Hoe heet dit onderdeel?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door BramP, 17 feb 2024.

  1. BramP

    BramP

    Lid geworden:
    17 feb 2024
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Koningsbosch
    Hallo allemaal,

    Op mijn zoektocht ben ik op dit forum terecht gekomen, hopelijk kan iemand me helpen.

    Mijn zoontje heeft onlangs een rc auto gekocht. Gewoon een simpel ding, via Amazon, maar hij heeft er heel veel plezier mee gehad en dat is het belangrijkste denk ik. De kwaliteit was op zich goed, alleen is er op de een of andere manier een onderdeel losgekomen waarvan ik de naam niet weet en dus ook niet of ik het los kan krijgen...

    Het gaat om het 'stelschroefje' aan de onderkant waarmee je de wielen in de neutraalstand meer naar links of rechts kan bijstellen, en dat er ook voor zorgt dat de wielen als je niet meer stuurt terugveren naar de normaalstand. Ik heb er een foto van bijgevoegd. We zijn het kwijt en ik vind het zonde om de hele auto af te schrijven omdat één onderdeeltje mist, ook al was het geen dure auto. Ik meen me van vroeger te herinneren dat dat ook op de auto's zat die ik had, dus ik hoop dat het iets universeels is dat je los kunt krijgen.

    Alvast bedankt voor jullie hulp!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.543
    Locatie:
    Sassenheim
    Dit is inderdaad een soort van trimknopje voor de stuur maar dit soort besturingen zijn niet echt universeel als ook de hele auto geen modulaire opbouw kent zoals een normale RC auto dat wel kent. Ik vrees dat je bij de fabrikant moet kijken of ze even benaderen.

    Op Banggood en Aliexpress kom je wel wat van dit soort losse besturingen tegen maar ik weet niet of eerder betwijfel het of er iets nuttigs bij zit.
     
  3. BramP

    BramP

    Lid geworden:
    17 feb 2024
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Koningsbosch
    Dank je wel! Ik ga eens navraag doen bij de fabrikant.
    Stom dat ik ook niet weet hoe het er uitziet voor de rest, anders was er met de 3d-printer ook wel nog iets voor te fiksen denk ik. Maar goed.
     
  4. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.473
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Je zou even met Google Lens kunnen zoeken en de term RC auto bijtypen, ik kreeg een aantal hits maar ik ben geen RC auto kenner ;-). Succes
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    28.284
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat is in principe verspilde moeite. Dat onderdeeltje is met nagenoeg 100% zekerheid niet los te krijgen, het enige wat je kunt proberen is op zoek gaan naar een "sloopauto" van hetzelfde merk en type.
    Of de boel open schroeven, en kijken hoe het er ongeveer uit ZOU kunnen zien, en dan iets namaken.

    Als je zoon inderdaad zoveel lol aan RC rijden heeft dat je denkt dat het een blijvende hobby is (of in ieder geval iets waar hij niet binnen een paar maanden op uitgekeken raakt) dan is het mijns inziens absoluut de moeite waard om gewoon de volgende stap te zetten en een leuke beginners-auto van een bekender merk te kopen.
    Dat is leerzaam, het gaat met 100% zekerheid beter presteren (en welk jochie ongeacht de leeftijd, vind "harder gaan" nu NIET leuk???), en met wat geluk heeft die jongen een hobby die beklijft.

    Ook een leuke manier om samen met je zoon met de hobby bezig te zijn.
    Tenminste, het feit dat je hier wat aan wilt doen, geeft aan dat het ook jou niet helemaal losgelaten heeft. Toch?
     
  6. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.344
    Locatie:
    Zwolle
    Dat vinden niet alleen jochies hoor :)
     
  7. ikonmy

    ikonmy

    Lid geworden:
    27 okt 2008
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Leusden

Deel Deze Pagina