Hoe laad ik lood/ gel accus?

• Topicstarter Topicstarter RicoJ
  • Startdatum Startdatum
R

RicoJ

Guest
Ik heb wat accu's gevonden maar geen idee hoe deze op te laden:

Iemand een idee hiervoor?

Thanks!

Richard

Ik heb het typenummer van je accu even in getikt in Google en had binnen enkele seconden de gegevens ervan gevonden.
Voor die 12V 7Ah accu moet je even HIER kijken. Daar vindt je alle belangrijke gegevens van deze accu.

De Varta 12V 2Ah is lastiger. Die lijkt niet te betsaan. Maf hoor, van die Chineese dingen is alles te vinden maar van een "echt" merk zoals VARTA is zo goed als niets te vinden.

Het zal wel een yuasa kloon zijn, die maken hem wel net als sonnenschein. Mocht je nog niets hebben dan kan ik je wel aan een ladertje hiervoor helpen.

Bedankt voor de tips, als ik het allemaal goed lees is het opladen hetzelfde als een normale loodaccu, oftewel autoaccu. Hiervoor heb ik wel een lader (en een speciale kleine voor motoraccu's) dus dat moet gaan lukken.

Richard

RicoJ zei:
Bedankt voor de tips, als ik het allemaal goed lees is het opladen hetzelfde als een normale loodaccu, oftewel autoaccu. Hiervoor heb ik wel een lader (en een speciale kleine voor motoraccu's) dus dat moet gaan lukken.

Richard
Dat klopt maar er is één belangrijker MAAR. De maximale laadstroom van gell accu's is duidelijk LAGER dan een normale loodaccu. De maximale laadstroom voor die grote accu is namelijk maar 2,1A!
Pas dus op dat je niet met te veel stroom gaat laden als je die motoracculader gaat gebruiken.

Back