Helaas staren jullie je eigen veel te veel blind op het aantal pk's. Een Amerikaan met een hoop pk's en een gewicht van ongv. 2 ton :? ??? Bij een Amerikaanse auto is het de enorme koppel onderin het toeren gebied die de "kick" geeft vergezeld door het bijpassende V8 geluid

.
Subaru versus Mitsubishi de eeuwige strijd, technisch de evo's beter maar weinig "kick", Impreza's vooral de eerste turbo versies waren "echte mannen" auto's, waarin de eigenaars zich minimaal 2x per jaar zich in verslikte

maar het brute geluid en handeling gaf een enorme "kick" en was voor een betaalbare beurs [49.000 gulden, evo 94.000 gulden] Er was nog een nadeel aan de evo destijds, deze had geen fabrieksgarantie omdat hij in Nederland opgebouwd werdt door een tuningsbedrijf en was dus ook niet als dusdanig bij de Mitsubitshi dealer te bestellen [is nu anders dacht ik]
Ieder die denkt dat de mate van "kick" wordt bp door het aantal pk's, heeft nog "nooit" op de limiet gereden. Het gebrek aan controle of de angst hiervoor, bij een voertuig, motor of iets anders bijgestaan door een hoop lawaai en soms het gewicht/vermogen verhouding, dat is wat de "rush" en de "kick" geeft, en heeft niets te maken met een hoop pk's, exotische auto, of soms snelheid.
Voor ieder die dit eens goedkoop wil uitproberen, ga met je eigen auto maar een op een verlaten, bevroren parkeerplaats scheuren, je zal zien dat de snelheid/pk's/exotisch uitstraling van het model niet hoog is, maar de "rush" en "kick" ENORM
Van een Amerikaanse V8, Subaru Turbo, Yamaha [Yamaha??] V-twin, Scania V8, krijg ik al een verhoogd adrealine-shot bij het horen hiervan, zelfs als ze nog stil staan, maar de echte "kick" blijft toch het rijden hiervan!!! [de rest is maar om het even]
m.vr.gr. Per.