Hallo allemaal,
Gister kennis gemaakt met Frans Bal en een paar avondrondjes bij zijn vereniging gevlogen met mijn long shot 4. Gouden tip gekregen dat mijn stuurhoorntje aan de verkeerde kant zat. Dus daarom gooi de ik altijd in een bocht! Volgende dag meteen de boel omgedraaid en er meteen maar een pull systeem van gemaakt.
Vliegen en gooien als een snaar zo recht. Tot zover vreugde, daarna niet meer... Op een gegeven moment, niet eens zo heel ver weg, reageerde mijn zwever niet meer op mijn besturing en boorde zich van zo'n 50 meter loodrecht de grond in. In vele stukken zie foto's. Waarschijnlijk stond ook nog eens mijn fail safe niet goed ingesteld. Nu waarschijnlijk gas dicht en dus bij mij flaps vol uit. Hoe kun je dat eigenlijk testen?
Nu zit ik met twee vragen,
1: hoe krijg ik de knik het best uit mijn vleugel. De andere reparaties lukken wel denk ik...
2: hoe vermijd ik dit een volgende keer? Ik heb een nieuwe dx6 zender, AR610 ontvanger TM100 telemetrie en een hoogte/variometer. Als ontvanger accu gebruik ik NIMH 4 cellen 350Mah. Tot voor kort kon ik daar uren mee vliegen. Trekt dat pull systeem dan zo snel alles leeg? Servo's 2 D47(daaraan zat nu het nieuwe pull gebeuren) en 2x D60
Hoop dat jullie me kunnen helpen, al met al weer een leerzaam dagje ;-(
groeten, Edwin
Gister kennis gemaakt met Frans Bal en een paar avondrondjes bij zijn vereniging gevlogen met mijn long shot 4. Gouden tip gekregen dat mijn stuurhoorntje aan de verkeerde kant zat. Dus daarom gooi de ik altijd in een bocht! Volgende dag meteen de boel omgedraaid en er meteen maar een pull systeem van gemaakt.
Vliegen en gooien als een snaar zo recht. Tot zover vreugde, daarna niet meer... Op een gegeven moment, niet eens zo heel ver weg, reageerde mijn zwever niet meer op mijn besturing en boorde zich van zo'n 50 meter loodrecht de grond in. In vele stukken zie foto's. Waarschijnlijk stond ook nog eens mijn fail safe niet goed ingesteld. Nu waarschijnlijk gas dicht en dus bij mij flaps vol uit. Hoe kun je dat eigenlijk testen?
Nu zit ik met twee vragen,
1: hoe krijg ik de knik het best uit mijn vleugel. De andere reparaties lukken wel denk ik...
2: hoe vermijd ik dit een volgende keer? Ik heb een nieuwe dx6 zender, AR610 ontvanger TM100 telemetrie en een hoogte/variometer. Als ontvanger accu gebruik ik NIMH 4 cellen 350Mah. Tot voor kort kon ik daar uren mee vliegen. Trekt dat pull systeem dan zo snel alles leeg? Servo's 2 D47(daaraan zat nu het nieuwe pull gebeuren) en 2x D60
Hoop dat jullie me kunnen helpen, al met al weer een leerzaam dagje ;-(
groeten, Edwin
Laatst bewerkt door een moderator: