Hoe een 450size zo crash-proof mogelijk maken?

Hallo,

Ik vlieg al een hele tijd, en kan ondertussen dus ook al een heel tijdje crashvrij vliegen. Echter nu had ik een vriend die vroeg of hij het eens mocht proberen. Eerst even simmen en daarna bedacht ik dat ik wel een modelletje voor hem regelen kon om te proberen. Iets in de trend van hk450 cheap-ass CP heli. Een cp heli zodat ik er zelf ook nog plezier aan kan beleven.
Ik wil de hele alleen wel zo crash-proof mogelijk maken.

wat wilde ik doen:

• Lage toeren op de kop
  • Plastic rotorkop, cheap replacement en taai spul
  • En andere bladen, is houten verstandiger (die breken) of FB (die breken niet). Voor de kosten is FB goedkoper, die breken niet altijd maar dan gaat de kop wel meer kapot. Wat denken jullie daarvan?
hebben jullie nog toevoegingen.

groet,

Cp als eerste heli vergeten, en eerst een fp halen.
Goedkoper, veel slechter te vliegen, maar veel makkelijker t eherstellen na crashes en als je er eenmaal mee kunt vliegen, is een cp piece of cake

Naast de dingen die je al zegt zijn er voor een heli niet veel dingen om het simpeler te maken.
Simmen helpt, verder veel sticktime maken..

Cp als eerste heli vergeten, en eerst een fp halen.
Goedkoper, veel slechter te vliegen, maar veel makkelijker t eherstellen na crashes en als je er eenmaal mee kunt vliegen, is een cp piece of cake

Naast de dingen die je al zegt zijn er voor een heli niet veel dingen om het simpeler te maken.
Simmen helpt, verder veel sticktime maken..

Precies, bedankt voor je reactie. Ik snap je instelling maar dit voegt voor mij weinig toe. Ik wilde graag suggesties met betrekking tot een 450 size CP. Toch bedankt

Maak een grote metalen hamsterbal/kooi constructie , en dan ook vast aan het landingsgestel. Op die manier maakt het niet uit hoe hij neer komt :P

Verdere standaard spul, voor zover een cp crashproof wordt:
- expo op de aileron en elevator
- trainingskruis
- een paar lessen aan de kabel, scheelt veel
- gewichten aan de flybar, hierdoor wordt hij wat rustiger op de controls

En verder, als je eenmaal stopt met crashen zou je eigenlijk zsm de goeie spullen er weer op moeten hangen.
Houten bladen, kunststof onderdelen Etc geven allemaal wat flex in het systeem, als dit eruit is vliegt het zoveel beter

En voor de houten bladen ipv carbon, het zal je vast wat onderdelen schelen, maar ik vermoed dat alleen als je rechtstandig omvalt datnhet ook werkelijk wat oplevert
Vliegenderweg de grond in gaan kost je standaard heel wat onderdelen, 1of 2 meer maakt dan oom niet meer uit

Heli Crash proof maken? Bang om hoge kosten te maken?dan kan ik je een advies geven: Niet met deze hobby gaan beginnen!
Crashen hoort er nu eenmaal bij...bij heli alswel vaste vleugel vliegen.

enige optie is gaan vliegen met de hele kleine helikopters zoals een solo pro. Deze helikoptertjes kunnen heel wat crashes hebben voordat ze kapot gaan.

Ik vlieg al lang genoeg om alles te weten wat jullie mij vertelden. Ik was gewoon op zoek naar tips om het zo goed mogelijk te maken. Toch bedankt, deze gaat dicht en op slot.

ben bang dat je de sleutel kwijt bent ;)
Beetje jammer van je reactie, deze mensen proberen te helpen.
Ze kunnen niet weten wat jij al wel of niet weet.

Maar het klopt dat je een CP niet meer crashproof kan maken dan ze nu al zijn.
Je kan wel iemand aanleren om met de vinger aan de throtte hold te vliegen.
een heli zonder aandrijving loopt VEEL minder schade op als hij crashed.
En verder gewoon door de zure appel heen.
heel voorzichtig beginnen, kleine stapjes, en niet meer doen dan wat je beheerst.

Grt,
Eric

Ik zou niet een te lage headspeed nemen, dat vinden de meeste gyro's niet fijn. En wat als je juist door die "cheap ass" spullen crasht door slechte performance,...

Zou er idd gewoon houten blades op zetten, en miss geen topspul, verder lekker tam afstellen met expo en kleine uitslagen.

ben bang dat je de sleutel kwijt bent ;)
Beetje jammer van je reactie, deze mensen proberen te helpen.
Ze kunnen niet weten wat jij al wel of niet weet.

Maar het klopt dat je een CP niet meer crashproof kan maken dan ze nu al zijn.
Je kan wel iemand aanleren om met de vinger aan de throtte hold te vliegen.
een heli zonder aandrijving loopt VEEL minder schade op als hij crashed.
En verder gewoon door de zure appel heen.
heel voorzichtig beginnen, kleine stapjes, en niet meer doen dan wat je beheerst.

Grt,
Eric

Mijn excuses aan iedereen die het bot opvatte. Zo was het niet bedoeld, ik waardeer iedereen zijn input. Alleen ergerde me ik een klein beetje aan het feit dat er in de antwoorden werd gereageerd dat ik me er niet aan moest wagen. Terwijl ik toch duidelijk mijn vraag formuleerde in de eerste post.
Mijn excuses aan iedereen en bedankt voor de hulp.

Ik zal nog eens denken wat ik ga doen, het is namelijk bedoelt om mijn vriend het eens te laten proberen. Zal even goed alle mogelijkheden overdenken.

Hoe ben je zelf begonnen dan zal toch ook niet zonder slag en stoot zijn geweest.
Volgens mij heb je te weinig vertrouwen in je vriend.

Lage toeren op de kop Maakt het alleen maar onstabiel
Plastic rotorkop, cheap replacement en taai spul goedkoop maar vaak veel speling maakt het ook weer onstabiel reageerd slecht En andere bladen, is houten verstandiger (die breken) of FB (die breken niet). Voor de kosten is FB goedkoper, die breken niet altijd maar dan gaat de kop wel meer kapot. Wat denken jullie daarvan?
zou kunnen maar ook niet idiaal .

Gewoon goed en degelijk beginnen en dan maar wat rustiger

Laatst bewerkt:
Of probeer eens een leraar trainer functie uit.
Geen idee of jouw zender dat heeft, maar als jij hem letterlijk les kan geven, kan dat veel schelen

Back