppen is wel het stomste wat je kan doen. De koperdeeltjes slijten alles uit. :|

Hier ben ik het niet mee eens, of kopervet te gebruiken is als diff. smeermiddel valt idd. te betwijfelen maar lagers uitslijten doet het zeer zeker niet!

Dit omdat koper extreem zacht is en je lagerschalen en kogels, naar ik aan mag nemen, gehard zijn. Je kunt kopervet alleen gebruiken bij langzaamlopende geleidingen cq lagers, dus als je langzaam rijdt is er niets aan de hand ;)

Ik zou even een bus remmenreiniger misbruiken en geschikt vet gebruiken ;)

Zoals ik al zij iedereen maakt dit een beetje voor zich zelf uit.Ik vind kopervet ook goed werken ook voor de dif.Heb er nog nooit een stukke lager doorgehad.Ik gebruik het bv ook op de staafjes waar je remblokken op op gleiden (bij mechanische remmen) en op je wielmeenemers waar je remschijf zit dit alles wel te verstaan in kleine beetjes.Ik doe het bv ook aan mijn aandrijving aan de lagers daar waar de stalen tandwielen zitten vroeger deed ik dit niet en had ik slijtage zelf op mijn aandrijfassen nu heb ik dit totaal niet.En welke vet is nu goed je kan hierover heeeeel lang discuteren ik ken zelf rijders die GEEN vet aan de tandwielen doen van hun dif.Is dit dan goed volgens mij ook niet maar zij vinden het goed werken.Kopervet word gebruikt in de schaal 1/1 auto industrie zelf op delikate plekken dus dat het schade aan je lagers enz... aanbrengt :? Diegeene die twijfele over kopervet vraag eens aan iemand die je kent een beetje om te gebruiken en probeer het eens en anders gebruikt googel en vericht wat lees werk heb al een aantal intressante links neergepost er zijn er nog veeeeel meer :D

Back