Hoe groot is de brandstoftank voor een wren 54

Zoals de titel al zegt zou ik graag weten van de wren mw54 gebruikers hoe groot de brandstoftank is in hun model.
In mijn toestel heb ik een tank van 2l + een whopper van 0.2l.
Aangezien mijn toestel last heeft van overgewicht en mijn tank nooit veel minder dan halfleeg is geweest denk ik hier misschien gewicht te kunnen uitwinnen door een kleinere tank te monteren.

grtz Johan

Heee Johan,

een whopper wil ik ook wel in m`n kist hebben, lekker als tussendoortje ;-)

Tja, weet niet hoe lang je nu vliegt op 1 tank maar als je gemiddeld maar 5 minuten vliegt en je kan het met een 1 liter tank af dan zouje dat natuurlijk gewoon kunnen doen.

Je kan natuurlijk ook gewoon beginnen met je tank maar half vol te tanken en eens te kijken hoe de kist zich hierbij gedraagt en hoe jij dat voelt.
Hoef je niet meteen met een ombouw te beginnen ;-)

MOcht het je bevallen kun je altijd nog een kleinere tank definitef monteren.

half vol

Je kunt in dit geval de tank beter halfvol hebben dan halfleeg.
Een optimist heeft zijn tankhalfvol een pessimist halfleeg.
Maar je heb gelijk Berto

Het ligt ook aan het type toestel, vliegstijl en je vliegtijd.

Niet helemaal vol tanken is een simpele oplossing :) Ik verbruikte in een zuinige kist ongeveer 1.2 L per vlucht van 7 minuten en daar zit ook een 2L tank in. Steeds een beetje minder vol totdat je nog net genoeg reserve hebt en klaar.

Heb je geen andere mogelijkheden om gewicht te besparen? Heb je nu een powerbox met dubbele accu's en wat voro accu's? Mechanische ventielen? Extra's aan boord?

Johan,

het is niet exact dezelfde motor, maar met mijn Wren 44 heb ik "maar" een tankje van 900cl ! Kan ik een minuut of 5 vol gas mee vliegen. Langer als je wat drosselt...

PS. Laat die "W" maar weg in "whopper", dan wordt het weer een goed tankje... :-)

Groetjes,

Davy

Veel ventielen en powerboxtoebehoren zitten er niet op bij mij, en er kan niks weg die er teveel in zit.
full

Ik denk dat ik de 2 liter tank ga vervangen door een 1L, met de hopper (speciaal voor Davy;)) erbij kom ik nog aan 1.2L.
Zoals je al kan raden word geen enkel rondje volgas gevlogen met deze kist.

grtz Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Heee Johan,

een whopper wil ik ook wel in m`n kist hebben, lekker als tussendoortje ;-)

Tja, weet niet hoe lang je nu vliegt op 1 tank maar als je gemiddeld maar 5 minuten vliegt en je kan het met een 1 liter tank af dan zouje dat natuurlijk gewoon kunnen doen.

Je kan natuurlijk ook gewoon beginnen met je tank maar half vol te tanken en eens te kijken hoe de kist zich hierbij gedraagt en hoe jij dat voelt.
Hoef je niet meteen met een ombouw te beginnen ;-)

MOcht het je bevallen kun je altijd nog een kleinere tank definitef monteren.

Deze is voor de piloot IN hetvliegtuig niet voor die op de grond staat. :D

gj

Back