Hoe kan dat nou??

• Topicstarter Topicstarter JEMY
  • Startdatum Startdatum
J

JEMY

Guest
Hoi, ik heb een probleem!!!
Mijn ontvanger van mijn zender die stoort heel erg.
Ik heb alles binnen afgesteld en het ging allemaal goed,
dus geen storing en gepiep wat je heb met digitale servo hebt.
Toen ben ik er naar buiten gegaan om te rijden met mijn auto,maar ik keeg geen controle over de auto.
Toen dacht ik dat het aan mijn accu lag,maar dat is het niet.
Want toen ging ik naar huis toen deed ie weer gewoon goed. 8O
( in de keuken bedoel ik)

Wat raar want het is niet de eerste keer dat ik met mijn auto heb gereden.
Meschien heb ik een FAIL SAFE nodig,ik weet het niet ik vind het zo raar.
Want de afstand is maar twee meter.

Wat denken jullie???

laten we het eerst even zo op schrijven:

"Hoi, ik heb een probleem!!!
Mijn ontvanger van mijn zender die stoort heel erg.
Ik heb alles binnen afgesteld en het ging allemaal goed,
dus geen storing en gepiep, wat je met een digitale servo hebt.
Toen ben ik er naar buiten gegaan om te rijden met mijn auto, maar ik keeg geen controle over de auto.
Toen dacht ik dat het aan mijn accu lag, maar dat was niet het geval.
Toen ik huis was deed hij het weer gewoon goed.
( in de keuken bedoel ik)

Dit vind ik raar want het is niet de eerste keer dat ik met mijn auto heb gereden.
Misschien heb ik een FAIL SAFE nodig, ik weet het niet, ik vind het zo raar, Want de afstand is maar twee meter.

Wat denken jullie???"

(sorry dat ik je zo verbeter, maar het was niet goed leesbaar.)

.... zo en dan nu je antwoord:
- eerst moeten wij even weten welke frequentie je hebt.
- ook moeten we weten waar je reed, onder hoogspanningsmasten, veel radio palen, etc etc.
- heb je geen gebroken ontvanger draad?

een fail safe kan een goede oplossing zijn, maar dat haalt niet de storing weg.

groeten thomas

Ben niet echt thuis in de electro wereld, maar aangezien hij binnen kan testen in de keuken, denk ik dat het om een electro gaat? Is er dan niets met "onstoorders" voor de motor ofzo? dunnno :wink:

om de electronica te testen hoef je nog niet buiten te zijn hoor ;), hij kan ook bedoeld hebben dat hij de besturing had afgesteld in de keuken. dus het kan net zo goed een nitro zijn ;)

groeten, thomas

'k weet niet hoe groot jou keuken is, maar buiten gaat je auto 'n heel stuk verder weg... had je 't effect buiten ook als de auto naast je stond?

als dat niet zo was dan zou ik toch die accu's maar is controleren... let er ook op dat digitale servo's meer stroom gebruiken...

NMTRacer zei:
om de electronica te testen hoef je nog niet buiten te zijn hoor ;), hij kan ook bedoeld hebben dat hij de besturing had afgesteld in de keuken. dus het kan net zo goed een nitro zijn ;)

groeten, thomas
Jep je hebt gelijk :twisted:

Hoi,sorry voor mijn nl,want ik woon hier nog niet zo lang vandaar.
ik rijd met SERPENT 705&710.
En mij zender ferquentie is fm.

ps:ik vind het niet erg dat je me verbeter,thomas.
want daar leer ik van :wink:

@Cyclops

We hebben thuis vrij grote keuken 6bij4 denk ik.
maar dat heeft niks mee te maken denk ik.
En ja dat had ik ook als ik me auto naast me had,dan maak me servo allemaal rare bewegingen(heen en weer) je weet wel.en daarom vond ik het zo raar.

En dat is waar van die fail safe dat als ik die zal gaan gebruiken dat mijn storingen niet weg zal gaan.

heb jullie nog andere tips :D

hmm... 'k weet dat op een brandstof wagen de motor zelf wel storing kan geven door trillingen..

Is het dus alleen als de motor aan is, of ook al de motor uit is?

Jemy,

Hier iets wat een enkele keer voorkomt:
Schroef je zender open. Aan de onderkant van je antenne zit een draadje bevestigd met een schroefje. Controleer of dit schroefje vastzit.

Controleer je ontvangerdraad zoals iemand al suggereerde. (met een multimeter vanaf ontvangerprintplaat tot einde ontvangerdraad meten).

Staat op het kristal in de zender Tx en op het ontvangerkristal Rx?

Welke kleur heeft het draadje aan de ontvanger?

Gerben

gerben zijn tips zijn de meest voor de hand liggende !!
bij een bereik van slecht 2 meter MOET er wel iets met je zend of ontvangst antenne zijn, enigste andere wat ik zou controleren als de antennes goed zijn :
-kristallen in zender en onvanger
-accuspanning zender en ontvanger

als het boven genoemde niets oplost heb ik het vermoeden dat er misschien iets aan de hand is met de eintrap van je zender.
ook kan je een vriend zijn zender proberen op jouw ontvanger (wel uiteraard goede kristallen gebruiken)

heey fm is geen freqeuntie maar een golf lengte en het kan zijn dat je de ontvanger kristal in je zender hebt en de zender kristal in je ontvanger.
dus dat moet je ook even checken

Back