Hoe klinkt >1000 pk ?

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door prop-er, 5 jul 2005.

  1. SuB-ZeuZ

    SuB-ZeuZ

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Rotsterhaule
  2. Metroid

    Metroid

    Lid geworden:
    29 jun 2005
    Berichten:
    873
    Locatie:
    Oss
    Jongens,

    Kijk als je graag achter een 1000 PK motor wil zitten, neem dan een van de eerste die 1000+ PK maakt of 790 KW. En zelfs later tegen de 1800+ PK Merlin V12 motoren. Bild by Rolls Royce.
    Of neem de Auto Union (later Audi) Type C. Deze had dan wel geen 1000 PK maar wel een 45 graden V16 motor met 520 PK uit 1936.
    Soms heeft de geschiedenis de toekomst allang ingehaald. :lol:

    Rob
     
  3. DjangoT

    DjangoT Guest

  4. Raimond

    Raimond Guest

    Dat noemen ze nou Turbo lag(ik kijk Top Gear) :D .

    En de mic van die camera kon het geluid niet meer aan,lol
     
  5. Marijn van D.

    Marijn van D.

    Lid geworden:
    25 feb 2005
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Groningen
    Heerlijk he dat geluid van die jankende turbo's! Toch kan geen enkele amerikaan de power van Japanse getunde auto's evenaren.
     
  6. lthmofo

    lthmofo Guest

    Amerikanen zijn de best ! lekker geroffel :)

    Ik weet alleen hoe het is om ruim 500PK onder je voet te hebben en eens flink te planken :D
     
  7. Marijn van D.

    Marijn van D.

    Lid geworden:
    25 feb 2005
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Groningen
    Ja dat voeld vast heel fijn, ik wel een keer meegereden op Zandvoort in een Porsche RS2 weet niet hoeveel pk hij had maar hij was getuned en lichter gemaakt voor op het cirquit. Amerikanen zijn lomp en zwaar ja ok ik vind het geluid ook machtig hoor van zo'n V8 heerlijke roffel die eer gun ik ze zeker.

    maar 1400 pk uit een 6cilinder lijn motor met 2 turbo's dat lukt alleen Japanners! (Nissan Skyline)
     
  8. DjangoT

    DjangoT Guest

    idd.. meer dan 1 keer gevoelt hoe min500 pk voelt als je het in een "normale" wagen ervaart of in een amerikaanse.. ik vind het toch anders..

    Zelf zit ik toch liever in de skyline r33/34 of supra. met 1000 hp onder de kont
     
  9. lthmofo

    lthmofo Guest

    zover ik weet rijden die er maar een paar rond in nederland (supra) de R33/34 rijden er 1 of 2 rond in nederland , dus hoe kan je dat nu zeggen.

    wat mij leukt lijkt is in een DTM wagen te zitten , 450PK als ik het niet mis heb , maar even snel (of sneller) als zon skyline..

    Wat ook leuke speeltjes zijn , zijn rally wagens ! Bijv subaru , lancer evo serie.

    Ik zelf rij in een auto waar je flink mee kan planken.. Maar ik rij redelijk rustig :lol:
     
  10. Marijn van D.

    Marijn van D.

    Lid geworden:
    25 feb 2005
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Groningen
    Ach hoeveel amerikanen rijden er in NL op de openbare weg met 1000 pk?
    Voor de meeste van ons ons is het toch niet weggelegd en eerlijk gezegd: ik zou het er ook niet voor over hebben. Maar ik vind het wel leuk om me er (tot op zekere diepte) in te verdiepen.

    Als ik echt snel wil pak ik mijn motor wel.
     
  11. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    bedoel je soms niet een Mitsubishi Lancer evo?
    Subaru maakte betere rally wagens met de Impreza.
     
  12. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Helaas staren jullie je eigen veel te veel blind op het aantal pk's. Een Amerikaan met een hoop pk's en een gewicht van ongv. 2 ton :? ??? Bij een Amerikaanse auto is het de enorme koppel onderin het toeren gebied die de "kick" geeft vergezeld door het bijpassende V8 geluid :p :p :p .

