Ha Raf,
Ja mijn boot ging te water in 1987 toch al weer 32 jaar geleden, maar dat weet je wel je kwam in die tijd toch wel al op de duik meetings!? in Mijdrecht, België en Duitsland en inderdaad zonder veel poespas gewoon eenvoud, ik had een geen ontvangst printje dat na 30 seconden geen ontvangst de Chariot langzaam naar boven stuurde, en een boei, meer niet.
Ook geen cilinders die in en uit schuiven, hoe komt men erbij om dat te gebruiken! dat heb ik nooit begrepen, als er iets storing gevoelig is zijn het wel die cilinders die in en uit schuiven, gewoon perslucht fles je er in en waterpomp. En ja inderdaad ook bouwers die er erg veel elektronica in stopten maar er geen verstand van hadden, deze liepen dan ook altijd naast hun boot niet verder dan 5 meter er vanaf, anders hadden ze geen ontvangst meer, ik zelf vond het een sport om zo ver als mogelijk weg te duiken en zo lang mogelijk onder te blijven en natuurlijk zonder automatische horizontale stabilisatie. Puur op gevoel, en ja als je dan eens in het kroost kwam vast te zitten was de boei, toch wel makkelijk.
Maar ik begrijp dat jij liever een duiker inschakelt en maar hoopt dat die hem vind.
En ja het water zal maar 2 meter diep zijn, maar je weet niet waar je bootje vast zit, dan kan je beter een duiker laten zoeken of je bootje voor altijd kwijt zijn, ach ja dan moet je geen boei hebben met 6 meter lijn stel je voor dat je je bootje dan zo boven hebt, allemaal erg ongemakkelijk.
Maar als ik de verhalen lees van dagen of weken zoeken, lijkt me een boei toch wel handig hoor.
Misschien kom ik tweede pinksterdag even kijken bij de meeting.
Kijken hoe het er met de huidige technieken bijstaat, lijkt me heel boeiend.