hoe kom ik aan een leuke airliner of prive jet

beste mensen ik vlieg nog niet zo lang maAR IK verdiep me er al aardig in vindt de hobby helemaal geweldig :P
ik heb echt al heel veel gezien maar ik ben opzoek naar een leverantsier die echte modelen heeft zoals boeing of een prive jet ik zie er wel eens op internet maar waar koopt men die ik ben al bekent met de airliner van robbe maar ik zoek toch iets meer klasse maar het liefst electro en voor een redelijke beginner al is het maar leuk om me in te verdiepen voor in de toekomst :idea:
echt tegek he dat rc stuff

ik denk niet echt dat er modellen zijn van airliners op privéjets voor beginners...

als je wilt leren vliegen zal je denk ik eerst een easystar ofzo aan moeten schaffen, die is namelijk zo ongeveer het goedkoopst, en zelfs die kost 300 eurootjes..150 als je een zender er bij wil waar je verder niks meer mee kan...
[edit] zie net dat je al een tijdje vliegt....[/edit]
over die airliners, als je de airliner van robbe niet leuk vind zijn er nog maar twee alternatieven: zelfbouwen, met twee elektro impellors, of zoiets: maar dat zal denk ik iets te duur zijn, en te moeilijk voor een beginner...
800px-MD-11.jpg

beste Frank allereerst wil ik je bedanken voor de mooie foto van deze denk ik 737 wat een mooi toestel zeg zoiets zou ik dus in de toekomst willen gaan vliegen vlieg nu twinstar met 2 480 motoren mx12 zender r700 ontvanger dus een leuke goedkopen start heb ook al twee easystars gevlogen leuk maar 3 was met brussles nog leuker en voor een easy zeer snel
wil nu eerst over gaan stappen naar een brio 10 om de kneepjes van het vak wat beter te kunnen oefen denk dat de overstap van twin naar brio toch wel te doen moet zijn :?:
maar de toekomst moet echt lijken zelf ben ik wel een handy man maar dit is gewoon even iets anders dan het bouwen van een badkamer of het herbouwen van een zwevertje dus moet ik er nog meer info over krijgen waar men de tekeningen vindt en hoe men het bouw (lijm ,matriaal,verf etc) lijkt me wel een mooie uitdaging om te kunnen maken maar een pakket wat ik maar inelkaar hoef te zetten is natuurlijk wel zo gemakkelijk in het begin ik hoor nog graag van je
was dit toestel trouwens van jou en of weet jij waar deze te zien zijn
Groetjes Bart

Verkijk je er niet op. Die 737 is zonder meer schitterend, maar dat wil niet zeggen dat het ook een prettig toestel is.

Je moet zo'n ding vervoeren (en voorzichtig, een deukje/beschadiging komt op zo'n mooie schaalkist echt iets harder aan dan een deukje in een twinstar), opbouwen op het veld (iets meer werk dan bij een twinstar), vliegen (niet zo makkelijk als het lijkt en qua vliegen eigenlijk verdomd saai), afbouwen (weer veel werk), onderhouden (nog veel meer werk) en, last but not least, ook betalen.

Verkijk je er niet op wat die 737 kost, het zou mij niets verbazen als je voor hetzelfde bedrag ook een leuke gezinswagen kunt aanschaffen.

Dat gezegd hebbende, over het algemeen kun je denk ik beter andersom redeneren. Dus: bedenken "welk toestel wil ik" en dan kijken of er iemand is die dat levert.

Als je bv. besluit een F16 te maken, zijn er best veel fabrikanten die die dingen maakt. Van impellor dingetje (met alle respect) tot een echt turbinetoestel met alle toeters en bellen die je maar kunt bedenken.

Dromen zijn leuk en belangrijk, maar het is de vraag in hoeverre het verstandig of zinvol is, om, als je nog vliegt met een twinstar, te gaan nadeken over grote jets..

De Brio 10 is wel een mooi toestel zeg, voor een redelijke prijs. Ik ben erg benieuwd wat je daarvan gaat vinden, aangezien ik in principe een setup heb die daar zo ingaat.
EFL2275-action-b.jpg

Of het een goede opvolger is voor de twinjet, als het goed is wel. F3A toestellen zijn niet gebouwd om gemeen te zijn, maar om precies mee te vliegen.

Waarschijnlijk is het wel verstandig om op z'n minst bij de 1e vlucht wat expo te zetten op rol.

mag die 737 ook een dc 10 zijn? (of md 11 ) kijk eens , een staartmotor 8)

bartkiewied zei:
beste Frank allereerst wil ik je bedanken voor de mooie foto van deze denk ik 737

graag gedaan :lol:
ach, het toestel van "mijn" foto en de eerste 3 uit frank's link zijn toch van hetzlfde model 8)

groeten van danny mulders :wink:

MD11
dc 10 is korter en heeft geen winglets...

maar een electro privejet heb ik nog niet zo vaak gezien.
behalve van Kyosho? de learjet.
Maar er komen steeds meer van dat soort modellen dus wie weet komt er binnenkort ook een leuke citation uit of falcon....

Bart,

Bedoel je zo iets :?:

Electro_Meeting_GMVC_6_may_2006_070_sized.jpg

Electro_Meeting_GMVC_6_may_2006_073_sized.jpg

Electro_Meeting_GMVC_6_may_2006_080_sized.jpg

Ik weet niet waar deze kist vandaan komt of dat het een bouwdoos is, maar misschien is hier iemand die het wel weet :?:

De foto's zijn vorig jaar genomen op de electromeeting van de "Goudse" te Boskoop. Wel nog met de eigenaar een leuk gesprek gehad, maar inmiddels zijn naam vergeten :oops:

Voor meer foto's zie: Electro meeting "Goudse" 2006

Gr. Teus

Helaas is de Kyosho Learjet "Nicht mehr lieferbar" net als de Learjet van GreatPlanes "discontinued" ...

De GreatPlanes Learjet was wel een beetje nep ... aangedreven door één brandstofmotor met een prop op de neus ....

kijk dit zijn nog eens foto's van mooie vliegtuigen dacht ik zo stom dat er toch zo weinig vraag naar is vindt ik tenminste.... je kunt ze niet gewoon in de rc shop zien en kopen dan moet je al ergens ver in het buitenland zijn en een dailer vinden in een of ander oel oel bos die je vervolgens naar het oude stamhoofd stuurt die een kennis heeft die weet waar je er een kunt kopen die dan vervolgens weer net buiten je buget valt

Tja,

Ik heb wel de romp (gebouwd) liggen vd Learjet van Great Planes, maar de vleugel ???
Is ook niet meer te bestellen dus wat nu ???

Back