    Subaru versus Mitsubishi de eeuwige strijd, technisch de evo's beter maar weinig "kick", Impreza's vooral de eerste turbo versies waren "echte mannen" auto's, waarin de eigenaars zich minimaal 2x per jaar zich in verslikte :( maar het brute geluid en handeling gaf een enorme "kick" en was voor een betaalbare beurs [49.000 gulden, evo 94.000 gulden] Er was nog een nadeel aan de evo destijds, deze had geen fabrieksgarantie omdat hij in Nederland opgebouwd werdt door een tuningsbedrijf en was dus ook niet als dusdanig bij de Mitsubitshi dealer te bestellen [is nu anders dacht ik]

    Ieder die denkt dat de mate van "kick" wordt bp door het aantal pk's, heeft nog "nooit" op de limiet gereden. Het gebrek aan controle of de angst hiervoor, bij een voertuig, motor of iets anders bijgestaan door een hoop lawaai en soms het gewicht/vermogen verhouding, dat is wat de "rush" en de "kick" geeft, en heeft niets te maken met een hoop pk's, exotische auto, of soms snelheid.

    Voor ieder die dit eens goedkoop wil uitproberen, ga met je eigen auto maar een op een verlaten, bevroren parkeerplaats scheuren, je zal zien dat de snelheid/pk's/exotisch uitstraling van het model niet hoog is, maar de "rush" en "kick" ENORM :p :p :p

    Van een Amerikaanse V8, Subaru Turbo, Yamaha [Yamaha??] V-twin, Scania V8, krijg ik al een verhoogd adrealine-shot bij het horen hiervan, zelfs als ze nog stil staan, maar de echte "kick" blijft toch het rijden hiervan!!! [de rest is maar om het even]

    m.vr.gr. Per.
     
  13. R3an!m@ted

    R3an!m@ted

    Lid geworden:
    9 jul 2005
    Berichten:
    709
    Locatie:
    Zwanenburg
    Ja inderdaad met een gewone standaard auto kan je een behoorlijke kick krijgen. Bijv ging een keer een vriend van me in een standaard golf heel snel rondjes draaien rond een rotonde, toen zat ik helemaal tegen de deur aan geplakt, nouww das echt wel vet.
    Maar nog vetter is bij mijn oom achterop op ze ducati 996 :D

    Ow ja en btw bij mij in de buurt bij het kartcentrum silverstone, staat een skyline r34. En diesss mooi.
     
  14. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Per daar heb je helemaal gelijk in. Die kick komt bij mij als ik een echte originele Lanz Buldog hoor aankomen. Dat is pas een prachtig motorgeluid.
     
  15. Marijn van D.

    Marijn van D.

    Lid geworden:
    25 feb 2005
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Groningen
    PK's zijn ook zeker geen maatstaaf voor fun!
    Wel voor vermogen en daar vald mijn mond soms open van van verbazing.
    Ik heb een hele burgelijke bak waar ik erg goed mee uit de voeten kan, als een andere sneller is..."nou en?!" ik hoef geen torenhoge verzekering en brandstof kosten op te hoesten!

    Maar dit neemt niet weg dat het wel leuk is om te zien/horen wat bepaalde freaks met veel geld soms voor elkaar krijgen :D :D :D
     
  16. Xiro

    Xiro Guest

    mja dat lukt miss net als je er een v12 6.0 liter met 4 turbos in legt met snelle nokkenas, dus daar ligt standaard denk ik nog geen 500 pk in

    edit: standaard 280 pk
     
  17. neoblader

    neoblader Guest

    http://www.exvitermini.com/movies1104/GTR700-DragCombatFinal.avi
    http://www.exvitermini.com/movies/power7.mpg

    dat zal die nissan skyline met 1400 PK zijn.
    nu zal ik je eens wat zeggen, dit keer is het een gestoorde japanner die het doet maar een rijke australiƫr meer van zijn auto's is het zien op www.exvitermini.com wat trouwens With strength comes limits betekend.
     
  18. Marijn van D.

    Marijn van D.

    Lid geworden:
    25 feb 2005
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Groningen
    Die 280 pk zal je wel vaker tegen komen (impreza / evo / supra), in Japan geld volgens de wet een vermogengrens van 280 pk. Ze mogen dus simpelweg niet meer hebben als ze rechtstreeks uit de fabriek komen.
     

Deel Deze Pagina