Ik heb mijn lipo eens in de gaten gehouden en heb na elke laadbeurt het waarschuwingsvoltage van de Naza V2 (op men F550) verlaagt tot het ongeveer uitkomt dat ik de batterij volledig leegvlieg. Echter lijkt er nu iets niet te kloppen. De eerste waarschuwing komt op 14,80v en het automatisch dalen gebeurd op 14,60v (tussen deze 2 gebeurtenissen zit ongeveer 4 minuten vliegen in).
Wanneer ik de leeggevlogen batterij aan de lader hang, gaf elke cel nog 3,71v (onbelast) aan, dus nog ver verwijderd van de minimale 3,2v. De hexacopter begint te dalen vanaf 14,60v belast dus 3,65v per cel (wat dus ongeveer overeenkomt met wat uitgelezen werd op de balanceerder). Echter na volledig laden blijkt er 4251 mAh terug in de batterij te zijn gegaan (het is een 5000mah batterij). Maw ik heb de batterij verder ontladen dan de maximale 20% (wat overeenkomt met 4000 mAh) ontladen.
Waarom klopt dit dan niet? Als ik de balanceerder moet geloven heb ik de batterij te ver ontladen, maar als ik de voltages bekijk was ik nog lang niet aan de 3,2v per cel en doet iets mij geloven dan ik gerust nog veel langer had kunnen vliegen. Dus heb ik het gevoel dat de mAh die terug in de batterij zijn gegaan volgens de lader niet kloppen...