hoe koud mogen lipo's worden?

• Topicstarter Topicstarter MeX101
  • Startdatum Startdatum
Mee eens dat de contacten zouden kunnen corroderen maar in de koelkast verwacht ik dat niet. Alleen wisselingen van temperatuur zorgen voor vocht (condensatie) maar in een koelkast is de temperatuur redelijk constant.
Als gevolg van deurtje open, deurtje dicht is de samenstelling van de lucht toch snel wisselend. Het is niet veel maar elk beetje condens kan funest worden.

Laat een komkommer maar eens een maand liggen. :rolling: (laadt nu 3 komkommers op om vanavond te vliegen en legt de LiPo's in de groentela) :mrgreen:

Allemaal onzin het bewaren in kluisjes enz probeer maar eens een lipo te ontvlammen dan moet je echt een mes erdoorheen steken of express sluiting maken anders gebeurt er echt niets mee allemaal wilde verhalen de oude nimh of nic accu's legde je toch ook niet in de koelkast , ik heb ze gewoon in mijn koffer liggen bij mijn zender al jaren
dus vergeten die onzin en lekker warm in huis leggen

gr Andre

En na het 4 of 5 keer openen??????

Geen idee. Weet je wel wat dat kost aan extra stroom om dat te testen?:rolleyes:
Ga er wel van uit dat over 24 uur gezien de luchtvochtigheid lager zal zijn als buiten de koelkast.
Wil niet zeggen dat mijn Lipo's in de koelkast gaan hoor. Wilde gewoon even weten wat het verschil was.

Allemaal onzin het bewaren in kluisjes enz probeer maar eens een lipo te ontvlammen dan moet je echt een mes erdoorheen steken of express sluiting maken anders gebeurt er echt niets mee allemaal wilde verhalen de oude nimh of nic accu's legde je toch ook niet in de koelkast , ik heb ze gewoon in mijn koffer liggen bij mijn zender al jaren
dus vergeten die onzin en lekker warm in huis leggen

gr Andre

*ahum*

Tijdens het laden ook al eens een NiMh zien ploffen bij een clublid, en er is een verhaal hier ergens op het forum van een afgebrande garage, schadepost een slordige 30.000 euro, give and take a little.

Kunt wel lekker stoer doen, maar ik bewaar ze in een lipozak of mijn geldkluisje, wat anderen doen moeten ze zelf weten ik ben gezekerd.

*ahum*

Tijdens het laden ook al eens een NiMh zien ploffen bij een clublid, en er is een verhaal hier ergens op het forum van een afgebrande garage, schadepost een slordige 30.000 euro, give and take a little.
In beide gevallen werd er geladen.
Kunt wel lekker stoer doen, maar ik bewaar ze in een lipozak of mijn geldkluisje, wat anderen doen moeten ze zelf weten ik ben gezekerd.
Yep je moet doen wat je zelf denkt wat verstandig is.

Jongens,

laat je toch niet gek praten. Als je echt info zoekt, kijk dan op de web pagina's van gerenomeerde lipo fabrikanten. Koelkast, buitenleggen.....
Laden volgens voorschrift en opslaan volgens voorschrift moet genoeg zijn. En als je een beetje risico uit wil bannen gebruik je een lipo zak.
Een mening hebben is 1, maar dan wel 1 gevormd door gezond verstand en gestaafd met bewijzen of persoonlijke ervaringen graag!

Nou hier dan eentje, ik bewaar al lange tijd kleine lipo`s in de koelkast.
Juist die ik weinig gebruik momenteel, eentje is toch in een model blijven zitten wat ik ook al lang niet heb gebruikt. Die staat nu dus helemaal bol, en die in de koelkast ziet er normaal uit. Zijn dezelfde lipo`s en evenvaak gebruikt, het maakt dus wel verschil !

Ik merk wel dat de lipo`s van nu minder snel bol gaan staan en duidelijk beter presteren. Mijn huidige heli-accu`s bewaar ik dan ook gewoon in de woonkamer. Als er dan eentje besluit om te gaan roken, gooi ik hem buiten.

ik had na een vreselijke crash een lipo die volop de motor was geslagen en deze had een zeer grote klap gehad (model ook want deze moets ik uitgraven) :(
de cellen waaren echt vreselijk krom en er kwam rook uit en hij was ook bloedheet .
heb deze gauw buiten het veld gelegd (vliegen op de hei) en het ding stonk een uur en de wind
thuis heb ik hem buiten gelegd want deze komt niet meer binnen
maar er is verder niks mee gebeurd.
mijn conclusie is dat er wel heel wat moet gebeuren voordat je lipo in de fik gaat.
de kwaliteit is momenteel wel verbeterd als voor een paar jaar terug, de techniek heeft niet stilgestaan.
wie kent er nog een recent verhaal over het afbranden van een lipo????

ik niet dus

gr Albert

Back