hoe het beste te beginnen met een 450 size heli

He, ik dacht dat er een sticky was van : Veiligheid RTF kits 450 size en groter.
Lees die eerst maar eens door!

Hee Arnhem,
welkom! En tof dat je hier om advies vraagt. Er zijn heel veel meningen maar ik weet zeker dat deze zeker gaat helpen: neem n paar lessen met leraar-leerling configuratie . Dan voel je meteen hoe een goed afgestelde cp heli aan moet voelen. Laat die van jou ook goed afstellen of doe t zelf met wat hulp.Laat deze voorvliegen door de coach of samen aan de kabel. Je hebt dan n goeie basis.

Dit is geen standaard belt cp v2. Er zit een copterx head op en de zender is een ??? Dit maakt het lastig je heli af te stellen omdat de de documentatie niet kunt gebruiken. Laat er dus iemand naar kijken die ervaring heeft met heli's
Groeten
Martin

Er zit een Flysky zender bij, en ik denk dat het helemaal geen esky is maar een volledige copterx 450SE v2 met een esky canopy;)(motor zit volgens mij bij esky bovenop)

Volgens mij heeft David gelijk en is het geen esky.
Zoals al gezien is zit de motor verkeerd, bij esky bovenop.
Frame is anders, servo's zitten op een andere plaats, andere aansturing naar de swash, ander langingsgestel.

Het beste is denk ik om aan de vorige eigenaar de gegevens van de heli te vragen. Dan weet je wat je hebt.
Ook ik zeg: Een goed afgestelde heli is een pre. Zeker voor een beginner.

Gr. Eric.

full

dit is dus de heli, heb de koper gemaild van wat het precies is

Laatst bewerkt door een moderator:
u6uve6ud.jpg

Dit is esky belt cp v2 :)

Tis uiteraard een goeie tip lekker gaan simmen , en een trainingkruis kost maar 10 euro maar dan scheeld al veeel elende :o en reserve onderdelen crashen zul je zeker doen

full

dit is de orginele canopy die er bij hoort hoop met deze foto's dat het wat duidelijker is geworden

Het is in iedergeval een 450SE v2 , niet van hk of CX (tailboom block is van metaal met naam erin) maar hoogst waarschijnlijk een Titan of andere kloon met andere canopy. Punt is dat het een 450SE v2 is en welk kloon naampje erop staat is daarbij minder van belang. De zender Flysky heeft het zelfde protocol als titan gebruikte en CopterX en deze zenders kunnen ingesteld/geprogrammeerd worden met een simpel programmaatje op de PC en een USB dongle tussen TX en PC (TC, PC, subtrims, rev, etc kan hierdoor ingesteld worden).

arnhem1975 heb je die dongle erbij gekregen? als het goed is zit achter op je zender een soort PS2 aansluiting

hier is in ieder geval een link waar een beetje de zender wordt uitgelegd, met een paar andere handige links voor de instelmogelijkheden. en voor het progamma dat is geloof ik nog steeds te vinden of bij flysky of bij copterx

En hier is een link van de bouw van de helicopter (deze zal hetzelfde zijn wat jij hebt.
http://www.ky-model.com/copterx/CopterX_450SEV2_Manual.pdf

Back