Hoe heb jij je apparatuur in je T-rex gepropt???

Hallo,

Op het moment ben ik bezig mijn T-rex vliegklaar te maken en sta nu op het punt om alle electronica erin te bouwen.

Ik zou graag wat foto's zien van anderen hoe zij de gyro/ontvanger en regelaar hebben gemonteerd,want het valt niet mee om alles netjes kwijt te kunnen :|

Groeten,
Marcel

Niet geheel op schaal, maar toch duidelijk hoop ik. Mijn regelaar dus langs de buitenkant tegen het frame gemonteerd. Geen problemen mee gehad.

trex-setup.gif

Bedankt voor de reacties!

Hoe komt bij de meesten het zwaartepunt uit?
Dan kan ik daar nog rekening mee houden met plaatsing ...

Groeten,
Marcel

als je je heli vastpakt bij zn bladen en de paddles wijzen met je staartboom mee, dan hoort je heli recht te hangen. Dus je zwaartepunt ligt op het assje van je rotor

duccan
marcel weet hoe die het zwaarte punt moet achter halen.
maar ik vermoed dat marcel bedoeld hoe bij julie het zwaarte punt ligt of het dus mooi onder de as ligt of er voor of er achter

Inderdaad,waar het zwaartepunt hoort te liggen weet ik wel,ik vlieg ook met brandstofheli's ;-)

Zoals Marco aangaf bedoel ik inderdaad of bij de meesten na de inbouw van de apparatuur de heli te staartlastig is of neuslastig...

De mijne is neuslastig (XL-SE 120 ccpm). Sommige korten zelfs de staartstuurstang in om de staartservo meer naar achter te plaatsen.

Is het bij electro-heli's trouwens ook nodig om die rubber grommets voor de servobevestiging te gebruiken?

Groeten,
Marcel

Marcel zei:
Is het bij electro-heli's trouwens ook nodig om die rubber grommets voor de servobevestiging te gebruiken?

Groeten,
Marcel
Indien de bladen niet gebalanceerd, dan zeker :wink: . Persoonlijk zou ik het wel doen, gevoelsmatig blijven je servo's langer heel (ervaring met electrovliegtuigen).

En betreffende het zwaartepunt van een standaard T-rex, dat is beslist lastig. Daarom heb ik in mijn T-rex de motor naar boven geplaatst, om zo meer met de akku te kunnen schuiven om het zwaartepunt goed te krijgen. Tevens vlieg ik zowel met 2S lipo's (licht) als met 6 cellen NiCd (zwaar), dus met de akku schuiven is heel handig.
Indeling electronica van mijn T-rex (van neus tot staart)... Akku met daarboven de regelaar en de motor en 2 servo's tuimelschijf....3de servo tuimelschijf... ontvanger, gyro, staartservo.

Gr.A.

Hoi Marcel ,

Bijgevoegd een fotooke van hoe ik alles in mij SE "gepropt" heb. :D

Let op de modificatie die ik gedaan heb aan de regelaar.
De originele opstelling met koelplaat trok echt nergens op ,
een koelplaat boven op een krimpfolie bevestigen met dubbelzijdige tape ? Speciaal gasten bij Align !! 8O
Ik heb de mijne opgesneden en met koelpasta aangepast.
Voor de rest
Servo's ; alles Hitec HS56
Gyro ; GY 401
13T geinstalleerd

T-Rex1.jpg
.

Bedankt voor de foto's!

Toevallig heb ik net eeen SE bij iemand gezien en daar leek het ook inderdaad op dat het koelgedeelte van de regelaar(35G ,ALign)op de krimkous geplakt zit :|

Bij de 25A Esc die ik heb zit de krimpkous ook over dat koeldeel heen...

EN waarom maken ze in hemelsnaam die accu plaatsjes maar 1/3 deel van de grootte van de accu zelf??? :?

Ik heb de gyro voorop:

trex_se_1.JPG

trex_se_2.JPG

trex_se_3.JPG

trex_se_4.JPG

Maar let op: die gyro zo dus wel erg in de buurt van de ESC. Of dat goed gaat weet ik nog niet: heb er nog niet mee gevlogen :mad: .

Ik heb zaterdag mijn accu thuis gekregen het betreft een 3 cellen pakket maar tussen elke cel zit een stukje schuim tape waardoor de accu niet goed in de trex past! Kan ik dit gewoon oplossen door het ertussenuit te halen? En wat is de lengte van jullie pakketjes want ik heb het idee dat het bij niet lekker past ik heb een trex 450x

Als de lipo's onder belasting niet te warm worden kan je die schuimpjes er natuurlijk tussenuit halen lijkt me. zowieso lijkt dat schuim me niet het beste om een koelruimte tussen de cellen te maken. bij die grotere toestellen zie je dat ze balsa latjes er tussen doen en dan een ventilator erop :D.

Mijn lipo is net zo groot en past haast niet! Heb je misschien een foto van hoe alles bij jou zit? Ik heb een buitenloper dus de lipo mag daar niet tegen aankomen. De canopy gaat er ook nog maar net op en ik wil de accu wel zonder al te veel moeite kunnen verwijderen!

gr,

niels

Back