Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat valt heel erg mee hoor. je hebt 6 cellen in serie dus 105 delen door 6 cellen is gemiddeld 17,5 mOhm per cel en dat is helemaal niet zo gek. Natuurlijk zijn er cellen met een lagere weerstand maar die kosten meestal meer. Dat wil niet zeggen dat duurdere cellen altijd een lagere weerstand hebben, was dat maar waar...... Ff gekeken wat de interne weerstand van het pakket is in mOhm
Dit is 105 !! Dan is een pakket toch niet goed meer?
je hebt 6 cellen in serie dus 105 delen door 6 cellen is gemiddeld 17,5 mOhm per cel
Helaas dat doet de mijne dus niet, die geeft de weerstand van de accu als een geheel aan...... Mijn lader meet per cel en geeft dat ook per cel weer.
Helemaal met je eens, daarom schreef ik ook al "De uitkomst van de meting hangt mede af van de manier waarop het gemeten wordt."Zo hoor je ook te meten, per cel of per blok (in de echte accutechniek).
En dan is het ook nog de vraag hoe de lader meet, je kan namelijk niet gewoon zomaar de interne weerstand meten, het moet gebeuren met een bepaalde frequentie.
En ik heb niet het gevoel dat een gemiddelde lader dat doet.
Een echte impedantiemeter kost ruim 1500 euro, een ladertje 60?
GJ
De ene keer kan er 105 mOhm gemeten worden en bij een tweede keer is het plotseling 95 mOhm. Wat heb je dan aan zulke waardes??? Ik kijk er dan ook zelden of nooit naar.