Hoe is de Turnigy Accucel6 lader ??

Forum ,

Ik wil graag weten HOE de Turnigy Accucel6 lader in de praktijk presteert .

Ik heb een gemodificeerde loongmax E6 , dus met de weerstand modificatie , en die doet zijn werk daarna prima ( balanceren is bijna perfect ).

Ik hoor echter veel over de accucel6 lader , en zeker met zijn huidige prijs is dat wel een topper ( HK heeft alleen maar positieve feedbacks natuurlijk ) .

Alleen hoor ik niets van de praktijk resultaten !!

Dus mijn vragen zijn ;

-foto's van de binnenkant ( lijkt hij op de bantam )
-balanceer ervaringen ( met een goede meter bepaald )
-is er een noodzaak om deze ook te modificeren ???

alle info is welkom.

nitro2

Hall forumlid,

Ik heb er twee stuks nu twee jaar in gebruik en ze functioneren prima, nog geen reden gehad om ze open te schroeven.
Voor grote capaciteit Lipo's is de 50W wat mager, maar daarvoor heb ik een paar 200W laders...

Groeten, Jan.

Ik gebruik deze lader al 2 jaar intensief. (toen kostte hij nog $38)
Balanceert prima, nooit meer dan 0.1V verschil, gemeten met geijkte DVM.
Enige minpuntje is dat 1 van de knopjes wat moeilijk werkt (soms 2x op duwen alvorens het piepje komt)
De lader is idd 50W max, dus een 6S lipo laad je met max 2.2A. Ik laad met deze lader ook regelmatig 2x 3S 2200mAh lipos met behulp van de verloopstekker die je ook bij hobbyking kan vinden.

Tot slot, HK heeft zeker niet alleen positieve feedbacks hoor. Wel worden er negatieve feedbacks verwijderd. Dus als er alleen positieve feedbacks staan is dat een goed teken, maar natuurlijk geen garantie voor een feilloos product, als er een paar negatieve staan is het opletten geblazen, en als er 20% negatieve staan moet je van dat product afblijven :-)

Laatst bewerkt:
Ik heb ook de Accucel 6, en werkt prima. Alleen haalt hij op de een of andere manier
nooit 4.20volt op alle cellen. Als ik naar het calibratiemenu ga, geeft hij de goede voltage van de accu aan, maar als ik dan laadt, springt hij meteen naar de 12.6v en stop hij ergens rond de 4.16v per cel. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Groeten Marc

accucel 6

Badankt voor de praktijk reakties !!

Ik weet nu dus dat het een degelijke lader is , MAAR is hij ook correct ?

Wie heeft er al eens binnenin gekeken , en met bv een gecalibreerde fluke 110 gemeten of hij goed balanceerd .

Ben hier mischien wat precies in , maar een lipo is defect voordat je het weet.

Is de lader nog te calibreren , menu 1 en 2 ??

Is er mischien wel iemand die ok hier een weerstand modificatie heeft uitgevoerd ??

en wederom iedere info is welkom !!

Modificatie is niet nodig. Ik heb met een multimeter de cellen
na het laden nagemeten en hij gaf precies hetzelfde aan als
de lader. Hij balanceert zoals het hoort.
Maar er is een calibratiemenu, waar je kunt kijken of hij de juiste voltage aangeeft.
En eventueel aan kunt passsen.

Groeten Marc

Badankt voor de praktijk reakties !!

Ik weet nu dus dat het een degelijke lader is , MAAR is hij ook correct ?

Wie heeft er al eens binnenin gekeken , en met bv een gecalibreerde fluke 110 gemeten of hij goed balanceerd .

Ben hier mischien wat precies in , maar een lipo is defect voordat je het weet.

Is de lader nog te calibreren , menu 1 en 2 ??

Is er mischien wel iemand die ok hier een weerstand modificatie heeft uitgevoerd ??

en wederom iedere info is welkom !!

Zoek een op mijn naam....
Ik ben nog een erger zeurpiet als jouw!
fluke 123 scope fluke 77 series 3, fluke 87series 5

Afwijking voor calibratie, ruim binnen de 20milivolt. Wat als veilige waarde word aangehouden. 1% weerstanden. Na calibratie, zat ik standaard met een 3s accu tussen de 7 en 3 miillivolt onderling min/max verschil.

gt power a6 ,standaard hergecalibreerd strak op 0mv verschil! Anders tegen de 5mv onderling min max verschil. op 3s lipo.

Ik heb ook de Accucel 6, en werkt prima. Alleen haalt hij op de een of andere manier
nooit 4.20volt op alle cellen. Als ik naar het calibratiemenu ga, geeft hij de goede voltage van de accu aan, maar als ik dan laadt, springt hij meteen naar de 12.6v en stop hij ergens rond de 4.16v per cel. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Groeten Marc

Solderingen van je laadkabel eens nakijken ;-) Ik heb de mijne ook moeten hersolderen, soms heb je er eentje die door een beginnend chineesje is gesoldeerd. Door slechte soldering is je weerstand in de kabel te groot krijg je spanningsval over de kabel bij hoge stromen => lader direct naar 12.6V => stroom wordt terug geschroefd, maar dan krijgt hij de lipo niet vol binnen zijn stadaard 2 uur tijdslimiet.

Dat hoor ik graag ,

Bedankt !

het is dus niet nodig om de weerstand modificatie nog uit te voeren , goed nieuws.

ik begrijp dat er nog menu's open staan in het menu , is dat de 6-individuele cell calibratie of de totaal spannings calibratie ?????

danks

nitro2

Dus mijn vragen zijn ;

-foto's van de binnenkant ( lijkt hij op de bantam )
nitro2

accucell6a.jpg

accucell6b.jpg

accucell6c.jpg

Geweldig bedankt voor die foto's ,

daar kan een mens iets mee aanvangen.

ziet er prima uit ,

dit word een prima kompanie voor mijn gemodificeerde loong-max ( die ik nergens meer kan vinden ) .

nitro2

Back