Hoe krijg je een GWS edf-je uit elkaar?

Dag mensen, ja, de titel heeft het in zich; ik ben al effe op zoek naar een manier om het Edf 300 fannetje van Gws te demonteren; ik zou het graag transplanteren met een cd-rom moteurke, à la methode "Niels Polfliet"

http://aircraft-world.com/prod_datasheets/cdmotor-edf55.htm

Ik heb de beide imbus-schroefjes los, en eruit, maar krijg de "meenemer"
(en dus ook het fannetje) niet van het asje. Moet ik nu echt zitten priegelen doorheen het 2 mm kleine gaatje om dat spul los te wrikken???

Wie heeft er ervaring mee?

Tekening 1: het eerste schroefje aan de linkerkant vind ik niet terug in mijn fannetje...

power%20system_edf_64_03.jpg

power%20system_edf_64_02.jpg

Meenemer= "impeller hub"

Die dingen zitten inderdaad loeivast :(
Asje motor is speciaal opgeruwd en de hub zit ook zonder de inbusjes nog erg vast.
Rotor op hub is ook bijna niet los te krijgen....

Indien je toch gaat verbouwen naar CD ROM zou ik proberen het balkje met motorbevestiging uit de "ring" te snijden, wellicht met een dun stukje heet draad gemonteerd op een soldeerbout....?

Anders EDF 55 setje los kopen bij ACW

Pjotrrr zei:
Indien je toch gaat verbouwen naar CD ROM zou ik proberen het balkje met motorbevestiging uit de "ring" te snijden, wellicht met een dun stukje heet draad gemonteerd op een soldeerbout....?

Anders EDF 55 setje los kopen bij ACW

Bedankt voor de "hot" tip, doch, ik ben slechts verpleger en geen gynaecoloog.. :roll:

Zal me bij deze "miskoop" moeten neerleggen, en er een geborstelde toepassing voor moeten zoeken. Misschien een leuke ventilator voor op de werktafel. :P

rafgol zei:
Moet ik nu echt zitten priegelen doorheen het 2 mm kleine gaatje om dat spul los te wrikken???

Misschien wel ja.

Probeer het eens met de "schrikmethode": dun staafje ijzer (afgezaagde spijker o.i.d.) van de goede diameter in het asgat, propeller vasthouden en een tik met de hamer op het ijzer staafje.
Wel oppassen dat de motor niet op de grond valt en evt. beschadigt.

Groeten, Aad

Hoezo miskoop, Ik heb 2 van die fannetjes in de GWS A-10 zitten en die doen het vrij goed op 3 lipo's, meer dan genoeg vermogen om lekker rustig en voorbeeldgetrouw te vliegen.

Als je bedoeld dat je het kunsstof fannetje er niet vanaf krijg...

Leg hem eens in de oven. Nee, niet te heet! Dan smelt de boel (Oke, dan is ie er wel af :wink: :wink: :wink: ) Kunsstof heeft namelijk de leuke eigenschap om sneller uit te zetten dan metaal. Zo heb ik nog eens een vertraging van m'n fokker Dr2000 motortje weten los te krijgen. Overigens niet met oven, maar met de folie-föhn.

greetings

Ik heb "losse" onderdeeltjes besteld, zal beter gaan zo.

@ Theo, miskoop stond "tussen aanhalingstekens" niet echt een miskoop, maar niet geschikt voor de doeleinden die ik wou bekomen.
Ik zal heus wel wat bouwen rond dit fannetje, in een verre toekomst.

Erg bedankt voor de input allen.

Back